22/11/07 Bierbeek Politiesportbond

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Ja,het zijn wel degelijk de blosoroutes die ze nemen.Nu ken ik die wel maar niet overal staan er nog pijltjes dus hou de verzorgde wegwijzer goed bij.Nu vind ik dat wel eens tof dat je je eigen weg moet zoeken en niet blindelings een route volgen.
Zulke organisaties moesten er meer zijn ,ofwel op bolleke pijl of stafkaart
met onderweg controle punten die je moet noteren en zo aan de aankomst overhandigen om te zien wie de voledige route gereden heeft en misschien belonen met een kleine attentie.
Hier de volgorde van de gekleurde route die je moet volgen voor de 48km.
Vertrek rood volgen.
Blauw naar rechts
Groen naar rechts
Blauw naar rechts
Rood naar rechts

Deze route is duidelijk te zien op de kaart,voor de handigheid misschien best noteren op klein briefje,maar ik veronderstel dat je deze bij het vertrek meekrijgt.
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Ik doe ook nog nen keer mee.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

ik doe ook mee :bounce: :bounce: :bounce:
en... tijdens de werkuren :bounce: :bounce: :bounce: =D>
marc vanomobilbiker
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: ma 02 okt 2006 09:37
Rijdt met: Specialized expert 29er/FRM urano team

Bericht door marc vanomobilbiker »

Ik ben blij dat er reactie komt op de ritten dewelke georganiseerd worden door de Politiesportbond. We zijn niet bij machte om elke week een eigen parcours uit te stippelen en het is daarom dat er geregeld BLOSO-routes worden gebruikt maar de organisator heeft ons verzekerd dat hij nog een aantal extra pijlen heeft gezet en er zou een bevoorrading zijn.

Diegene die uit de buurt zijn, kennen deze route waarschijnlijk al maar een groot aantal personen kunnen zo dus kennismaken met de route. Tijdens onze ritten komen wel geen duizend bikers maar het betreft hier wel een bescheiden organisatie.

Hé jongens wij werken wel op de momenten dat jullie gezellig naar tv zitten te kijken of al in dromenland zijn. [-X

Volgende week hebben we onze tweedaagse in Burg Reuland en daar pijlen we de eerste dag 80 km en de tweede dag een 60 km uit. Al zeg ik het zelf, het zijn twee prachtige ritten. Ikzelf stippel namelijk de route uit.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Wel zo midden in de week een toertocht is heel tof.Weinig volk,geen gekoers en rustig een 3 tal uurtjes over 55km.
De blosoroute die ze aangedaan hebben blijft toch nog altijd een leuk parcours.Spijtig dat ze in St Jor.Weert niet aan de bloemenwinkel naar boven gaan in plaats langs het dorp te rijden.Persoonlijk heb ik hier en daar een klein lusje meer gedaan,kwestie van wat leukers te doen.
Bij de inschrijving een wafeltje gekregen en een bonnetje om in de cafetaria in Heverlee iets te drinken.Daar ben ik niet gestopt want ik vond dat ik te vuil was om daar binnen te gaan.
Toch tamelijk veel modder op het parcour wat het wel zwaarder maakt dan bij droog weer.
Mij heel goed geamuseerd en fietsje is weer helemaal gekuist en klaar voor een volgend ritje.
Zeker voor herhaling vatbaar in het midden van de week,zal eens de kalender bekijken waar ik nog kan naartoe trekken deze winter.
Gebruikersavatar
rodeco
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 04 okt 2007 21:31
Rijdt met: Bulls copperhead

Bericht door rodeco »

Ben ook gestart deze voormiddag. Heb me reuze geamuseerd : prachtig parcour , de zon , leuk gezelschap en de koffie.

De thuisblijvers hadden ongelijk deze keer !!

PS: wafeltje??? niets gekregen !!!
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

rodeco schreef:Het gaat hier inderdaad over de bloso route, roger. Komop vertel : Veel bos?, hoogteverschil? , modderpaadjes?

Zou nl nie graag eerst 100km met de wagen rijden voor niets ! !
Ben blij dat je er van genoten hebt en dat je die 100km rijden toch de moeite waren.
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Hoi,

Het was inderdaad een mooi tochtje. Op sommige plaatsen was de modder goed aanwezig :-D en dat pad langs de autostrade waar die diepe waterplassen waren, lag redelijk glad. Ik heb menig biker rare kapriolen zien doen :lol:
De laagstaande zon verblinde mij dikwijls, vooral op dat smalle pad bergop naast de spoorweg.
Deze keer heeft de organisator (zonder s :-D ) er zijn werk van gemaakt =D> Bij onduidelijke situaties en bij de splitsingen van de parcours, hing een extra bordje. Dat mankeerden we in Kasterlee. Mijn volgend tochtje zal wellicht Grobbendonk worden. Tot dan.
Gebruikersavatar
rodeco
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 04 okt 2007 21:31
Rijdt met: Bulls copperhead

Bericht door rodeco »

roger schreef:
rodeco schreef:Het gaat hier inderdaad over de bloso route, roger. Komop vertel : Veel bos?, hoogteverschil? , modderpaadjes?

Zou nl nie graag eerst 100km met de wagen rijden voor niets ! !
Ben blij dat je er van genoten hebt en dat je die 100km rijden toch de moeite waren.
jaja roger , met volle teugen. Jullie wonen daar verdikke in een mooie streek.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

ok
het vast mtb parcour werd aangedaan
doch ik rij zoveel tt's
bijna elke zaterdag en zondag
en een bloso route zit daar nooit in zijn geheel tussen
bijgevolg mij vandaag ook niet gestoord aan het feit dat dit een vast parcour is
was om 0900uur in de kantine
en denk dat ik tegen 0915uur vertrokken ben
om 1200uur moest ik wel op mijn werk zijn (gewassen en gestreken)
bijgevolg kon ik niet gaan voor de langste afstand
er werd ook een 33km aangeboden,
doch aan de splitsing van rood en blauw,
stond naar rechts de pijl voor de 48 km (richting blauw dus)
naar links was rood volgen en terug binnenrijden
heb dan toch maar blauw gevolgd, welke overgegaan is in groen
na de sporthal in heverlee, ben ik een beetje later via domein la foresta,
de kortste route terug naar bierbeek gereden (door de bos natuurlijk)
nadien fietsje afgespoten en douche genomen

onderweg nog een stukje samengereden met roger
en aan de finish nog een klapke gedaan met iemand die zijn derailleur aan dingelen gereden had
Plaats reactie