Vraagje

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Vraagje

Bericht door absalon »

Gisteren mijn training moeten afbreken wegens (denk ik) last van mijn verkoudheid. Bij het omkleden al merkte ik dat mijn hartslag zeker 10slagen hoger lag dan anders. Dan maar vertrokken maar daar lag mijn hartslag zeker gemiddeld 7-8 slagen hoger. Aan mijmn eerste heuvel dan toegekomen kon ik wel vlot mijn hartslag bereiken die ik moest halen. Maar na de klim bij wijze van test is nie meer getrapt om te zien hoe snel hij zou dalen, na 40seconden zat ik nog altijd rond de 140 wat dus zeker niet normaal was.
Dan maar besloten om naar huis te rijden. Moet wel zeggen mijn oc htendpols was al een dag of 2-3 hoger dan normaal. Vanmorgen kwam ik zelfs op 52 #-o Ik dacht nochtans dat ik van mijn verkoudheid ver vanaf was. Hopelijk is het dinsdag gedaan.
Heb ik er goed aan gedaan om te stoppen? Want we staan toch al redelijk dicht tegen het seizoen.
Vlammer
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 05 jun 2005 14:36
Rijdt met: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Bericht door Vlammer »

Het is altijd beter om je training te stoppen als je je niet goed voelt.
Die verhoogde hartslag kan idd duiden op een verkoudheid maar hoe heb je de laatste dagen getraind? Als je de laatste dagen zwaar getraind hebt kan je hartslag ook hoger liggen dan normaal. Nu, in beide gevallen is je lichaam aan rust toe.
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

Hoh laat ons zeggen middelmatig, niet superzwaar maar ook niet superlicht.
Het zal volgens mij wel aan de verkoudheid liggen ik hoop dat het morgen of dinsdag toch beter is
Gebruikersavatar
Putteke
Mountainbiker
Berichten: 929
Lid geworden op: do 10 mei 2007 16:51
Rijdt met: MTB: Granville Pulse

Bericht door Putteke »

Een rustiger weekje kan is geen kwaad. :wink:
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

Die heb ik vorige week al gehad dusja :p we zien wel
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

absalon schreef:Die heb ik vorige week al gehad dusja :p we zien wel
Beter plannen hé. :-D
Het is natuurlijk wel balen als je na een rustweek en dan met het zalige weer dit weekend niet de training kan rijden die je gepland had. Gisteren was ik tesamen met 2 bikemakkers naar de Dardennen om de routes des Légendes te rijden. De eerste 50km draaide het voor geen meter bij één van ons gedrieën, er werd ook gesproken over terug draaien. In de klimmen werd er echter op ieders tempo gereden en naar het einde toe was de zwakste in't begin nog de sterkste. Stoppen is dus goed als het echt niet gaat, kalmer rijden is soms beter. Planning zijn fantastisch als je deze afstemt op je ervaring en gevoel.
Jason B
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 21:24
Rijdt met: Garry Fisher Hkek

Bericht door Jason B »

heb iets gelijkaardigs voorgehad vandaag stond klaar om te vertrekken en starte mijn polar en had al een hartslag van 140 zonder dat ik op mijn fiets gezeten had
heb dan op men gemakske gereden ne km of 7 constant ne hartslag van rond de 170 tot 180 zelfs

normaal is dat wel ne slag of 40 -50 minder

waardoor zou dit kunnen komen

heb altijd wel een hoge hartslag maar normaal is dit rond de 100 voor ik vertrek en als ik opt gemak rijd rond de 130
echt int rood haal ik wel gemakkelijk 200
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

Ik heb een verkoudheid, dus dat is de reden ben ik 100% zeker. Misschien bij u een opkomende ziekte? Trouwens nu verder trainen heeft totaal geen nut in zieke toestand, je lichaam neemt immers je trainingsprikkels niet op.
Gebruikersavatar
Putteke
Mountainbiker
Berichten: 929
Lid geworden op: do 10 mei 2007 16:51
Rijdt met: MTB: Granville Pulse

Bericht door Putteke »

Ik heb vandaag iets gelijkaardigs gehad. Men ochtendpols lag iets hoger maar niet om mij zorgen over te maken. Tijdens de rit ging alles heel normaal ik reed 28km/u gemiddeld binnen men hartslagzone en men hartslag zakte goed na dat ik eens had doorgetrokken. Maar ik kreeg barstende hoofdpijn na een half uur. Uiteindelijk na een uur en half beslist om naar huis te gaan. Ik heb toch nog 2u15min gereden. Maar thuis heb ik een hele namiddag misselijk geweest en barstende hoofdpijn gehad. Ik denk dat het de tijd van het jaar is en dat iedereen er wel een beetje mee zit.

Mvg Ruben
Gebruikersavatar
absalon
Mountainbiker
Berichten: 1845
Lid geworden op: do 24 aug 2006 17:43
Rijdt met: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Contacteer:

Bericht door absalon »

In verband met die hoofdpijn Ruben, meer drinken.... Is waarschijnlijk inspanningshoofdpijn.
Plaats reactie