18.05.2023 - Bons Secours Classic - Péruwelz [HEN]

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 566
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

18.05.2023 - Bons Secours Classic - Péruwelz [HEN]

Bericht door Jumping Jack »

Donderdag, hemelvaart, is er een vtt in Péruwelz, een organisatie van Team vtt 3 canaux.
Iemand ervaring met die rit? Zoekfunctie leverde alvast niets op.
Mooie streek, met potentie (terril van Bernissart?).
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: 18.05.2023 - Bons Secours Classic - Péruwelz [HEN]

Bericht door Eldi2 »

Er is een facebookpagina van de rit, maar ook daar niet veel meer uitleg. Vorig jaar een tocht in Peruwelz gereden (ik denk een andere organisatie) met 2 terrils en toch veel lange dreven + bos in Bon Secours. Hopelijk dit jaar ook bos van Stambruges. Het proberen waard...denk ik.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 566
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 18.05.2023 - Bons Secours Classic - Péruwelz [HEN]

Bericht door Jumping Jack »

Ik heb ook al wel eens een tt gereden in de deelgemeente Wiers, idd met terrils.
homy 22
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 21 dec 2012 14:53

Re: 18.05.2023 - Bons Secours Classic - Péruwelz [HEN]

Bericht door homy 22 »

van de organisatie dit doorgekregen;
Bonjour
dans l’ensemble nous avons un sol sablonneux qui permet un bon drainage de l’eau . De plus nous avons modifier le parcours à un endroit où cela reste problématique vu la boue . .
Si avez d’autres questions n’hésitez pas .
bien à vous
vertaald; parcour na regen valt mee,het is zand ondergrond en erg vuile stroken in modder halen we er uit.

voor mij is dit een zeer mooie streek om te rijden, bos van mer des sables heb ik in vorige editie's van peruwelz nooit eerder meegemaakt, niet te min was deze tocht altijd de moeite van parcour
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: 18.05.2023 - Bons Secours Classic - Péruwelz [HEN]

Bericht door cowboy peter »

vanuit Peruwelz een slecht parcours maken is onmogelijk. Bon secours, Blaton, Bernissart, vieux condé, mer du sable. Allemaal om het even, allemaal mooi. Bos, veel natuur, eventueel terrils, Een beetje hoogteverschil, zacht glooiend of kort en steil. Dit hoort allemaal bij de mtb ritten in de streek. Nog nooit teleurgesteld weergekeerd vandaar. Vorige week was er ook al een tocht in Peruwelz die ik jammer genoeg gemist heb, dus bij deze ben ik zeker present.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 566
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 18.05.2023 - Bons Secours Classic - Péruwelz [HEN]

Bericht door Jumping Jack »

Fietsje staat al klaar se. :bounce:
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 566
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 18.05.2023 - Bons Secours Classic - Péruwelz [HEN]

Bericht door Jumping Jack »

Toprit!

Heel goeie organisatie en een heel mooie rit met heel veel bos, singles en Stambruges (o). 1e bevoorrading wel gemist, en veel anderen blijkbaar met mij. Maar de 'ravito festive' maakte dat weer goed 8).

Wel een lager van de achterbrug kapot gereden wss, seffens eens de schade opmeten :-?.
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: 18.05.2023 - Bons Secours Classic - Péruwelz [HEN]

Bericht door cowboy peter »

wij hebben ook ons geamuseerd. t mag iedere week zo'n rit zijn. zoiets verveeld niet.
de 1e ravito hadden we ook bijna gemist, maar we zijn terug gekeerd toen we zagen dat we terug op t parcours kwamen. Door een modderstukje kozen de meeste het rechtse pad en rond een boom waardoor de afslag naar links gemist werd , ondanks hun volle lijn .
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: 18.05.2023 - Bons Secours Classic - Péruwelz [HEN]

Bericht door Eldi2 »

Deze was toch veel beter dan de tochten die ik eerder in Peruwelz (start voetbalterrein) reed: veel bos met leuke singles, enkele dreven en veldwegen als verbindingsstuk, voldoende hms. Zoals gehoopt na 25km het bos van Stambruges met de tobogan van Mer de sable (stukje gebist). En een prima organisatie van een mtb-club, met start op een perfecte locatie. Geen 65km vanwege te vol agenda, maar de 46km waren voldoende; de benen zaten dicht bij blokkeren op de laatste steile klim naar Bon Secours.
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 18.05.2023 - Bons Secours Classic - Péruwelz [HEN]

Bericht door Single Tracker »

Prachtige rit!! :bounce:
Plaats reactie