Forumoverzicht Bikemogelijkheden Toertochten 18.11.2017 - Eisden-Maasmechelen - 11e Euregio MTB Classic

18.11.2017 - Eisden-Maasmechelen - 11e Euregio MTB Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

zaskarpro Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Sandman Atacama Fatbike

frits motaar schreef:
filmke uit de oude doos,toen kon je nog op de 3 terrils: https://vimeo.com/32715225 (o) (o)

Toppertje, nog eens eentje van uit de oude doos. =D>

Mountainbiker

frits motaar schreef:
Zijn er dit jaar ook weer kortings bonnetjes voor de Decathlon?

Onderhandelingen zijn afgerond. Kortingsbonnen zijn er als vanouds weer bij + nog wat extra's qwa voeding wordt ook gesponsord door Decathlon.

Brakkeman Peter Mountainbiker

Mooie rit! Is het hetzelfde parcour als vorig jaar?

Mountainbiker

Brakkeman Peter schreef:
Mooie rit! Is het hetzelfde parcour als vorig jaar?

Hey Peter,

Neen, het parcours heeft enkele erg interessante upgrades. Zoals terug bvb enkele technische passages in de "kuil" van As, dewelke afgelopen jaar niet mogelijk waren.

koppigaard Mountainbiker

Mijn bike: Specialized Stumpjumper
En de MIJNTERRIL waarover sprake?

sam2300 Mountainbiker

Mijn bike: Granville evo

Zal er ook bij zijn... Nog nooit daar gereden, iemand die meer kan vertellen over de ondergrond? Op de filmpjes lijkt die best "winterproof"...

Mountainbiker

sam2300 schreef:
Zal er ook bij zijn... Nog nooit daar gereden, iemand die meer kan vertellen over de ondergrond? Op de filmpjes lijkt die best "winterproof"...

Hey Sam,
De ondergrond is een variatie van heidegronden, zandgrond met een stuk in de kuil in los zand en typische bospaden. Al bij al ligt het parcours er nog aardig goed bij en dus nog goed te berijden. Niet al te veel waterovergoten modderstroken.

koppigaard Mountainbiker

Mijn bike: Specialized Stumpjumper
koppigaard schreef:

Wat ik in feite wil weten! Jaren terug kon je drie terrils al dan niet te voet omhoog. De laatste jaren was alleen nummer drie, het downhill-parcours, in beeld. Kan nu één van de twee andere wel of niet? En welke? Sowieso kom ik af naar Eisden.

Mountainbiker

koppigaard schreef:
koppigaard schreef:

Wat ik in feite wil weten! Jaren terug kon je drie terrils al dan niet te voet omhoog. De laatste jaren was alleen nummer drie, het downhill-parcours, in beeld. Kan nu één van de twee andere wel of niet? En welke? Sowieso kom ik af naar Eisden.

Je hebt een strook waar je mogelijkerwijs enkele klimmen extra kan doen. Maar de enige terril die tot boven gaat is idd terril 3, het verharde stuk. Verder laveren we ook tussen het parcours van Filthy trails door.

Connie Mountainbiker

Mijn bike: oud en rood

Ja, leuk, ik ben er ook bij met mijn fotocamera! Nieuw gebied voor mij, ook al heb ik ooit tijdens een speurtocht al wel eens bovenop die bult gestaan.
Het plan is voorlopig om op diverse plaatsen foto's te maken. Ik heb wel gezien dat ik soms een aardig stukje moet lopen, dus dat betekent dat ik de klok en borden die ik meestal bij me heb niet heel de tijd mee kan slepen. Dus het is zaak dat jullie zelf even goed onthouden hoe laat je op de foto gegaan bent, dat zoekt zondag een stuk makkelijker. Ik ben in ieder geval te herkennen aan een lekker fel roodgekleurde jas en een bos krullen. En een dikke camera natuurlijk. :wink:

VorigeVolgende

Keer terug naar Toertochten