22.01.2017 - Lommel - Kattenbos

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Connie
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 06 mar 2011 15:32
Rijdt met: oud en rood
Contacteer:

Re: 22.01.2017 - Lommel - Kattenbos

Bericht door Connie »

big-Mac schreef:Ook dit jaar kunnen we rekenen op Connie, ze zal weer haar uiterste best doen om mooie foto's te maken van de deelnemers.
Deze zijn terug te vinden op http://www.oypo.be/conniesinteur
Met dit weer kan ik natuurlijk niet in mijn bed blijven liggen op zondagochtend! Dus we gaan er weer voor!

Het kan wel zijn dat ik iets meer heen en weer loop dan anders, dus heel misschien sta ik ergens waar jullie me niet verwachten. Om het verhaal helemaal moeilijk te maken heb ik mijn roze jas ingeruild voor een groene, in schutkleur! Dus er zit niets anders op dan gewoon de hele weg met een heel vrolijk gezicht rond te fietsen. :wink:

Onthoud in ieder geval de tijd waarop je op de foto gezet bent, dat scheelt 's avonds veel zoekwerk.
Tot zondag!
Connie
Dvl2be
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 17 nov 2014 21:39

Re: 22.01.2017 - Lommel - Kattenbos

Bericht door Dvl2be »

Ook aanwezig, hoe ligt het parcours erbij
Gebruikersavatar
big-Mac
Mountainbiker
Berichten: 587
Lid geworden op: wo 05 jul 2006 16:20
Rijdt met: In verwachting van ne schoone

Re: 22.01.2017 - Lommel - Kattenbos

Bericht door big-Mac »

Ehhh. Droog en snel. Misschien wel een beetje stoffig.
Het ligt er dus zalig bij. Morgen zou het zonnetje ook weer van de partij zijn. Dit maakt dat het ook niet zo koud aan voelt.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 22.01.2017 - Lommel - Kattenbos

Bericht door lowie »

Voor wie nog twijfelt : in de late namiddag nog een 25-tal km van het parcours gefietst.
Het is hier gewoonweg zalig fietsen over de eindeloze singletracks en duinen van het grote Bosland-woud.
Lommel-Kattenbos is morgen de TT-place to be !
Gebruikersavatar
big-Mac
Mountainbiker
Berichten: 587
Lid geworden op: wo 05 jul 2006 16:20
Rijdt met: In verwachting van ne schoone

Re: 22.01.2017 - Lommel - Kattenbos

Bericht door big-Mac »

Er zal geen afspuitstand zijn. Het is praktische niet mogelijk met de kou. Het zal ook niet nodig zijn voor de fiets
Gebruikersavatar
eric66
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 23 aug 2009 19:57
Rijdt met: FOCUS RAVEN MAX PRO 27,5"

Re: 22.01.2017 - Lommel - Kattenbos

Bericht door eric66 »

Dit was idd een leuke en snelle tocht op een 200% bevrozen ondergrond met goede BV (ook al lag die op 27km). Wel met mijn stomme kop vertrokken met maar 1,2kg op de achterband dus zware training tot aan de BV, maar daar met de pomp van de organisatie lucht bijgestokenen de laatste 15km was knallen. Chapeau voor Connie om die kou te trotseren.
Connie
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 06 mar 2011 15:32
Rijdt met: oud en rood
Contacteer:

Re: 22.01.2017 - Lommel - Kattenbos

Bericht door Connie »

De kou viel me niet tegen. Ik ben mijn foto-ochtend begonnen in 'de put', waar ik jaren terug een aantal keren op het randje zat, alleen nu dus eens beneden. Een mooi plekje, maar ondanks vier lagen kleding begon ik op een gegeven moment toch bevriezingsverschijnselen te vertonen (de vingertoppen dan voornamelijk), dus moest ik aan de wandel. Als tweede plek me toen een poosje op de zandvlakte nabij het station geïnstalleerd, ook een heel mooi plekje.

En het voordeel van het feit dat ik tegenwoordig zo verschrikkelijk veel spullen met me meesjouw, is dat ik het na een kwartier sjouwen ook weer lekker warm had :wink:

Na de zandvlakte doorgereden naar het einde van de route en daar wat foto's gemaakt op één van de laatste heuveltjes. Eerst bij de afdaling, later toen had wat rustiger werd ook op de helling naar boven. Op de helling stond met drie pijlen de richting aan gegeven. De ene was tijdelijk gevallen, waardoor er bij het naar boven gaan twee pijltjes vlak boven elkaar hingen, eentje naar rechts, eentje naar links #-o Maar het grappige was, dat toen ik die tweede ook weer goed gehangen had, er dus eigenlijk twee pijlen op de helling (naar links) en één ter bevestiging daar boven (naar links) hing en dat er toch nog heel veel mensen met een verdwaasde blik bovenaan stonden omdat ze niet wisten welke kant ze op moesten :drunk:

De foto's van de put staan al te uploaden. De rest volgt vanavond.
Groetjes,
Connie
Michiel76
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 22:53
Rijdt met: 's zijn gejat
Contacteer:

Re: 22.01.2017 - Lommel - Kattenbos

Bericht door Michiel76 »

Leuke tocht, stijf bevroren ondergrond en nog koudere vingers en tenen. Laat vertrokken, na 10u, maar toch nog best wat volk onderweg. Prima bepijling, hing allemaal op de juist hoogte waar je ze verwachtte.
Connie, geef je straks ook een link naar waar de foto's staan? Alvast dank! Het was me pas zeer laat duidelijk dat er een foto gemaakt werd, ben benieuwd hoeveel snot er uit mij neus hing ;)
Areferee75
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 22 jan 2017 22:02
Rijdt met: SCOTT BIG JON FATBIKE.

Re: 22.01.2017 - Lommel - Kattenbos

Bericht door Areferee75 »

is er iemand die het gpx bestand heeft van de route van de 30 km? ik was mijn gps vergeten en aangezien ik in de buurt woon zou ik hem graag nog eens opnieuw rijden.

vriendelijk bedankt.

Bart
Connie
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 06 mar 2011 15:32
Rijdt met: oud en rood
Contacteer:

Re: 22.01.2017 - Lommel - Kattenbos

Bericht door Connie »

Alle foto's staan online!

Sta je er niet tussen, dan is dat meestal een geval van rondrijden met de ogen dicht, maar van het heuveltje heb ik er ook veel uitgeselecteerd omdat ik niet tevreden was over de scherpte. Dat wordt nog weer een ritje servicewerkplaats van de lenzenzaak, dus dat is even balen. Gelukkig had ik het vrij snel in de gaten en ben toen gelijk een andere gaan gebruiken, maar een aantal zijn er toch wel gesneuveld.

Groetjes,
Connie Sinteur
Plaats reactie