Kan deze training nuttig zijn?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
een_echte_hollander
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 15 dec 2003 22:40

Kan deze training nuttig zijn?

Bericht door een_echte_hollander »

's morgens voor je gaat eten even 45 minuten - 1 uurke ffkes op 60% van je hrf op de rollen? en door de ag gewoon je normale programma afwerken.

welke nut heeft deze training? je leert sneller herstellen? je lichaam raakt meer gewend aan het fietsen?

(heb johan musseeuw het zien doen erens op tv, weet niet of hij het elke dag deed)
Fenrir

Bericht door Fenrir »

ja, en je fietst op een nuchtere maag wat de vetverbranding aan de gang zet, alhoewel het wat kort rijden is, een uurtje.

er mankeren wel een paar toetsen op je klavier nedunkt..
een_echte_hollander
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 15 dec 2003 22:40

Bericht door een_echte_hollander »

maar wat verbetert ge dan met die "training" want eigenlijk is het geen training, 60% van je HRM, ofwel? eerder loskweken die dingen.

ik wil dus weten wat je verbetert met die training
Gebruikersavatar
polarbear
Mountainbiker
Berichten: 357
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
Contacteer:

Bericht door polarbear »

Deze training kan nuttig zijn als hersteltraining na een intensieve rit de dag voordien.
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Bericht door Nico Wils »

polarbear schreef:Deze training kan nuttig zijn als hersteltraining na een intensieve rit de dag voordien.
Ja, meer moet je er echt niet achter zoeken.
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

ik dacht dat het ideaal was om gewicht te verliezen. Je hebt nog niets in je lichaam en verbrandt zo het te veel aan vet. Maar ik betwijfel dat musseuw het daarvoor deed.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

iedere bijkomende training die geen oververmoeidheid veroorzaakt is nuttig. Daar biken hoogdzakelijk een uithoudingsport is, is iedere belasting in die inspanningzone meegenomen. Doe je dit een paar keer per week dan heb je snel enkele extra uren getraind. =D>

Hoeveel uren training heeft iedereen hier gemiddeld?

Kortom je profiteert maximaal van tijd die je anders niet "nuttig" benut Denk je dat een verplaatsing met de wagen naar een fitness, om daar een beetje spinning te doen, beetje babbelen, drankje en terug beter is? [-X
Gebruikersavatar
Stibo
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 13:13
Rijdt met: Merida TFS 900

Bericht door Stibo »

Sporten op een nuchtere maag [-X
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

Stibo schreef:Sporten op een nuchtere maag [-X
waarom niet?

als ik in de zomer een marathon rijdt eet ik nooit vooraf.(en ik heb ze allemaal uitgereden) :wink: Het enige dat ik s'morgens doe is een beetje drinken en heel af en toe een stukske banaan maar da gebeurd zelden.
zal ook weer van persoon tot persoon afhangen zeker? :roll:
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Stibo schreef:Sporten op een nuchtere maag [-X
Toch wel, als de intensiteit niet te hoog is, is dat perfect mogelijk. Het leert het lichaam om andere energiebronnen dan de suikers in het bloed aan te spreken.
Plaats reactie