29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Connie
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 06 mar 2011 15:32
Rijdt met: oud en rood
Contacteer:

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door Connie »

Ondanks alle dreigende weersvoorspellingen, viel het weer natuurlijk weer heel erg mee. Die anderhalve druppel stond niet in verhouding tot de onweersbuien die de buienradar mij gisteren voorhield. Ik moet toch eens afleren daarnaar te kijken de dag vantevoren. Iets meer vertrouwen kan geen kwaad. :wink:
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door flipp »

En bedankt voor foto's te maken hé Connie :wink:
Connie
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 06 mar 2011 15:32
Rijdt met: oud en rood
Contacteer:

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door Connie »

flipp schreef:En bedankt voor foto's te maken hé Connie :wink:
Geen dank, het was weer heerlijk om op de mijnterril te zitten. Ik heb al aan Junior72 voorgesteld om er een 24 uurs evenement van te maken, maar in het donker leek hem niet verstandig, waarop we tot de compromis van 12 uurs gekomen zijn. :wink: Dan heb ik eindelijk eens tijd genoeg om die hele heuvel af te struinen! :-D
Connie
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 06 mar 2011 15:32
Rijdt met: oud en rood
Contacteer:

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door Connie »

Klaar! Alle foto's staan online!
Groetjes, Connie
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door flipp »

Connie schreef:Klaar! Alle foto's staan online!
Groetjes, Connie
Het zijn echt prachtige foto's !! Thanx
KVDP87
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 jul 2015 16:12

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door KVDP87 »

Bij aankomst bleek dat ik mijn portefeuille vergeten was.. :bounce: Gelukkig via overschrijving kunnen betalen!

Schoone rit, de autorit waard, en de terril erbij super. De rode lus gedaan met bos, was idd moeilijk :-D
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door junior72 »

Bedankt aan alle 856 deelnemers die toch zijn komen rijden bij ons ondanks het slechte weer dat ze eigenlijk hadden voorspeld maar met heel veel geluk hebben we het droog kunnen houden.
Dit jaar was het een modderige tocht en hopelijk kunnen we jullie volgend jaar dan weer een droge tocht aanbieden.
Veel positieve reacties en ook weer dingen gehoord die we volgend jaar zeker gaan proberen te verbeteren.
Alleen dankzij jullie kritiek kunnen we werken aan die punten om jullie een nog betere tocht aan te bieden.
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door Geoffe »

Genoten van de tocht. Dikke merci aan de organisatie (daar is weer veel werk in gestoken =D> =D> )
Den terril blijft toch fijn om te doen.
Mooie foto's Connie.
Tot volgend jaar
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door Donkey@base.be »

Mijn mening over het parcours: ik had/heb 2 problemen bij de 42 km.
Het smalle stukje, rechts omhoog, met boomwortels op het smalle pad waar je aan het einde links naar beneden moet rijden over een smalle richel, zou ik er altijd uitlaten. Diegenen die er samen met mij reden zijn allemaal gestopt en zelfs afgestapt.
Er waren enkele onverwachte plotse hoogteverschillen en bij 1 daarvan ben ik met veel moeite recht gebleven. Het zou helpen als er minstens een gevaarbordje langs zulke punten zou staan.

Voor een toertocht moet je er altijd vanuit gaan dat er nogal wat mensen tegen zichzelf moeten beschermd worden. Want ik ben dan nog heel voorzichtig maar kan me inbeelden dat anderen het niet zijn . Op de aangehaalde punten ben ik er zeker van dat er meerderen problemen gehad hebben.

Ik rij elke week ergens in de vlaamse provincies 1 of meerdere mtb toertochten en de 2 genoemde situaties komen bijna nergens voor zonder dat de organisatie er de nodige gevaartekens heeft gezet. Nog eens benadrukken dat smalle stuk met boomwortels laat je er echt beter uit !
Gebruikersavatar
rolling thunder
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 13 aug 2002 02:00
Rijdt met: Fatbike (Y)
Contacteer:

Re: 29.05.2016 - Beringen - MTB Bike Brothers

Bericht door rolling thunder »

Gisteren afgezakt voor de 72 km. en een heerlijke tocht gehad.
Vrij laat gestart maar daardoor super rustig op het parcours. Wat wil, ik ben in totaal
een handjevol bikers tegengekomen. De eerste 30 km. iets teveel asfalt maar dat was
te wijten aan het vergunningsprobleem. Ook vrij weinig zuurstof door de dompige lucht.
Daarna begon het wat te druppelen en toen kreeg ik me toch een boost. Gaskraan op
de dikke bandenfiets werd vol open gedraaid en de laatste 40 waren met al die singletracks
heerlijk om te rijden.

Die onverwachte hoogteverschillen heb ik niets van gemerkt? Godweet waar die zaten.
Maargoed, je moet ook wel een beetje opletten tijdens het biken. In de Ardennen staan
ook amper meer gevaar bordjes. Anders kun je dat beter bij elke lullige wortel doen...

De terril was leuk, de rode route incl. bos gereden maar door de regen was deze best
wel glad geworden. Heb het zelfs voor elkaar gekregen om op de terril verkeerd te rijden.
Was rondjes aan het fietsen :drunk: hihi. Maar dat is toch goedgekomen.
Helaas Connie niet meer gezien. Ik denk dat ik een van de laatste op het parcours was.

Goed geamuseerd in ieder geval (Y).
Filmpje volgt in de komende dagen. (Alleen bij het oprijden van de Terril was de accu van
de camera leeg....)
Plaats reactie