15/11/09 Noyelles-sous-Lens (Fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jason B
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 21:24
Rijdt met: Garry Fisher Hkek

Bericht door Jason B »

prachtig tochtje , mindere conditie
begint zo stilaan de gewoonte te worden deze winter

heb er toch van genoten met volle teugen, en zelfs met xtra's onder leiding van onzen président op en af de delta3 :bounce:

wegens al ne weekske tandpijn ben ik dan maar direct aangezet naar huis en heb ik de après gelaten voor wat het was

@ AMG : schoon fotokes :wink:
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Enerzijds ook een beetje een dubbel gevoel,anderzijds toch meer dan voldaan.Ik heb samen met enkele forummers de 45 gereden en ik had er 56 en sickske op de teller.Dat zegt genoeg zeker.Zelf een beetje parcours gecreeerd en we zullen dat blijkbaar meer en meer moeten beginnen doen nu we de regio op onze duim beginnen te kennen.
Wat het originele uitgepijlde parcours betreft werd er hier en daar wel iets overgeslagen maar ik vermoed dat het weer (natte ondergrond) en de geen toelating van.....daar wel eens een oorzaak van kon zijn.Maar niets belet er u om ne keer off-track te gaan.Denk nu niet dat ik ontgoocheld ben want volgend jaar ga ik zeker were.Ook andere tt's zoals Sallaumines en Oignies daar sla ik zeker niet af.Deze regio heeft nog altijd veel meer te bieden dan in Oost en Westvlaanderen en dat op amper 50 minuutjes rijden.

Wat mij ook opviel is dat ik er steeds meer en meer belgen begin te zien.

Benieuwd hoeveel er zouden geweest zijn van de meer dan 1200 deelnemers.
De galibots beginnen echt wel een beetje slachtoffer te worden van hun succes want af en toe moest ge ne keer file rijden en oversteken waar je kon.(Is niet altijd gemakkelijk met al die singletracks.)

Hoedanook hop naar Sallaumines.(Were nen hoogdag!!)
Gebruikersavatar
henkieboy
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 14 nov 2007 23:06
Rijdt met: orbea satelite , cannondale scalpel

Bericht door henkieboy »

ne hoogdag : ja

gelijk vorig jaar : neen

kmoe jodelaietie een klein beetje gelijk geven . t'weer had er ook wel mee te maken denk ik (alléé , t'weer van de vorige nacht)
Maar al bij al toch ne formidastische voormiddag onder onze wielen gekregen waar de kers op de terril spijtig genoeg ontbrak .
lees : rond delta 3 gereden maar der nie op :( :( :( , of toch maar half (das nu de laatste keer dak wegrij van bij de president).
Een bevoorradingstafel van wel 12 meter lang met alles wat men wenst (en niet wenst voor sommigen)
Slechts 2 maal file gehad (int begin en na de eerste ravito).
Na delta drie tesamen met hein (die compassie had met ons)en falco de laatste 15 km afgebold waarbij ik dankbaar gebruik maakte van falco's brede borstkas om mij achter te verschuilen en omgekeerd ook een klein beetje (hoop ik :lol: ).
Met 44 km op de teller terug in noyelles gearriveerd om na een stokbroodje , drankje , danoonetje , soepje en nog een drankje te wachten op de prijsuitreiking (eerste plaats =D> =D> =D> ) om dan voldaan naar huis terug te keren .
Bij leven en welzijn zekers tot volgend jaar noyelles =D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

Zoals we al zoveel hebben gezegd: we zijn een bende verwende bikers geworden. We hebben al zoveel topritten meegemaakt, dat we niet kunnen smaken als er hier en daar eens iets wordt aangepast (waarschijnlijk zelfs opgelegd door locale autoriteiten).

De rit zou in de "Vlaanders" een toprit zijn met veel meer dan 90% overal berijdbare off-road. Nergens stoempen en overal genieten. (alhoewel die kilometers met de wind op de kop #-o #-o #-o )

We kennen de streek nu al voldoende om ons niet in de luren te laten leggen en als er eens een weekend zonder toertocht is, dan kennen we die Delta 3 omgeving zelf al genoeg om er een 20-30 km toerke van de te maken met een heel hoog fungehalte. En... dat was vandaag niet anders.

Het strafste moment vond ik toen we elkaar boven op Delta 3 terugvonden, wetende dat dit stukje "off course" was.

Wil je mijn madam aub een berichtje sturen dat die trofee op de schouw moet blijven staan tot volgend jaar?

Nog wat meer zever vind je hier.
Gebruikersavatar
rik c
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 10 jan 2006 23:27
Rijdt met: zannata

Bericht door rik c »

Na vanmorgen drie bushaltes te hebben aangedaan om 't klimmerke, Robbie, Jägermeister en Henkieboy aan boord te hijsen, richting Noyelles sous Lens getrokken, net als gisterochtend opnieuw in de gietende regen.
De president - in nieuwe en opvallende tenue - gaf het startschot en leidde de eerste kilometers als een ervaren herder de kudde uitgelaten forum-gekken richting eerste terril. De bepijling was toen nog in 't rood (op de grond gekalkt uiteraard, anders zouden we niet in FR zijn) . Na voldoende klim -, daal - en speelwerk (er is daar uiteraard vééél meer uit te halen uit zone terril, maar tja, aangezien ze daar toch terrils in overvloed hebben liggen . . ) begonnen we al aardig te zweten. Een overvloedige eerste bevoorrading en hup in file terug aangezet richting de hoogste terril (Delta 3 ?) waar , eigenaardig genoeg, na een flinke klim, niet tot aan de top werd door gereden. Motörbiker was ondertussen reeds lek gereden, en bij het verlaten van de site, luidde de opdracht van de president : "Opnieuw, en nu helemaal tot boven." De bevelen werden zonder tegensputteren opgevolgd, en zie, wie staat daar, na een lange en zware beklimming helemaal boven op de top te glimlachen, en bijna uit hun koerskleren te waaien ? The A-team, toch wel zekers.
Na een zalige afdaling, moest de bende per sé nog eens opnieuw tot helemaal bovenaan diene terril, zogezegd om nu ook nog es een ander afdalingske uit te proberen. Dat afdalingske was geen probleem, maar diene klim, die was er duidelijk te veel aan . Amper 25 km ver, en daar was de klop van de hamer reeds ! In de resterende kilometers volgde ook nog een hongerklop (die tweede bevoorrading , dat bleef maar duren en duren :( ) en een dorstkklop (en eerder op de dag was er ook al een klop tegen de grond) . Ondertussen ook nog es verkeerd gereden, en uiteindelijk met bijna 56 km teller, aan een topsnelheid van 12 km per uur als een strompelend lijk, terug Noyelles binnen gerold, waar we aanstonds de Robbie en de Jägermeister hun drinkpulle hebben leeg gezopen.
Uiteraard een bijzonder mooie tocht, en weer een leuke maar lastige voormiddag, in aangenaam gezelschap.
Onderweg toch ook weer enkele staaltjes van Frans organisatorisch vernuft mogen aanschouwen, zoals daar zijn :
° Na een km of 20 plots overschakelen van rode pijlen, op witte pijlen. Simple comme bonjour : Je plaatst op bewuste plaats een mannetje in fluo-vestje dat gewoon naar iedereen roept, dat het vanaf nu 'des flèches blanches' zijn die je moet volgen. De laatste 10 km dan weer overschakelen op rode pijlen, maar dan hoeft er uiteraard geen mannetje meer te staan , want . . ah ja, die rode pijlen die ken je toch nog van in 't begin van de rit hé.
° Een variant op die traditionele houten piketjes waaraan men de pijltjes bevestigd (dè beproefde methode bij ons in de Vlaanders) : Gebruik in plaats van die piketjes, gewoon uitgebrande autowrakken, en schilder daar uw pijlen op. Wees er maar zeker van dat iedereen ze gezien heeft !
Enfin, dit gezegd zijnde, proficiat aan de organisatie. We hebben ons wreed gejeund ! ! !
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

De verwachtingen waren na de prachtige editie van vorig jaar inderdaad huizenhoog. =P~ Toen vond ik het de mooiste terriltocht op Franse bodem. Zoals Jodelaietie in vorige post schreef was de editie van dit jaar een stuk minder, alhoewel het natuurlijk een "steen"goede tocht blijft. Alleen heeft het super wat van zijn glans verloren. Vooral het middendeel kon heel wat beter. Ook liet men Delta 3 letterlijk links liggen. :-? De reden? Misschien durfde men hem niet opnemen door de weersomstandigheden of wordt men voorzichtiger door ongevallen die plaatsvonden (o.a. vorig jaar op Delta 3, vorige week nog op een terril in Escaudin...) Het mountainbiken bij de buren zit blijkbaar nog steeds in de lift en ook meer en meer Vlamingen steken de grens over, waardoor het aantal deelnemers van jaar tot jaar toeneemt. Op de singletracks wordt het dan ook steeds drukker, maar mits wat hoffelijkheid mag dit geen probleem zijn. De organisatie was opnieuw prima. =D> =D> Alleen de kleur van de pijlen midden de tocht veranderen kan wel tot enige verwarring leiden. #-o Dit is duidelijk het gevolg van het spuitgedrag de laatste jaren. Op bepaalde plaatsen zijn de pijlen van vorige edities nog zichtbaar. Het gebruik van linten was wel een goede optie. =D> =D> Besluit: het blijft een mooie tocht met prachtige technische passages en singletracks, maar het "waauuw"gevoel bleef dit jaar wat uit omdat er wat homogeniteit ontbrak. In elk geval was het weer eens de verplaatsing meer dan waard, beleefde ik opnieuw een leuke voormiddag en kon onze president fier als een gieter naar huis met een pronkstuk dat de helft van zijn vitrinekast zal innemen. =D> =D>
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Bericht door spiermassa »

CT veteraan schreef:Ik denk dat de goeie tijden voor de beste Noord Franse TT's voorbij zijn. Vier jaar geleden was deze tocht een droom, dezer dagen zijn de organisatoren een beetje het slachtoffer van hun succes. Files om niet aan te zien in het begin, en ik sta al de hele week in file naar Brussel !
En dan zijn er van die zelfingenomen hufters (Belgen, want de Fransen hebben meer manieren) die de hele rij voorbij drummen. Een boodschap aan die pseudo-vedetten: als jullie zich te goed voelen om te wachten, ga dan XC's of marathons in competitie rijden, dan zijn we van jullie verlost!
er recht op dit heb ik ondervonden ,alhoewrl ik mij vree geamuseerd heb en dat is het biezoderst
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Bericht door Traxer »

Toch super genoten vandaag, maar dat kan inderdaad te maken hebben met onze eigen parcoursaanpassingen... :roll: :wink:

Laat de ritjes zoals deze maar komen. :bounce: =D>
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Bericht door spiermassa »

kben daar toeval:lig op den delta3 verzeild geraakt met enkele fransen in mijn keilzog -ce nais pas par ici - en ik zei - non mais on vas samuser ici - en ja ik heb mij geamuseerd, zelfs de ganse rit en we nemen er alles bij .
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

We hadden er te lang op gewacht om hem uiteindelijk niet te rijden.
Lisa was van vrijdagavond tot zaterdagmiddag doodziek, en maar overgeven. Zelf had ik de ganse week last van een hardnekkige keelontsteking en muzikale buikgriep.
Daar kan zelfs onze kater Maxwell van meespreken. Ik heb hem meerdere keren op snelheid geklopt, op weg naar zijn kattebak. Mijn vrouw gaat me nu iedere avond stipt om 23u buiten zetten.

Noyelles.
Op de eerste neige klim werd de groep opgesplitst. Maar goed ook. Anders was er gewoon teveel accordeon geweest, om dan telkens het gat toe te rijden.
Ons groepke bolde perfect. Hier en daar een kleine opstopping met bijhorende kiekens die er zich tussenwurmen, en de boel volledig stil zetten.
Ach, wat kon het ons schelen want daar was immers de Delta III.

Drie. Heel toepasselijk, want we gingen driemaal enthousiast naar beneden. Naar boven daarentegen….
Tijd was het aan de 2de adem om door te breken, maar die had even geen zin.

Ondanks de zware ondergrond, heb ik toch genoten van deze eindejaars klassieker.
Plaats reactie