15.05.2016 - Hasnon (Fra) - 6e Raid des Fléchettes

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
moonrider
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:05

Re: 15.05.2016 - Hasnon (Fra) - 6e Raid des Fléchettes

Bericht door moonrider »

De forumtrein vanmorgen gemist door een korte nacht waardoor ik maar tegen 8u45 gestart was voor de 55 .
Heb mij wel geamuseerd , iets meer singletracks verwacht maar door een probleem met ingang van terril was dit niet gelukt coor organisatie . Maar we klagen zekers niet hoor ! Na de rit nog even met de forumtrein kunnen napraten en tevreden huiswaarts gekeerd !

Tot de volgende

Moonie
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 15.05.2016 - Hasnon (Fra) - 6e Raid des Fléchettes

Bericht door spiermassa »

ja we waren nog ne keer met ne skone bende.Spijtig da de groene extrimisten ier ook een klein beetje roet in het dinges smeten.....mo tis hun nie gelukt,we hebben ons toch gejeund.Organisatie deed ferm hun best om een zeer mooi parcour te maken waar het wel mocht.40 km langs achter gebengeld tot ik plots met ne big bang eruit vloog.Wat een kloote banden maken ze tegenwoordig.Een scheur van 6cm tussen zijkant en hiel.Dus truk 73 van het mtb-pechboek moeten toepassen (stuk harde aan scheur) en toch nog kunnen uitrijden......allee de laatste km toch tevoet gestaan.Volgend jaar terug en na tschijnt andere datum met meer toelating.
Gebruikersavatar
moonrider
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:05

Re: 15.05.2016 - Hasnon (Fra) - 6e Raid des Fléchettes

Bericht door moonrider »

Tocht was in orde , ideaal weerke ook .
Heeft er toevallig nog iemand last van uitslag op zijn onderbenen ? De mijne staan vol met plekken en jeuken dat ze kunnen , wss een bepaald kruid of plant ? Is maar s'avonds begonnen , raar ...

Tot de volgende

Moonie
Gebruikersavatar
henkieboy
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 14 nov 2007 23:06
Rijdt met: orbea satelite , cannondale scalpel

Re: 15.05.2016 - Hasnon (Fra) - 6e Raid des Fléchettes

Bericht door henkieboy »

moonrider schreef:Tocht was in orde , ideaal weerke ook .
Heeft er toevallig nog iemand last van uitslag op zijn onderbenen ? De mijne staan vol met plekken en jeuken dat ze kunnen , wss een bepaald kruid of plant ? Is maar s'avonds begonnen , raar ...

Tot de volgende

Moonie
hier ook van tzelfde
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Re: 15.05.2016 - Hasnon (Fra) - 6e Raid des Fléchettes

Bericht door Feysie »

Ik ook rode plekken op mijn benen vanaf 's avonds. En ferm jeuk inderdaad...
Berenklauw?
Gebruikersavatar
moonrider
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:05

Re: 15.05.2016 - Hasnon (Fra) - 6e Raid des Fléchettes

Bericht door moonrider »

Dacht ook aan berenklauw , ben dus niet de enige ...
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 15.05.2016 - Hasnon (Fra) - 6e Raid des Fléchettes

Bericht door filiep72 »

Ik heb ook die rode plekjes en jeuk. Volgens mij geen bereklauw. Die heb ik al eens gehad na ons eerste bezoek op onze 'Forumbikerterril'. Bereklauw waren hele blazen. Precies verbrandt. Toen zelfs na een dag of 3 eens langs de huisdokter gepasseerd. Zegt ie : " waar hebde gij weeral gezeten". Ikke : " op de Forumbikerterril met een bendeke gelijkgestemden". Hij greep toen naar een spuitje en van de rest weet ik niet veel meer 8-[
Gebruikersavatar
moonrider
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:05

Re: 15.05.2016 - Hasnon (Fra) - 6e Raid des Fléchettes

Bericht door moonrider »

Toch wel raar , kom al meer dan 8 jaar naar deze regio en is toch eerste keer dat ik het voor heb . Echt wel raar , zou IS hier mee te maken hebben ...LOL
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 15.05.2016 - Hasnon (Fra) - 6e Raid des Fléchettes

Bericht door spiermassa »

ier vantzelfde,maar zekers geen bereklauw ,deze plant niet gezien en tzijn 2de graadsbrandwonden die je hebt.Waarschijnlijk insektebeten,al vele malen gehad daar in tbos.
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 15.05.2016 - Hasnon (Fra) - 6e Raid des Fléchettes

Bericht door Single Tracker »

Door het wegvallen van de tochten in Raismes (zowel winter- als zomerrit) zijn er maar weinig kansen meer in deze streek.

Ondanks het wegvallen van "Terril du lavoir Rousseau" (waaiterril) vond ik dit een hele mooie rit. Hier en daar hebben we wel eens off-piste gegaan, zoals bijvoorbeeld op die megasteile terril recht naar beneden. (samen met een olijk duo van de Grysperres)
Op de tweede terril zijn we ook eens tot helemaal boven gereden, waar enkele leuke drops zijn.

Volgend jaar zeker terug van de partij, op een latere datum, mét waaiterril.
Plaats reactie