31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
oxirane
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: zo 04 jun 2006 20:08
Rijdt met: thompson Zeus en scott 610

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door oxirane »

Gisteren een zeer mooie rit gereden. Proficiat aan de inrichters voor het extra werk dat ze verricht hebben om de verloren stukken op te vangen door nieuwe creaties. Doe zo voort.

Toch hangt er voor mij een negatief aspect aan deze rit.
Gisteren ben ik na 14 jaar mountainbiken het slachtoffer geweest van een wandelaar. Wanneer ik die passeerde kreeg ik een duw zodat ik met een smak tegen de vlakte ging. De rijder die mij volgde kon niet meer tijdig remmen en ging ook tegen de vlakte. De wandelaar gaf als argument dat er hier niet mocht gereden worden en daarna dat er rijders hem passeerden aan te hoge snelheid. Er volgde een felle woordenwisseling en ik had echt goesting om die een mep te verkopen. Gelukkig kon ik me inhouden deels door de pijn en ook door de hoffelijkheid als moutainbiker. Ik hou er een fel gekneusde, pijnlijke blauwe heup aan over maar ben ook wel geschrokken door de ondoordachte reactie van de wandelaar. Als wandelaar moet je ook respect hebben voor de andere gebruikers van de paden en je ook aan de regels houden net zoals wij mountainbikers.

Bij deze wil ik alle mountainbikers oproepen om andere gebruikers op een veilige manier te passeren en ook geduld te hebben voor andere tragere rijders zodat we onze sport ook de komende jaren nog kunnen beoefenen.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door i-Mac »

Slazwierder schreef:Filmke vd grote toer: " onclick="window.open(this.href);return false;
Rond 07:12 moeten we in elkanders buurt hebben gefietst. Mijn 2 kompanen komen in beeld. Tof :-)
johnny66
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: za 07 nov 2015 23:37
Rijdt met: granville EVO SYNERGY 29inch, scott genius rc30 26 inch, scott scale rc40 26i,martelly

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door johnny66 »

oxirane schreef:Gisteren een zeer mooie rit gereden. Proficiat aan de inrichters voor het extra werk dat ze verricht hebben om de verloren stukken op te vangen door nieuwe creaties. Doe zo voort.

Toch hangt er voor mij een negatief aspect aan deze rit.
Gisteren ben ik na 14 jaar mountainbiken het slachtoffer geweest van een wandelaar. Wanneer ik die passeerde kreeg ik een duw zodat ik met een smak tegen de vlakte ging. De rijder die mij volgde kon niet meer tijdig remmen en ging ook tegen de vlakte. De wandelaar gaf als argument dat er hier niet mocht gereden worden en daarna dat er rijders hem passeerden aan te hoge snelheid. Er volgde een felle woordenwisseling en ik had echt goesting om die een mep te verkopen. Gelukkig kon ik me inhouden deels door de pijn en ook door de hoffelijkheid als moutainbiker. Ik hou er een fel gekneusde, pijnlijke blauwe heup aan over maar ben ook wel geschrokken door de ondoordachte reactie van de wandelaar. Als wandelaar moet je ook respect hebben voor de andere gebruikers van de paden en je ook aan de regels houden net zoals wij mountainbikers.

Bij deze wil ik alle mountainbikers oproepen om andere gebruikers op een veilige manier te passeren en ook geduld te hebben voor andere tragere rijders zodat we onze sport ook de komende jaren nog kunnen beoefenen.
niet dat ik iets tegen wandelaars heb,maar heb al tijdens een mtb tourtocht die een wandel toertocht kruist agresieve wandelaars tegen gekomen,vaak weigeren ze om aan de kant te gaan en blijven volhardend met meerdere naast elkaar wandelen...ook voor dat heilige gemiddelde?
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door i-Mac »

johnny66 schreef: niet dat ik iets tegen wandelaars heb,maar heb al tijdens een mtb tourtocht die een wandel toertocht kruist agresieve wandelaars tegen gekomen,vaak weigeren ze om aan de kant te gaan en blijven volhardend met meerdere naast elkaar wandelen...ook voor dat heilige gemiddelde?
Zoals altijd en overal, respect moet van 2 kanten komen. En als één partij dat niet wilt, botst het.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door patje2 »

Deze ook gereden vertrokken rond 8 uur nergens opstoppingen gehad ik had zelf de indruk dat er weinig volk was zelf niet aan de afspuit stand
Mijn 5 de deelname en zal volgend jaar zeker terug komen.
roeln
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: do 17 jul 2008 21:43
Rijdt met: Canyon Lux CF

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door roeln »

Ook veel last gehad van files. Is het niet mogelijk om de 45km lus dicht na de start af te splitsen.
Jammer van de verdwenen toffe stukken maar veel respect voor moeite en werk in de gevonden, verkregen en berijdbaar gemaakte nieuwe passages. Dit was precies de editie met de minste hoogtemeters.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door i-Mac »

De foto's staan klaar op http://www.mtb-you.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb mijn foto gekocht. Ik heb respect voor de fotograaf die daar al zijn tijd insteekt. Hartelijke dank!!!

Afbeelding
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door vani »

Idem I-Mac, je moet het maar doen een ganse voormiddag daar stilzitten in de koude.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door filiep72 »

i-Mac schreef:De foto's staan klaar op http://www.mtb-you.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb mijn foto gekocht. Ik heb respect voor de fotograaf die daar al zijn tijd insteekt. Hartelijke dank!!!


Afbeelding

Skoon baaike Hans. Hebben ze der ook van Halloween?
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door i-Mac »

filiep72 schreef:
Skoon baaike Hans. Hebben ze der ook van Halloween?[/quote]
Je bedoelt dus Helloween ;-) Ik denk van niet.
Plaats reactie