15/03/2015 Roosendaal (NL) - Kaaimannen City MTB toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nielsvo
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 nov 2010 22:40
Rijdt met: Pivot Mach 429SL

15/03/2015 Roosendaal (NL) - Kaaimannen City MTB toertocht

Bericht door nielsvo »

Op dit moment zijn De Kaaimannen lekker druk met de voorbereidingen, maar op zondag 15 maart 2015 is het weer zover en zal De Kaaimannen City MTB toertocht weer verreden worden. Een unieke tocht in en om Roosendaal die je met je mountainbike, cyclo-crosser of ATB-fiets op een aantal plekken brengt waar je normaal niet komt. Een uniek evenement wat inmiddels een vaste plaats op de regionale MTB Toertochtkalender verworven heeft!

Er worden weer twee afstanden uitgezet van ongeveer 30 en 42 kilometer. Starten kan vanuit Café De Veestallen op de Kade 65 in Roosendaal tussen 08:00 uur en 10:30 uur. We hopen op een mooie opkomst, omdat we ook dit jaar een deel van de opbrengst weer aan een KWF gelieerd doel willen schenken. Na afloop is er achter De Veestallen weer de gelegenheid om je fiets schoon te laten spuiten en hem in een bewaakte fietsenstalling te stallen terwijl jij geniet van een welverdiend drankje!

Wij gaan er alles aan doen om jullie weer een leuke tocht aan te bieden!

Afbeelding
Gebruikersavatar
petruske
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: za 16 apr 2005 11:49
Rijdt met: trek /specialized

Re: 15/03/2015 Roosendaal (NL) - Kaaimannen City MTB toertoc

Bericht door petruske »

aan wat kunnen we ons hier verwachten,buiten bergen-op-zoom nog niet in nederland gereden,is het parkoer zowat daarmee(bpzoom)vergelijkbaar
groetjes petruske
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 15/03/2015 Roosendaal (NL) - Kaaimannen City MTB toertoc

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Niels jij als extreme biker op mountainbike.nl vond als ik mij niet vergis het inrichten van een bewaakte fietsstalling gezever, niets toevoegen aan mtb of beter niets toevoegen aan het organiseren van een toertocht, mag ik jou nu vragen waarom je van gedachte bent veranderd en er nu zelfs mee adverteert, met een bewaakte fietsstalling terwijl een ieder kan genieten van een drankje.

Ik zie het verschil niet zo waarom dat op een belgische mtb forum anders is als op het ned mtb forum, jij wel?
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Re: 15/03/2015 Roosendaal (NL) - Kaaimannen City MTB toerto

Bericht door StrammerMax »

petruske schreef:Aan wat kunnen we ons hier verwachten, buiten bergen-op-zoom nog niet in nederland gereden, is het parkoer zowat daarmee (bpzoom) vergelijkbaar
groetjes petruske
Misschien een beetje vergelijkbaar met Essen-Wildert. Het is een stadstocht (off-road langs kanaaltjes), door stroken bos, door velden. Enigszins vergelijkbaar met delen uit de tocht van Bergen-op-Zoom.

Verslag van de editie 2014: klik hier!

Verslag van de editie 2013: klik hier!

Ik weet niet of ik dit jaar naar Roosendaal kom. Ik zou graag de tocht van Ravels-Eel nog eens rijden. Ik heb de afgelopen winter mijn rijd-territorium ook meer naar de richting van Breda en Tilburg opgeschoven ten nadele van de omstreken van Bergen-op-Zoom.
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Re: 15/03/2015 Roosendaal (NL) - Kaaimannen City MTB toertoc

Bericht door StrammerMax »

El Toro Cycling Club HB schreef:Niels jij als extreme biker op mountainbike.nl vond als ik mij niet vergis het inrichten van een bewaakte fietsstalling gezever, ...
De bewaakte bikeparking is er pas vanaf de vorige editie in 2014 gekomen omwille van de vele fietsdiefstallen tijdens toertochten in de streek. Het is trouwens één van de meest merkwaardige bikeparkings die ik ooit heb gezien! :-D
Gebruikersavatar
petruske
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: za 16 apr 2005 11:49
Rijdt met: trek /specialized

Re: 15/03/2015 Roosendaal (NL) - Kaaimannen City MTB toertoc

Bericht door petruske »

danke wel strammermax voor de uitvoerige engoed beschrijving van deze tocht
petruske
ps dit jaar zal de nacht langer zijn e nu basel niet doorgaat e :( :wink:
Gebruikersavatar
nielsvo
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 nov 2010 22:40
Rijdt met: Pivot Mach 429SL

Re: 15/03/2015 Roosendaal (NL) - Kaaimannen City MTB toertoc

Bericht door nielsvo »

El Toro Cycling Club HB schreef:Niels jij als extreme biker op mountainbike.nl vond als ik mij niet vergis het inrichten van een bewaakte fietsstalling gezever, niets toevoegen aan mtb of beter niets toevoegen aan het organiseren van een toertocht, mag ik jou nu vragen waarom je van gedachte bent veranderd en er nu zelfs mee adverteert, met een bewaakte fietsstalling terwijl een ieder kan genieten van een drankje.

Ik zie het verschil niet zo waarom dat op een belgische mtb forum anders is als op het ned mtb forum, jij wel?
Zo heb ik dat nooit gezegd. Jouw stelling daar was dat organisatoren van toertochten verplicht voor een bewaakte fietsenstalling zouden moeten zorgen. Dat vind ik inderdaad gezever. Het voegt wel degelijk iets toe gezien de toename van diefstallen bij toertochten, maar het kan gewoon niet altijd. Op deze locatie kunnen we met weinig middelen een gesloten fietsenstalling organiseren, dus ja, dan doen we dat.

Parcours is niet echt vergelijkbaar met bijv. Bergen op Zoom., weinig bos bijvoorbeeld. Het is een parcours dwars door en om Roosendaal, niet echt technisch, maar toch pittiger dan je wellicht zou verwachten.
Gebruikersavatar
nielsvo
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 nov 2010 22:40
Rijdt met: Pivot Mach 429SL

Re: 15/03/2015 Roosendaal (NL) - Kaaimannen City MTB toerto

Bericht door nielsvo »

StrammerMax schreef:Ik weet niet of ik dit jaar naar Roosendaal kom. Ik zou graag de tocht van Ravels-Eel nog eens rijden. Ik heb de afgelopen winter mijn rijd-territorium ook meer naar de richting van Breda en Tilburg opgeschoven ten nadele van de omstreken van Bergen-op-Zoom.
Ik dacht al: waar is StrammerMax toch gebleven? :-D
Zou leuk zijn als je er weer bij bent, maar snap de afwisseling wel.
Gebruikersavatar
nielsvo
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 nov 2010 22:40
Rijdt met: Pivot Mach 429SL

Re: 15/03/2015 Roosendaal (NL) - Kaaimannen City MTB toertoc

Bericht door nielsvo »

El Toro Cycling Club HB schreef:
nielsvo schreef:
El Toro Cycling Club HB schreef:Niels jij als extreme biker op mountainbike.nl vond als ik mij niet vergis het inrichten van een bewaakte fietsstalling gezever, niets toevoegen aan mtb of beter niets toevoegen aan het organiseren van een toertocht, mag ik jou nu vragen waarom je van gedachte bent veranderd en er nu zelfs mee adverteert, met een bewaakte fietsstalling terwijl een ieder kan genieten van een drankje.

Ik zie het verschil niet zo waarom dat op een belgische mtb forum anders is als op het ned mtb forum, jij wel?
Zo heb ik dat nooit gezegd. Jouw stelling daar was dat organisatoren van toertochten verplicht voor een bewaakte fietsenstalling zouden moeten zorgen
<ZIP>
Verdere reactie via pm graag ipv dit topic vervuilen... (heb je een pm gestuurd).
Gebruikersavatar
wblft
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 03 jan 2010 16:47
Rijdt met: cannondale cyclo cross

Re: 15/03/2015 Roosendaal (NL) - Kaaimannen City MTB toertoc

Bericht door wblft »

Beste organisatoren,
Bedankt voor de leuke tocht. Hij was "anders" dan anderen maar heb er best van genoten. Vooral de singletrack in aanleg was origineel !!
Nu heb ik, na het nuttigen van enkele Belgische biertjes, waarschijnlijk 1 van mijn handschoentjes laten liggen. Merk Roeckl. Mocht je deze in de verloren voorwerpen hebben liggen, graag een seintje. Wil mijn setje graag weer compleet ...
Plaats reactie