Geen kracht meer in benen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
letsgetloose
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: do 20 aug 2009 18:19

Geen kracht meer in benen

Bericht door letsgetloose »

Sinds maandag heb ik een probleempje, verkouden ben ik al een hele tijd dus daarmee kan het denk ik niet te maken hebben. Zondag heb'k de 51km in bornem gedaan, toen viel me al op dat ik bijna zo goed als leeg was nog voor ik begon. Energierepen hielpen wel, maar ook maar voor een korte tijd. Maar sinds maandag heb ik echt totaal geen kracht meer in mijn benen, trap oplopen doet gewoon pijn. Wandelen gaat op een slakkengangetje... Gisteren ook maar geprobeert om terug met de fiets naar het werk te rijden, als ik 15km/u haalde was het echt al veel... Vandaag wegens gewoon te veel pijn ben ik maar thuis gebleven.
Mijn vraag was nu dus: hoe komt dit? Wat kan ik eraan doen? Kan dit komen omdat ik sinds 2 weken elke dag naar mijn werk rijd (20km heen en terug dus dat is niet echt veel infeite) en dat ik daardoor mezelf volledig leeg heb gereden? (ik rijd imo ook niet echt op mijn gemakske dus da kan wel eigenlijk...)

Alvast bedankt ^^ :-)
doctor
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: di 25 nov 2008 21:12
Rijdt met: Bulls team

Bericht door doctor »

Beste, ga naar de dokter en laat een bloedanalyse uitvoeren. Je gaat zeker meerdere tekorten hebben; ijzer-B12 -folium z.
Daarom ook langer verkoudheid ea. ongemakken.
Vraag ook op virussen te controleren.

Mvg.
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

Ik rijdt gemiddeld elke dag rond de 25-30km aan een serieus tempo en ben nog maar beginnend, dus ik denk niet dat je teveel zal gereden hebben ;-)
MC rage
Mountainbiker
Berichten: 206
Lid geworden op: vr 12 jun 2009 22:06
Rijdt met: Ridley Tiger

Bericht door MC rage »

Het kan ook zijn, dat je vermoeid aanvoelt vanwege je verkoudheid. Meestal blijft dit in de benen hangen en voel je beterschap na een goede 3 weken.
Gebruikersavatar
letsgetloose
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: do 20 aug 2009 18:19

Bericht door letsgetloose »

Ok bedankt, hopelijk tegen het einde van de week al beterschap [-o<

@ doctor : bedankt, ga ik zeker doen ! Is het aangeraden om multi vitaminen te nemen?
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

verkouden ben ik al een hele tijd dus daarmee kan het denk ik niet te maken hebben. Zondag heb'k de 51km in bornem gedaan, toen viel me al op dat ik bijna zo goed als leeg was nog voor ik begon
Met wat zou het dan wel te maken hebben ? :-D Je hebt door die tocht te rijden eens goed over de grens geweest en nu hertstel je daar niet meer van. Je lichaam kon voordien al geen simpele verkoudheid oplossen... :wink:
Is het aangeraden om multi vitaminen te nemen?
Nee, het is aangeraden om naar een dokter te gaan. Die zal wel bepalen welk pilletje je moet slikken.
doctor
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: di 25 nov 2008 21:12
Rijdt met: Bulls team

Bericht door doctor »

Jonaske,

ge moet momenteel niks innemen tot je je bloeduitslag hebt. Maar niet lang uitstellen, ik denk dat je nog tamelijk jong van leeftijd bent. En dus mag dit niet gebeuren, je mag wel eens een vermoeiende dag hebben. Maar zeker niet voor enkel dagen, dat wil zeggen dat er iets scheelt. En de commentaren, te diep gegaan zijn op een TT of andere, mag geen reden zijn om dit euvel.


Het zal meestal simpel op te lossen zijn, maar je moet exact weten wat er scheelt.
Gebruikersavatar
letsgetloose
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: do 20 aug 2009 18:19

Bericht door letsgetloose »

Bedankt, vanmiddag maar naar de dokter gegaan. Het is dus een verkoudheid waardoor ook die zware benen van voort kunnen komen. Moest het even rustiger aan doen, om te beginnen mijn fiets late nstaan :evil: .
Ohja bloed is ook getrokken, dus ik ben benieuwd...
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

Hier hetzelfde....vorige week bijna alle dagen gaan biken , meestal korte ritten met een stevig tempo .
Begin deze week was ik gaan nachtbiken , maar het ging precies niet meer vooruit .
De hele week dan gerust op enkele korte ritjes na
Wilde vandaag terug ,maar..ik voelde me zo futloos en ben toch maar niet vertrokken .
Ook ik al pâar weekjes met een snotneus .
Daarnet nr de dokter geweest en volgens hem ligt het idd aan de lichte verkoudheid . Ik moest het nu ook even rustig doen, vooral omdat ik nr de tt van aartrijke ga.
Ik houd het nu even op een kleine 30km op de baan , gewoon wat losrijden op een gewoon soepel tempo , niets overdoen.
Wel doe ik nu wat meer aan bij het biken , zoals een hoofdmuts onder de helm en over de oortjes , een sjaaltje en warmere handschoenen. Mijn voetjes hebben nu nog geen last en zeker niet op de baan.
Goed slapen , lekker warm houden als je buiten gaat en een neusspray kreeg ik aangeraden.
Volgens hem heeft het te maken met zuurstof-opname en door de kortere ademhaling met die verkoudheid , blijven de spieren wat achter.
Voor mij een beetje een domper op de feestvreugde , want ik wil scherp staan voor die tt en niet teveel afzien, we zullen zien...
Gebruikersavatar
toeternietoe
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 17:14
Rijdt met: merida

Bericht door toeternietoe »

jonaske_12 schreef:Bedankt, vanmiddag maar naar de dokter gegaan. Het is dus een verkoudheid waardoor ook die zware benen van voort kunnen komen. Moest het even rustiger aan doen, om te beginnen mijn fiets late nstaan :evil: .
Ohja bloed is ook getrokken, dus ik ben benieuwd...
En was er een probleem met u bloed of was het gewoon de verkoudheid? :roll:
Plaats reactie