22.10.2016 - Leopoldsburg - MTB Toertocht Fietspromo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: 22.10.2016 - Leopoldsburg - MTB Toertocht Fietspromo

Bericht door Edlisjas »

frits motaar schreef:
Edlisjas schreef: Eén opmerking, en daar kan de organisatie niets aan doen, maar een georganiseerde wandeltocht en mountainbiketocht over hetzelfde parcours is om problemen vragen. Snap niet dat men dit toelaat.
Dat wisten ze blijkbaar pas van gisteren,te laat dus....
De gemeente is hier in de fout gegaan. Bij het aanvragen van de vergunningen moest men dit toch gemerkt hebben?
Gebruikersavatar
drikkie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: zo 25 okt 2009 14:41
Rijdt met: Cube Reaction 2016 + Cube LTD Race 2012

Re: 22.10.2016 - Leopoldsburg - MTB Toertocht Fietspromo

Bericht door drikkie »

gewoon een schitterende tocht =D> =D> waarin de terril zeker wel een meerwaarde heeft :P
(we zijn niet allemaal profs die toertochten rijden hé Fritz)
Het is zelfs wel fun (en toegelaten) om boven eens te stoppen en te genieten van de omgeving :-"
Dus den terril vond ik super ... voor de 1ste keer een (voor mij) haalbare track :oops: :oops:
Persoonlijk vond ik dit één van de beste tochten van het jaar :-)
echt niks op aan te merken .... ook de geweldige spreiding van starturen is vrij uniek
en die wandelaars? Geen last van gehad :wink: (ik hoef dan ook geen koers te winnen of 90 Km binnen de tijd te halen)
We zijn ni allemaal motards hé :evil: (sommige rijden ... gelukkig ... nog voor het plezier)
Staat alvast in de agenda voor volgende jaar!! Super organisatie!!!
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: 22.10.2016 - Leopoldsburg - MTB Toertocht Fietspromo

Bericht door Edlisjas »

drikkie schreef:...
en die wandelaars? Geen last van gehad :wink: (ik hoef dan ook geen koers te winnen of 90 Km binnen de tijd te halen)...
Van de wandelaars op zich ook niet veel last gehad maar er waren er een paar die hun hond niet echt onder controle hadden. Denk dat het voor beide partijen een beetje vervelend was.
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 22.10.2016 - Leopoldsburg - MTB Toertocht Fietspromo

Bericht door Fritsie »

Dit was 80 km genieten tot en met (de basislus twee keer gereden). Genieten van de prachtige tracks, van de terrilpassage en vooral van de technische track langs de flank, van de prachtige herfstkleuren, van de passage met de verdorde varens, van de prachtige zand- en heidedoorsteken, van de kleine bultjes,... en zo kan ik nog wat verder gaan. Leopoldsburg blijft een topper en ja de terrilpassage is een absolute meerwaarde, ook al moeten er andere stukken hiervoor waarschijnlijk sneuvelen (of volgend jaar een langere afstand aanbieden...). Sommige mensen zijn misschien wat afgeschrikt door de terril, maar alles was voor een modale mountainbiker, waar ik toe behoor, best doenbaar. Blijkbaar liggen er op dezelfde terril nog andere tracks die een stuk moeilijker zijn... Een enorm pluspunt aan deze tocht vind ik ook de ruime starturen. Zo heb je op bepaalde tijdstippen weinig last van drukte. Ik mag er niet aan denken van deze tocht te moeten rijden op drukke momenten, want sommigen rijden blijkbaar alsof hun leven er van afhangt en proberen dan toch voorbij te steken op smalle singletracks (indien mogelijk laat ik snellere bikers steeds voorbij). Nu, voor elk wat wils... ik geniet liever wat langer (trager en meer km). Kortom een prachttocht die vlekkeloos is georganiseerd. Hier kom ik zeker nog terug, want dit is genieten met een grote G! Hartelijk dank en tot de volgende. =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
FonsMOORS
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: za 14 jun 2008 18:25
Rijdt met: Merida 09 - Merida 99 - Merida big7 - Scott Sparc RC - Simplon

Re: 22.10.2016 - Leopoldsburg - MTB Toertocht Fietspromo

Bericht door FonsMOORS »

Vandaag in Leopoldsburg geweest voor de wat kortere afstand. (per vergissing)
Film van 13 min met handcamera en GoPro camera.

https://www.facebook.com/video.php?v=10207584241305323
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: 22.10.2016 - Leopoldsburg - MTB Toertocht Fietspromo

Bericht door frits motaar »

drikkie schreef:gewoon een schitterende tocht =D> =D> waarin de terril zeker wel een meerwaarde heeft :P
(we zijn niet allemaal profs die toertochten rijden hé Fritz)
Het is zelfs wel fun (en toegelaten) om boven eens te stoppen en te genieten van de omgeving :-"
Dus den terril vond ik super ... voor de 1ste keer een (voor mij) haalbare track :oops: :oops:
Persoonlijk vond ik dit één van de beste tochten van het jaar :-)
echt niks op aan te merken .... ook de geweldige spreiding van starturen is vrij uniek
en die wandelaars? Geen last van gehad :wink: (ik hoef dan ook geen koers te winnen of 90 Km binnen de tijd te halen)
We zijn ni allemaal motards hé :evil: (sommige rijden ... gelukkig ... nog voor het plezier)
Staat alvast in de agenda voor volgende jaar!! Super organisatie!!!
:off: die reactie had ik wel zien aankomen.... :-D
de nic-naam is FRITS MOTAAR:wink:
een PROF ben ik niet :-D
ik hoefde ook geen koers van 90km binnen de tijd te halen hoor... :-D
een motard ben ik wel op mijne moto..... :bounce:
ps: deze tocht blijft gewoon schitterend,met of zonder terril..... (o)
Gebruikersavatar
Fret Raket
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 10:20
Rijdt met: Canyon - Look

Re: 22.10.2016 - Leopoldsburg - MTB Toertocht Fietspromo

Bericht door Fret Raket »

Ook dit jaar weer een prachtige tocht, prima organisatie.
Op de terril werd het kaf van het koren gescheiden. Deze passage biedt zeker een meerwaarde aan de tocht.
Weinig last gehad van wandelaars, wel van paar loslopende honden!
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: 22.10.2016 - Leopoldsburg - MTB Toertocht Fietspromo

Bericht door MrSwiss »

:-D :-D :-D van km 1 tot km 100, jaja 2x 50 gedaan kon het niet laten vooral als je van Kortrijk komt :lol: 3 x terril Beringen :drunk: :drunk: Droog parkoer, zonnetje af en toe, zéér goede bevoorrading =D> En ja met de wandelaars was het een beetje trager rijden en hoffelijk zijn, was maar een kleine strook. Misschien voor volgend jaar een super technische strook insteken op de terril voor de 'liefhebbers' van het genre :bounce:
Gebruikersavatar
rolling thunder
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 13 aug 2002 02:00
Rijdt met: Fatbike (Y)
Contacteer:

Re: 22.10.2016 - Leopoldsburg - MTB Toertocht Fietspromo

Bericht door rolling thunder »

Even een snelle reactie,

Het was weer gaaf en de moeite waard.
Terril was een leuke bijkomstigheid en een stuk minder glad dan in het
voorjaar tijdens een TT.

filmpje gemaakt. Helaas moet ik de kabels van de nieuwe plus bike
nog aanpassen.

Maar voor een korte impressie:
" onclick="window.open(this.href);return false;

:)

Groetjes Pat.
Gebruikersavatar
Marc Vde
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 21:58
Rijdt met: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Re: 22.10.2016 - Leopoldsburg - MTB Toertocht Fietspromo

Bericht door Marc Vde »

Volledig miskeken op de kalender en een volle dag te laat aan de inschrijving :oops: .
Geen probleem echter, de mannen hadden juist gedaan met de pijltjes te verwijderen en hebben me meegenomen voor een dikke 10 km heerlijke singletracks op het militair domein aan een voor mij verschroeiend tempo. Hartelijk dank hiervoor. Dan de sporen maar gevolgd tot aan het bike-park in Beringen en dan naar huis.
Plaats reactie