De tol van de feesten...???

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
XVMx
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 20 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark 30 / Thompson Zeus-SL

De tol van de feesten...???

Bericht door XVMx »

Nu kerst en nieuw (en vooral de bijhorende schranspartijen en drinkgelagen) er opzitten vroeg ik mij af wat de balans is bij jullie van al die extra calorieën?

M.a.w. hoeveel kilokes zijn er bijgekomen tot nu toe deze winter, en hoeveel moeten er weer af? Of zijn jullie allemaal heel gedisciplineerd geweest en staan jullie toch nog scherp ondanks de feesten?

Ik had mij voorgenomen om mij deze winter eens niet te laten gaan, en heb mijn vreetzucht gecompenseerd door veel te gaan lopen tijdens de week. Resultaat: op dit moment 61kg voor 1m73. Het moet ongeveer 10 jaar geleden zijn dat ik nog zo licht ben geweest \:D/ . Nu nog hopen dat dit in de komende maanden ook een positieve invloed heeft op mijn bike prestaties... :roll:

Groeten,
XVM
Gebruikersavatar
Nico
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 20 okt 2003 12:44

Re: De tol van de feesten...???

Bericht door Nico »

XVM schreef:Nu kerst en nieuw (en vooral de bijhorende schranspartijen en drinkgelagen) er opzitten vroeg ik mij af wat de balans is bij jullie van al die extra calorieën?

M.a.w. hoeveel kilokes zijn er bijgekomen tot nu toe deze winter, en hoeveel moeten er weer af? Of zijn jullie allemaal heel gedisciplineerd geweest en staan jullie toch nog scherp ondanks de feesten?

Ik had mij voorgenomen om mij deze winter eens niet te laten gaan, en heb mijn vreetzucht gecompenseerd door veel te gaan lopen tijdens de week. Resultaat: op dit moment 61kg voor 1m73. Het moet ongeveer 10 jaar geleden zijn dat ik nog zo licht ben geweest \:D/ . Nu nog hopen dat dit in de komende maanden ook een positieve invloed heeft op mijn bike prestaties... :roll:

Groeten,
XVM
Ik weeg momenteel 66Kg voor 1m73, als ik scherp sta weeg ik 62Kg. Ik ben nu wel vrij intensief aan het fitnessen en ik doe 2x per week aan spinning sinds 2 maanden. Ik hoop zo toch wat aan spiermassa te
kunnen winnen.
We zitten nog altijd in de winter. En wat extra kilootjes zijn niet slecht
voor de weerstand.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

Ik ben ook 1m73 maar der komt niks bij. Momenteel ongeveer 58kg. Ik mag eten wat ik wil, het lukt niet om bij te komen.

#-o
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

zoals gewoonlijk rampzalig, ik zit momenteel aan 95 kg voor 1m94cm. :oops: :oops: Normaal is dat 92 kg. Ik ga proberen om dit jaar aan 85 kg te geraken. Ik probeer nu elke dag voor het ontbijt een half uurtje te fietsen.
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

Allez vooruit...

Voor 1,89m

Vorig jaar in de winter met 91,8 begonnen en kunnen zakken naar 82,3 voor onze eerste TransAlp Challenge 2003 =D>.

Niet te zot gedaan nadien en voorlopig staat de teller op 85,2 en we gaan proberen tot 76-77 te gaan voor TransAlp Challenge 2004 \:D/ .

Die kilo's minder zijn echt wel poure luxe in die eindeloze klimmen en de TAC van dit jaar beloofd stevig wat hoogtemeters te hebben.

Eric B
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

LuckyIron schreef:Ik ben ook 1m73 maar der komt niks bij. Momenteel ongeveer 58kg. Ik mag eten wat ik wil, het lukt niet om bij te komen.

#-o
da probleem had ik ook,maar plots is da veranderd en ben ik op 1 jaar tijd 12kg bijgekomen :drunk: alles is nu wel onder contole.ik weeg nu 72kg en da zal binnen een maand of 3 terug 68 worden :wink:
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

Eric B schreef:Allez vooruit...

Voor 1,89m

Vorig jaar in de winter met 91,8 begonnen en kunnen zakken naar 82,3 voor onze eerste TransAlp Challenge 2003 =D>.

Niet te zot gedaan nadien en voorlopig staat de teller op 85,2 en we gaan proberen tot 76-77 te gaan voor TransAlp Challenge 2004 \:D/ .

Die kilo's minder zijn echt wel poure luxe in die eindeloze klimmen en de TAC van dit jaar beloofd stevig wat hoogtemeters te hebben.

Eric B
Hoe ben je die (bijna) 10Kg kwijtgeraakt? En over welke tijdspanne spreek je juist?

Ik ben 1765mm hoog en weeg 79Kg... teveel dus...
Ik moet er nu ook wat kilo's afkrijgen, vandaar mijn vraag...
Het overgewicht zit hem bij mij vooral rond mijn buik... :oops: :oops: , ik vrees dat ik er dat niet wegkrijg door te gaan biken... :cry: :cry: en ik haat (lees: :evil: HAAT :evil: sit-ups)
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

tot ongeveer mijn dertigste (kan iets vroeger geweest zijn ook) kwam er bij mij ook geen kilo bij, maar nu lijkt het wel dat elke kilo voedsel die ik op eet er ook meteen bijkomt op de weegschaal. Als ik nu geen sport moest doen zit ik binnen de 2 maand boven de 100 kg. :( :(
HelLios
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 10 dec 2002 20:03
Rijdt met: Scott Pro Racing 2003

Bericht door HelLios »

Ik mag eten wat ik wil, er komt toch niks bij.
63kg voor 1.82m; het helpt om bergop te rijden ;)
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Aha,
een topic "op mijn lijf geschreven" :lol:
Augustus 2002 gaf de balans 90kg aan #-o
Onder begeleiding van een diëtiste op een dik half jaar teruggedrongen tot 80 kg.
Een tijdje constant kunnen houden.
Daarna kwamen er in 't geniep 5 kg terug bij.
Met de feestdagen es GOE LATEN GAAN
Kets ... nog 2 kg erbij.
Vanmorgen droog gewogen: 87kg dus ](*,)
Vanaf vandaag is den blok er terug op gelegd en ga ik terug voor de 80kg.
Plaats reactie