Zo 01/07/2012 Boom :: Summer Bike Festival

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Xfrank
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: za 20 sep 2008 19:21

Bericht door Xfrank »

Just Ridin Waasmunster was voor de derde keer op rij naar Boom afgezakt.
met de fiets van Waasmunster naar Boom.
Daar de 40km en met de fiets terug. Goed voor een kleine 100km.

Ik vond het parcours beter dan vorige jaren.
Vooral het tweede deel in de Schorre was verrassend. =D> de uitpijling kon zoals reeds gezegd hier en daar beter. Persoonlijk vond ik de reactie en de mentaliteit van de wandelaars nog best meevallen.
Blijkbaar weten vele bikers niet dat techniek niets te maken heeft met leeftijd of gewicht. [-X Ik weeg dik 95kg (voor mijn 175cm) en ga naar de 50 toe. en heb dus niet(meer) het afgetrainde lijf zoals sommigen. Maar ik rij bijna overal op en af op mijn eigen tempo (als de weg niet wordt versperd door de jonge gasten, die er nog niet eens aan beginnen.)
Dikwijls gebeurt het toch dat een afdaling of klim geblokkeerd staat door twijfelaars, waardoor ik op enkele meters er vandaan sta te wachten tot de baan vrij is (om in te kunnen klikken vooraleer aan de hindernis te beginnen)
nieuwe bikers komen dan aangereden en denken dan waarschijnlijk dat ik daar sta te bekomen en gaan dan terug voor mijn neus staan "afwachten". wanneer ik dan beleefd vraag of ze even opzij willen gaan zodat ik mijn ding kan doen, bekijken ze me van kop tot teen en zie je ze denken "da zal wel da gij daar gaat af of op rijden". Met de glimlacht gaan ze dan meestal wel opzij om te genieten van de mogelijke afgang. In de meeste gevallen laat ik deze dan een poepje ruiken en proberen ze het dan toch ook... want als die ouwe dikke het kan , zullen ze het ook wel kunnen. Alles heeft hier alleen te maken met ervaring. Als je alleen in het waasland of rond uw eigen kerktoren blijft hangen. kan je in zulke parcours geen ervaring op doen.
Onlang hebben we in Schotland (7 Stanes) gezeten en dat is toch wel nog wat anders dan de Schorre.
Dat neem zeker niet weg dat het hier een super parcours is en het meest technische uit de omstreken. Waar ieder zijn techniek kan gaan bijschaven. een tip: volgens mij wordt er veel te snel uit de pedalen geklikt waardoor je niet stabiel meer kan afdalen. Uitklikken moet een reflex zijn die je pas op het laatste nippertje doet, als het dreigt mis te lopen.

bij leven en welzijn, volgend jaar terug van de partij.
nog even dit: binnen 3 weken, op 22 juli is het onze TT in Waasmunster.
Wat de Schorre kan bieden, kunnen wij helaas niet, maar toch één van de betere tours in het Waasland. :wink:
tot dan!
bjorn30j
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 03 nov 2011 12:56
Rijdt met: fixie

Bericht door bjorn30j »

Stond heel goed aangegeven, niet verkeerd gereden en de 40 km was fantastisch, iemand een idee waar je de foto's kan zien??? Er waren idd teveel mensen die dachten dat ze de technische stukken aan konden en beter de 12 km gereden hadden, maar ze moeten ook leren zeker :-? proficiat aan de organisatie :-D =D>
Gebruikersavatar
Xfrank
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: za 20 sep 2008 19:21

Bericht door Xfrank »

fluppeke schreef:Lang geleden dat ik zo'n onverantwoorde tocht heb gereden.veel te veel volk op de moeilijke stukken waardoor veel valpartijen en mensen die schrik hadden.gewoonweg onverantwoordelijk.
sorry, maar heb jij niet de verkeerde hobby gekozen? :-?
narcotic
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 04 okt 2011 09:11
Rijdt met: Cube Reaction Pro 2011

Bericht door narcotic »

fluppeke schreef:Lang geleden dat ik zo'n onverantwoorde tocht heb gereden.veel te veel volk op de moeilijke stukken waardoor veel valpartijen en mensen die schrik hadden.gewoonweg onverantwoordelijk.
achja,er zijn altijd mensen die bepaalde onderdelen onderschatten, maar om het dan onverantwoord te noemen?
Het event was perfect georganiseerd en heb me kostelijk geamuseerd! Jij blijkbaar niet... Pech!
wihameke
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 20 jul 2011 19:28
Rijdt met: Canyon 29'er

Bericht door wihameke »

Ik ken de schorre ook goed en ik rij daar enkel als ik wat "explosieve "trainingen wil afwerken, ook enkel als het droog is want als het nat is tja....

Ik ben van hemiksem, 8 km van Boom, ik toch ben ik gewoon naar lommel afgezakt vandaag omdat ik weet dat het technische gedoe in boom me niet echt ligt.

Als je inderdaad enkel de standaard toertochten gewoon bent dan verschiet je altijd wel even als je in de schorre gaat rondtoeren :-D
mtb4all
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 05 apr 2010 18:55
Rijdt met: CUBE

Bericht door mtb4all »

Aan de organisatie, hoe komt het dat wij als leden hier 4 euro moesten betalen, volgens VWB regels voor mtb leden 3 euro, zo kun je wel snel veel geld verdienen? :oops:
Gebruikersavatar
teddie
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 16 apr 2010 15:33
Rijdt met: Trek

Bericht door teddie »

Hier 2x de 40 gedaan en me goed geamusseerd . Eigenlijk wel spijtig dat het maar 40 km is waarom geen langere afstand ? Met de wandelaars geen last gehad veel respect langs beide kanten . De organisatie was top, enkel de afspuitstand kon beter .Volgend jaar zeker terug .
Gebruikersavatar
PsYchO66
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 16:35
Rijdt met: Cube Reaction rx

Bericht door PsYchO66 »

Heb me vandaag ook goed kunnen amuseren in de schorre! Voor mij mag er ook gerust een wat langere afstand bijkomen (vandaag moest ik echter na de middag nog gaan werken, dus heb het bij de 40km en een bisnummer op de technische stukken gehouden).

Ik heb toch ook duidelijk het bord zien hangen dat waarschuwde voor de "technische stukken voor ervaren bikers". Ofwel kijken er veel mensen niet goed uit hun doppen ofwel wordt er serieus wat aan zelfoverschatting gedaan, want na nog geen 100 meter op de eerste track stonden ze al stil voor ne kleine boomwortel.
Ik ben zelf technisch ook zeker geen uitzonderlijk talent en iedereen moet ergens beginnen, maar als ge bij het minste putje afstapt moet ge u misschien toch eens afvragen of ge niet eerst een niveautje minder moet proberen. Het maakte de tocht af en toe toch een beetje frustrerend.
Heb persoonlijk ook geen last gehad met de wandelaars, de meesten groetten me toch terug. Ideaal is het natuurlijk niet en kan aannemen dat niet alle stappers het fijn vonden constant in de kant te moeten gaan (want hand in eigen boezem; niet alle bikers zijn even attent jammergenoeg...)

Verder was één tuinslang voor afspuit toch wat weinig, en viel het me ook op dat de 'expozone' dit jaar toch vrij pover was.

Denk dat ik volgend jaar misschien toch maar voor de grotere afstand naar Heverlee of Halle ga en op een ander moment in alle rust me op de tracks in de Schorre kom amuseren :-D
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Bericht door Bunga »

Heb me goed geamuseerd. Ben met een brede glimlach over de technische stukken gereden. Ale, innerlijk dan toch want het was zwoegen :) Met die wandelaars viel het inderdaad mee. Er heeft er maar 1 iets gezegd maar die zag er zowiezo al nie gelukkig uit. Het was met momenten wel gevaarlijk als ge het bochtje door rijdt en ge komt dan plots wat voetvolk tegen...
Aan de afspuit stand stond er volk aan te schuiven. Er waren maar 2 spuiten terwijl er met 3 waarschijnlijk net genoeg waren.
Na de 40 km dan nog is een test fietske gepakt en het eerste stuk van het technisch gedeelte gedaan. Het had leuk geweest als hier een apart parcour voor voorzien was. Ik vond de bike nie zo super en heb halverwege moeten zoeken om terug te geraken.
mongoose
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 29 mar 2009 20:32
Rijdt met: Cube LTD Team

Bericht door mongoose »

Akkoord, de Schorre is behoorlijk technisch voor de meesten die hier in de buurt met een MTB rondtoeren. Dat er velen twijfelen : als je veel in het omliggende platte land rondtoert omdat je niet altijd lange verplaatsingen wil doen, dan moet je dat natuurlijk ergens leren. Boom is dan misschien niet direct de beste optie. Om de eerste technische stapjes te zetten is het teveel van het goede.

Dat gezegd zijnde : ik amuseer me er in ieder geval wel. Dikke duim aan de mensen met de schup in het weekend en 's avonds.

En inderdaad het advies van hierboven : misschien eerst wat aan de techniek werken ipv te denken dat je er met een duurdere fiets wel zal komen.
Plaats reactie