24.08.2019 - Hotond - Kluisbergen - MTB van Vlaanderen VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jari2057
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 08:31
Rijdt met: scott scale 730

Re: 24.08.2019 - Hotond - Kluisbergen - MTB van Vlaanderen V

Bericht door jari2057 »

Vorig jaar geen last gehad van drukte is supper georganiseerd
MTB van Vlaanderen
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 dec 2016 09:04

Re: 24.08.2019 - Hotond - Kluisbergen - MTB van Vlaanderen V

Bericht door MTB van Vlaanderen »

negenentwintig schreef:Is deze tocht een aanrader? Ik ben van de streek, dus veel van de route zal voor mij bekend terrein zijn. Ik ben vooral bang als de toch zo groot en professioneel wordt aangekondigd dat het veel te druk zal zijn. Hoe was dit de voorgaande jaren?
Geen schrik hebben voor de drukte, de parkings zijn groot, de inschrijvingen en de après ook, en op de meest technische passages komt ofwel de kortste afstand niet langs of is een hard/easy splitsing voorzien.

Enneuh, starten kan ook na de grote drukte tot 13u30.

Deze week wordt voor jullie het privédomein bij Mr. Dokteur in ere hersteld na de stormschade van de voorbije maanden en stellen we het lokale parcours op in de Hotond Arena 8)
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 565
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 24.08.2019 - Hotond - Kluisbergen - MTB van Vlaanderen V

Bericht door Jumping Jack »

Linkje werkte niet, heb het even aangepast:
https://www.mountainbikevanvlaanderen.b ... Hotond.pdf
Gebruikersavatar
frederique
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 jan 2012 21:35
Rijdt met: cube 29er, gravelbike

Re: 24.08.2019 - Hotond - Kluisbergen - MTB van Vlaanderen V

Bericht door frederique »

negenentwintig schreef:Is deze tocht een aanrader? Ik ben van de streek, dus veel van de route zal voor mij bekend terrein zijn. Ik ben vooral bang als de toch zo groot en professioneel wordt aangekondigd dat het veel te druk zal zijn. Hoe was dit de voorgaande jaren?
De tocht is zeker een aanrader
Mooi en duidelijk uit gepijld

Vorig jaar was deze ook super ge organiseerde


Kwa drukte geen last van gehad wel gezorgd als steeds niemand voor me zat op de technische stukken
Was ook vroeg vertrokken was om 7u30 vertrokken en was mooi voor drukte overal weg


Easy en hard splitsing zorgt ook al voor dat die dat ervaren zijn iets meer hun skils kunnen laten gaan dan een ervaren

Is echt de moeite waard om deze toch te rijden
onderschat hm zeker niet zitten echt wel kuitenbijters in :-D (o)
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: 24.08.2019 - Hotond - Kluisbergen - MTB van Vlaanderen V

Bericht door meester biek »

Deze keer start vanop de Hotond, vlotte start daar ik voorafingeschreven was en alles netjes had thuisgestuurd gekregen.
Pittig parcours, op de 57 km ruim 1100 hm, met het venijn in de staart. Zeer mooie Muziekbosdoorsteek, met het bosje van den dokteur waar ik toch enkele keren moest plooien ... Sereus choco toegekomen, maar toch nog den arena ingereden. Lekkere frisse Ename smaakte dubbel, ondertussen reed Hans Becking als eerste van de racers de arena binnen.
Bevoorradingen goed gespreid en ruim assortiment (lekkere rijsttaartjes), al waren ze op de eerste wat verrast door de talrijke opkomst.
Afvalverwerking kan wel veel beter, er werd niets gesorteerd, alles in dezelfde afvalbak, werkpuntje voor volgend jaar ?
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: 24.08.2019 - Hotond - Kluisbergen - MTB van Vlaanderen V

Bericht door chrisper »

voor mij was dit een schitterende rit
zowel parcours, organisatie, bevoorrading, accommodatie.... SCHITTEREND
had mezelf uitgedaagd om de 57 te rijden, ook vooraf ingeschreven
ik ben niet zo een super getrainde mtber (of nog niet) dus werd dit een hele uitdaging voor mij
na 51km was het vat totaal af, en heb ik jammer genoeg beslist om via gps terug naar start te rijden over de weg
ook hier en daar toch even moet afstappen, vooral daar waar het voor mij te technisch was (pironpad, mr dokteur en trapjes af)
volgende keer beter zeker, oefening baart kunst
ik heb wel heel goed opgelet of er niemand achter mij zat bij aanvang van moeilijke stukken, zodat ik niemand hinderde

SUPER TOCHT, zeker voor herhaling vatbaar
Gebruikersavatar
berggeitje1
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 dec 2005 21:19
Rijdt met: cannodale rush

Re: 24.08.2019 - Hotond - Kluisbergen - MTB van Vlaanderen V

Bericht door berggeitje1 »

Inderdaad een mooie tocht, eens zonder Kluisbos. Tocht verrast met enkele nieuwe stukken, ken de regio daar vrij goed. Ik wist dat de flanken van de hotond, Kruisberg pittig zijn dus niet te geweldig starten aan deze hellingen.
Bedankt aan meneer docteur voor het openstellen van zijn speeltuin, heb het rondje zelfs gebist.
Was lang geleden dat ik er nog doorgereden was.
Gebruikersavatar
max003
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 06 apr 2004 09:51

Re: 24.08.2019 - Hotond - Kluisbergen - MTB van Vlaanderen V

Bericht door max003 »

In het begin voor mij veel op de weg en die oude spoorwegbedding hoefde voor mij ook niet. 1e bv stond niet klaar, nochtans maar om 7u30 vertrokken. Maar de laatste 20 km maakten veel goed voor mij. Bij aankomst nog enkele fietskes getest en ne ename gedronken. De 8€ was het mij wel waard!
peterp
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 30 apr 2018 14:21

Re: 24.08.2019 - Hotond - Kluisbergen - MTB van Vlaanderen V

Bericht door peterp »

MTB van Vlaanderen schreef:Na onze vorige edities in Oudenaarde verhuizen wij naar het dak van de Vlaamse Ardennen.
Het in aanbouw zijnde 'Hotond Sporthote' wordt onze nieuwe uitvalsbasis.

Volg alles via onze website: http://www.mountainbikevanvlaanderen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB van Vlaanderen gereden... Bepijling was top in orde voor de toertocht. Ondanks harde werken van vele vrijwilligers een amateuristische organisatie in vergelijking met andere gewone toertochten.
Toertochtrijders laten starten tussen wedstrijdrijders? Na toertcoht gadget afhalen?Stand van dienst was al weg. Toerrit 42km met daarvan 70% macadam en enkele off road verbindingen.
Voor de toertocht zeker niet de naam MTB VLAANDEREN waardig.
TomP
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 27 dec 2015 17:41

Re: 24.08.2019 - Hotond - Kluisbergen - MTB van Vlaanderen V

Bericht door TomP »

Ik reed de 57km en was dik tevreden. Rond 7u45 gestart, alles ging zeer vlot en de eerste kilometers waren idd een opwarmertje, maar na het leo pironpad na 4km is het toch nooit meer stilgevallen en was dit een topparcours. Er zijn niet veel ritten waar je op een beperkte afstand zoveel hoogtemeters kunt maken waarvan de meeste dan nog offroad zijn! Eerste bevoorrading: idd niet klaar (volgens mij door overmacht), maar ze werkten zich potverdikke uit de naad om iedereen van alles te voorzien ... gadgetstand stond netjes aan de inschrijvingen. Ook gratis bidon nog kunnen ophalen ... wel helemaal leeg gereden dus hotond arena niet meer ingedoken. Zeer goede bepijling trouwens, grote en duidelijk zichtbare pijlen! En het framestickertje met de beklimmingen en splitsingen ed is een leuke extra en helpt de rit in te delen. Bedankt voor deze organisatie!
Plaats reactie