Opbouw conditie

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Opbouw conditie

Bericht door Mister No Chaïn »

TaurineR schreef:Die avg snelheid hangt toch sterk af van het parcours.
Dat kan je enkel maar vergelijken als je meet op dezelfde tour :-k ...
Gelukkig heb ik ook in Haasrode gereden :-D, wij hadden net geen 21 gemiddeld op 65. Maar er zullen er altijd sneller rijden dan jezelf dus wat maakt het uit.
Zolang we ons maar amuseren zeker, das het belangrijkste! Liever een per uurtje trager rijden en genieten van de rit en het landschap dan half dood iemand zijn achterwiel proberen volgen, want zo zie ik er ook rondrijden. Met 4 in dezelfde uitrusting en de laatste man die amper kan volgen, daar heb ik echt mee te doen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Opbouw conditie

Bericht door Free_ltd »

Wij hebben geen zelfde uitrustingen, maar ik ben wel die laatste man :-). Lang gene TT meer gedaan, en zo was het de zondag. Normaal rij ik op TT's gewoon mijn eigen tempo en zien we mekaar op de bevoorradingen en aan de finish.
Laatst gewijzigd door Free_ltd op vr 06 okt 2017 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: Opbouw conditie

Bericht door Verzetje »

Aan die gemiddelden zou je in Bouillon op het podium staan van de 160 :lol:
Alles is relatief precies :lol: :lol: :lol:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Opbouw conditie

Bericht door Free_ltd »

Awel, gisteren de 45km (alez, was 48km) van Heverlee gedaan. En doemme, het ging mij goed af. Mijn gemiddelde wel rond de 17km/u, maar denk wel dat ik 1 à 2km/u heb laten liggen door mijn helm in de auto te vergeten :oops: . Dan nog wat nat parcour erbij en dus beetje voorzichtig geweest :lol:

In tegenstelling tot vorige week voelde ik mij een pak beter, terwijl mijne mederijder, die vorige week 5 min voor mij binnen was in Haasrode, zich dood gedaan heeft gisteren. Maar die snapt het concept 'op eigen tempo' nog niet :lol: En achteraf zegt hij pas dat hij zich dood gedaan heeft, en weer 2 dagen last gaat hebben :lol:

Waarom het ineens beter ging, geen idee. Wel deze week 2 x op de tacx gereden, waarvan 1 x 45min vlak en 1 x 50 min met veel klimmen. En dan geloof ik nooit in sportdrankjes, en gebruik ik onderweg gewoon water met grenadine met 0% echte suiker voor een smaakje. Maar de zaterdag in den decathlon geweest en voor de gein eens een pot Isostar meegenomen en de zondag genuttigd. Maar zou me verwonderen dat het daaraan zou gelegen hebben :lol:

Ook moet ik wel toegeven dat ik gisteren wat minder op de cadans gelet heb. Ik ben nu sinds een maand of 2 heel hard aan het trainen op hoge cadans, vermits ik voorheen vooral op kracht reed. Ik probeer nu altijd mijn cadans tussen de 90 en 100 RPM te houden, maar gisteren dus minder op gelet en gemerkt dat ik wel regelmatig ook onder de 90 zat.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Opbouw conditie

Bericht door TaurineR »

Free_ltd schreef: En dan geloof ik nooit in sportdrankjes, en gebruik ik onderweg gewoon water met grenadine met 0% echte suiker voor een smaakje. Maar de zaterdag in den decathlon geweest en voor de gein eens een pot Isostar meegenomen en de zondag genuttigd. Maar zou me verwonderen dat het daaraan zou gelegen hebben :lol:
Sportdrank geeft bij mij zekers +5% verschil, zeker op een parcours met niveauverschil en/of langere afstanden.
Er is niemand die enkel met water deftig een berg op kan rijden [-( .

Tip: Doe een beetje zout bij uw Isostar, dat haalt de scherpe smaak ervan weg, en daar kan je op warme dagen op blijven rijden! 8) 8)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Opbouw conditie

Bericht door Free_ltd »

Ik probeer zo weinig mogelijk van die producten te nemen en op mijn vetreserve te rijden :lol:
Ik fiets ook wel wat om op mijn gewicht te blijven en zou graag weer een 5-tal kg eraf hebben :lol:
Vakantiekilo's zijn blijven hangen :lol:
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Opbouw conditie

Bericht door Mister No Chaïn »

Moest je op je vetreserves rijden dan zou je hier niet schrijven dat je na 45 of 55km leeg bent. Je rijdt aan een tempo waarbij je vooral koolhydraten verbrandt ipv vet, als je dan onderweg ook nog eens water gaat drinken sta je er stom van dat je leeg bent na 3u.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Opbouw conditie

Bericht door Free_ltd »

I know. Voor vetverbranding heb ik eigenlijk de racefiets en tacx gekocht. Op nen TT is het onmogelijk om op vetverbranding te rijden.

Vorig jaar at ik zelfs op de bevoorradingen maar 1 dtukje banaan en bleef ik van alle zoetigheid af. Maar tegenwoordig zie ik daar minder naar. Thans vorige week toen ik zo leeg was, toch wel gezien op voldoende koolhydraten. Blijft vreemd.
Zien wat het komende zondag doet.
BlueYeti
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 29 dec 2013 23:14

Re: Opbouw conditie

Bericht door BlueYeti »

TaurineR schreef:
Free_ltd schreef: En dan geloof ik nooit in sportdrankjes, en gebruik ik onderweg gewoon water met grenadine met 0% echte suiker voor een smaakje. Maar de zaterdag in den decathlon geweest en voor de gein eens een pot Isostar meegenomen en de zondag genuttigd. Maar zou me verwonderen dat het daaraan zou gelegen hebben :lol:
Sportdrank geeft bij mij zekers +5% verschil, zeker op een parcours met niveauverschil en/of langere afstanden.
Er is niemand die enkel met water deftig een berg op kan rijden [-( .

Tip: Doe een beetje zout bij uw Isostar, dat haalt de scherpe smaak ervan weg, en daar kan je op warme dagen op blijven rijden! 8) 8)
Ik rij altijd op water en kan toch wel deftig een berg oprijden vind ik [-(
Ik eet wel voldoende aan de bevoorradingen
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Opbouw conditie

Bericht door BerggeitCasualFietser »

IK heb persoonlijk toch wel goeie ervaringen met poederkes in het water, je kan natuurlijk in deze interesse heel ver gaan. Ik ben nu terug aan het trainen voor crossduathlon dus voor de drank en recovery is dit zeker een meerwaarde. Op ravi eet ik meestal niks van de stand, of een stukje banaan, maar eet ik dikwijls een reepje mee.
Ik ben niet zo graag meer choco met nog tien km singletracks voor de boeg, is ook niet goed voor spieren vermoed ik.
Vroeger met enkel tt op zondag en een of twee trainingen per week zonder ambitie om een uitslag te scoren om op iedereen de struiken in te rijden op zondag, had ik geen probleem met enkel water.
Dezer weken ben ik 5 dagen per week aan het sporten, dus let ik op alle kleintjes die bijdragen tot een betere conditie.
Plaats reactie