Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2227
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door zaskar72 »

Ik ben om 10u15 gestart. Toen geen file om in te schrijven. Binnen & buiten. Vlak na de start op de single track was net een man gevallen in die droge beek ( te zien op foto 13). Zijn 2 vrienden stond er erbij. Ben direct gestopt. De hulpdiensten waren snel ter plaatse en die man is er nog goed vanaf gekomen. Over die andere man & de MUG hoorde ik al veel zeggen... Ik ga er dus niks over rondstrooien want van horen zeggen is altijd gevaarlijk. De organisatie zal hierover wel berichten zeker zodra er duidelijkheid is...
De bike wash nadien heb ik wel wat moeten aanschuiven. Maar bon er lagen toch al 10 spuiten das beter dan 3. Die wei waar de politie stond dat was van fietsclub naar wandelclub....maar als je iets verder doorreed en dan 2x Li nam kwam je gewoon boven uit. Ik deed dat.
Het hele gebeuren over 2d spreiden is een mogelijkheid ja maar ik vraag me af wat het effect zou zijn als je kan starten van 8h tot 14h... En het weer was erg zacht da alleen al zorgde volgens mij voor een toeloop.

Weet iemand de naam van die laatste "berg" waar we op moesten? Ik ben daar helemaal tot boven geraakt. Ofwel had ik goede benen ofwel stonden die 9 anderen die ik bergop voorbij reed daar gewoon te kijken met hun fiets aan de hand. :-k

Foto's: http://www.sport.be/santamountainbike/2 ... guage_id=1
Gebruikersavatar
modderator
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 12 mei 2013 22:37
Rijdt met: Grand Canyon AL 9.9

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door modderator »

Bedoel je de klim op deze locatie? => 51° 1.647', 4° 58.034'
Plak deze coördinaten ff in google. Weet nog niet hoe je een picture moet uploaden :-"

Geen idee of dit bos en/of de klimmekes een naam heeft/hebben..
Gebruikersavatar
TNTrek
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: di 18 aug 2009 14:55

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door TNTrek »

Weefberg was de laatste ;)
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2227
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door zaskar72 »

modderator schreef:Bedoel je de klim op deze locatie? => 51° 1.647', 4° 58.034'
Plak deze coördinaten ff in google. Weet nog niet hoe je een picture moet uploaden :-"

Geen idee of dit bos en/of de klimmekes een naam heeft/hebben..
Blijkt de WEEFBERG te zijn... bedankt voor de info =D>
Gebruikersavatar
modderator
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 12 mei 2013 22:37
Rijdt met: Grand Canyon AL 9.9

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door modderator »

TNTrek schreef:Weefberg was de laatste ;)
Thnx!

Dat weten we dan ook weer! Lekkere klim trouwens, wel veel toeschouwers langs de kant =D> :lol:
Gebruikersavatar
go2go2
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: za 11 nov 2006 11:18
Rijdt met: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door go2go2 »

Als de berichten kloppen denk je toch even na. Hoe kan zoiets gebeuren?

Ik weet niet of de gevolgen van de val er iets mee te maken hebben maar een valhelm moet verplicht worden.

Ivm de tocht zelf : Ik snap de grote opkomst niet zo goed. De tocht is redelijk maar toch ook niet zo speciaal om de grote opkomst te verklaren.

Met dank aan de nieuwe deore aandrijving (geen chainsuck) en de mk 2.4 (massa grip) overal op en door geraakt. Weet nog niet of ik volgend jaar terugkom. Teveel modder en teveel volk en dit voor het tweede jaar op rij waren van het goede teveel.
Gebruikersavatar
wardje
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 08 jun 2009 11:46
Rijdt met: scot spark 920 / 2019

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door wardje »

#-o amai sterkte aan die famillie , krijg t da thuis met kerst

en zoals velen beamen , veeeel te druk ,eeen lange rij met de onnodige frustraties , te duur , en altijd van die gekken die t Gevaar opzoeken of uw omver rijden , dank aan degene met KNOET truike, om de andere gewoon de notabene de weg af te rijden , maar ja anders zat ie nu onder nen auto onnozele .. wedstrijden zijn er in de zomer zat ,dhuuu ,, in ieder geval zien ze mij ook niet meer terug ..helaas .... [-X
Gebruikersavatar
TJ!
Mountainbiker
Berichten: 334
Lid geworden op: do 05 sep 2002 02:00
Rijdt met: ne zilveren HT en ne zwarte FS
Contacteer:

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door TJ! »

Den dezen ook vertrokken om 10u15
Niet moeten aanschuiven bij inschrijving, niet moeten aanschuiven onderweg,
niemand die in mijn weg reed en (hopelijk) reed ik in niemands weg...
Zoals Zaskar72 schreef stond er aan de afspuitstand wel wat file, maar mede door de goede spuiten ging het wel goed vooruit.

Zolang iedereen steeds wilt starten rond 9u vind ik het fijn, want na 10 uur is het altijd rustig rijden :-)

De HotDogs waren inderdaad aan de dure kant, maar voor de rest vond ik het prima georganiseerd.
Enkel de douches... 3 douchekes voor al dat volk? Enfin, wij hebben ons ginder gewoon omkleed (was er lekker warm), en zijn dan onze jenever gaan drinken.

@zaskar72;
je bedoelt waarschijnlijk deze berg:
http://www.strava.com/segments/weefberg ... im-2994463
Gebruikersavatar
big-Mac
Mountainbiker
Berichten: 587
Lid geworden op: wo 05 jul 2006 16:20
Rijdt met: In verwachting van ne schoone

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door big-Mac »

Op de site van fietspromo wordt een dodelijk slachtoffer bevestigd.

Sterkte aan familie, clubgenoten en organisatie.
Gebruikersavatar
modderator
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 12 mei 2013 22:37
Rijdt met: Grand Canyon AL 9.9

Re: Zo 15/12/2013 Averbode :: 5e Santa MTB

Bericht door modderator »

big-Mac schreef:Op de site van fietspromo wordt een dodelijk slachtoffer bevestigd.

Sterkte aan familie, clubgenoten en organisatie.
Van de fietspromo site:

Santa MTB overschaduwd door ongeval
De Santa MTB in Averbode werd overschaduwd door een dodelijk ongeval. Uit respect voor het slachtoffer en zijn familie en na overleg met zijn mountainbikeclub worden er geen verdere details bekendgemaakt. De organisatie wil wel de mede-fietsers en hulpverleners bedanken die hulp geboden hebben.

Jawadde, krijg 't maar thuis..
Sterkte aan de nabestaanden!
Plaats reactie