Cyclocross als training

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
bodhisattva
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 19 aug 2005 21:40
Rijdt met: Flanders FXT Carve

Cyclocross als training

Bericht door bodhisattva »

Thomas Frischknecht is 9de geworden in de veldrit van Overijse.

Nu is mijn vraag:
Wie rijdt er cyclocross ter voorbereiding op het mountainbikeseizoen en waarom??
Welk specifiek voordeel (behalve veel techniek) kan je er uithalen?

En de hoofdvraag: heeft het enige zin voor het marathonmtb'en??
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Re: Cyclocross als training

Bericht door Biker Zjé »

bodhisattva schreef:Thomas Frischknecht is 9de geworden in de veldrit van Overijse.

Nu is mijn vraag:
Wie rijdt er cyclocross ter voorbereiding op het mountainbikeseizoen en waarom??
Welk specifiek voordeel (behalve veel techniek) kan je er uithalen?

En de hoofdvraag: heeft het enige zin voor het marathonmtb'en??
Een uur in het rood gaan in de winterperiode lijkt me totaal zinloos en tegen alle trainingsprincipes is.
De lokroep van het startgeld zal wel zijn rol spelen in dit tussendoortje zeker ? En kan je hem dan ongelijk geven ?
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Wat met Bjorn Rondelez dan? Die rijdt tegenwoordig van overwinning naar overwinning in de crossen bij de b's. En die ontvangen naar mijn weten geen startgeld. En zeg nu niet dat Bjorn Rondelez geen echte biker is.
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

bieste schreef:Wat met Bjorn Rondelez dan? Die rijdt tegenwoordig van overwinning naar overwinning in de crossen bij de b's. En die ontvangen naar mijn weten geen startgeld. En zeg nu niet dat Bjorn Rondelez geen echte biker is.
Je hebt nu eenmaal uitzonderingen op elke regel.
Roger De Vlaeminck en Adri Van der Poel combineerden ook. Erik Zabel rijdt een pak zesdaagsen...
Vooral alle respect voor "biker" Rondelez...maar b-crossen...dat is zo een beetje als Anderlecht dat in 3de klasse gaat voetballen hé !?
vinni
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: zo 10 apr 2005 18:27

Bericht door vinni »

Probeert maar is een b cross te winnen!!! <<<albert Daelmans Willemsens enz zijn nog allemaal b crossers he!!!!
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

vinni schreef:Probeert maar is een b cross te winnen!!! <<<albert Daelmans Willemsens enz zijn nog allemaal b crossers he!!!!
Arne Daelemens :wink:
vinni
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: zo 10 apr 2005 18:27

Bericht door vinni »

Niels ALBERT =D>
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Ik vraag me soms af welk niveau de bikers hier wel halen. Als een b-cross winnen maar minnetjes is, waar zijn jullie dan wel content mee? Hoeveel crossers, bikers behoren tot de wereldtop?
Trouwens Rondelez was zondag in Wachtebeke 4e bij de profs en vandaag in Middelkerke 13e. Doe het hem maar eens na.
Gebruikersavatar
bam-bam
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 24 sep 2003 22:58
Rijdt met: Bulls Team, Fox, Sram X.0, Hope, RavX

Bericht door bam-bam »

Heb woe in Loenhout meegedaan, voor de 1e keer.
-Om eens te zien waar ik sta
-om meer aan snelheid te werken
-om het anaerobe systeem eens te prikkelen
(daar ik nu veel duurtrain doe)
-als afwisseling
-voor "de leute"
-om het eens meegemaakt te hebben
en 't was best plezant, afgezien van de kou, waar ik ni goe tegenkan.
mijnen trainer (= Kris Henderieckx) zegt dat 1 wedstrijd/maand geen kwaad kan in de opbouw....

En Hilde Quintens dan? :roll:
Gebruikersavatar
Polly
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: di 19 aug 2003 15:08

Bericht door Polly »

Rij zelf elke wedstrijd van de Vlaamse Cyclocrosscup plus nog enkele belofte wedstrijden terwijl ik vooral een marathonrijder ben, vind van mijzelf dat ik veel te weinig interval heb daarom doe ik hieraan mee, maar ik train er wel totaal niet op doe enkel duurtrainingen in de week en voel mij daar heel goed bij want zonder competitie verlies ik soms de zin om te trainen, natuurlijk moet je af en toe wel enkele rustpauzes inbouwen met enkel duurtrainingen ofzo zoals bijvoorbeeld tussen 26 december en 14 januari is er geen crosscup en weekend van 14en nog 2 en week daarna nog 1 en dan is het weer enkel duurtrainingen tot eerste strandrace

Cyclocross vind ik persoonlijk plezanter als met een mountainbike in de wintermodder te rijden, is daar veel beter voor geschikt voor in de velden te rijden, is natuurlijk helemaal anders als je bijvoorbeeld technischer parkoertjes doet.

Plus vind ik het een voordeel dat je eens andere fiets zit, altijd mountainbike word je ook beu op de duur
Plaats reactie