11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
berggeitje1
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 dec 2005 21:19
Rijdt met: cannodale rush

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door berggeitje1 »

Dit was inderdaad een mooie TT, stuk langs de schelde was inderdaad het minste, maar goed als opwarmer voor wat volgde. Kluisbos was inderdaad zeer goed, mede door de privestukken. Alhoewel sommige stroken er voor de modale biker overwaren denk ik, vooral de halfpipe. Voor mij geen probleem hoe technischer hoe liever.

Voor de mensen die de tocht willen rijden op gps, gelieve de privestukken te mijden.
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door blubberduck »

berggeitje1 schreef:Dit was inderdaad een mooie TT, stuk langs de schelde was inderdaad het minste, maar goed als opwarmer voor wat volgde. Kluisbos was inderdaad zeer goed, mede door de privestukken. Alhoewel sommige stroken er voor de modale biker overwaren denk ik, vooral de halfpipe. Voor mij geen probleem hoe technischer hoe liever.

Voor de mensen die de tocht willen rijden op gps, gelieve de privestukken te mijden.
ik heb de "kluiszone" uitgepijlt en de passage aan de "halfpipe" vooraf nog aangepast voor de toertocht en tijdens de toertocht heb ik deze nog eens vereenvoudigd.... :-" omdat het voor heel vele rijders een obstakel was.... #-o #-o
ik snap niet dat ge dan een toertocht wil rijden die de Kluis aandoet...wetende dat het daar klimmen en dalen is en geen plattelandstocht is... :roll:
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door PainSosis »

blubberduck schreef:
ik snap niet dat ge dan een toertocht wil rijden die de Kluis aandoet...wetende dat het daar klimmen en dalen is en geen plattelandstocht is... :roll:
Vele mensen die niet van de streek zijn weten dat niet en kunnen dat ook niet weten.
Waarschijnlijk daarom dat er op vele tochten de "easy" of "chicken" way is enerzijds en de "hard" way anderzijds.
Ik heb wel al gemerkt dat wanneer ze dat "chicken way" noemen de mannen nog liever hun sleutelbeen breken dan de chicken way te nemen :lol:

Zo overdreven was die halfpipe nu toch ook niet...... misschien was hij al aangepast....
Het enige lastige dat ik daar aan vond was dat smal stukje links op.
Waarom? Omdat ik geen vertrouwen had in mijn zomerbanden die juist vol slijk hingen en omdat er een afgrond naast was van 1m zonder hooibalen om u op te vangen als het verkeerd zou gegaan zijn.
Leg daar een hooibaal en er rijd 75% meer volk op ipv te stoppen.
W_H
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 01 dec 2017 19:30

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door W_H »

Als je niet zeker bent van uw ding, stap dan af... Daar is naar mijn mening niets verkeerd mee. Beter zo dan lichamelijke schade op te lopen. Proberen kan altijd. Prijzen winnen we toch niet en ik denk dat op maandag iedereen op het werk verwacht wordt.

Door de organisatie wordt gevraagd geen gpx files te delen of na te rijden. Met een beetje gezond verstand kunnen bepaalde stukken wel gereden worden welke voor iedereen toegankelijk zijn, het zou zonde zijn dat de tocht volgend jaar niet kan georganiseerd worden door mensen die de boel omzeep helpen.
Gebruikersavatar
berggeitje1
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 dec 2005 21:19
Rijdt met: cannodale rush

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door berggeitje1 »

Leuke discussie, je hebt toertocht rijders en mountainbikers. ;-)
Voor toertocht rijders mag het niet te zwaar, niet te lang en niet te technisch zijn.
Mountainbikers hebben het liever iets uitdagender.
Hiermee verwijt ik niemand, ik heb respect voor iedereen. Ieder rijdt naar eigen vermogen/kunnen en al doende leer je.

Blubberduck chapeau met jou lusje in de Kluis, het andere prive stuk was ook leuk vooral door de modder.
Of je nu Kluisbergen kent of niet op iedere tocht kunnen er technische zones zijn al dan niet kunstmatig aangelegd. Inderdaad misschien de volgende keer keuze laten tussen soft of hard. Want op de halfpipe waren er 3 voor mij die te voet gingen. Eventjes gewacht en ik had een vrije trail.
MTB van Vlaanderen
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 dec 2016 09:04

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door MTB van Vlaanderen »

Foto's: al onze eigen foto's staan intussen bij onze mediapartner http://www.mountainbike.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Winnaar tombola: de winnaar is intussen bekendgemaakt op onze Facebookpagina.

Narijden: het grootste deel van de Kluispassage is ofwel eenmalige ANB-doorgang ofwel privé, en dus strikt verboden na te rijden (en ook gevaarlijk wegens jachtseizoen). Dank om dit te respecteren en onze passage in de toekomst niet in gevaar te brengen.

Technisch veeleisend: helaas is wat voor de ene technisch onmogelijk is, voor de andere te gemakkelijk. Sowieso is even afstappen geen zonde, zo hebben we het ook ooit zelf moeten leren 8) De technische hoogstandjes zaten zoals vooraf aangegeven enkel in de lange afstand, dit was al een soort hard/easy splitsing :wink:
Plaats reactie