magnesium

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

magnesium

Bericht door alexhaemers »

beste,

ik heb mij laten vertellen dat magnesium nemen goed kan zijn voor de lange tochten.
mijn vraag is vanaf wanneer neem je extra magnesium in ?

ik dacht om de Etixx Magnesium Tropical sticks te nemen 1 per dag maar vanaf wanneer neem je deze best?
dag zelf van wedstrijd?
enkele dagen ervoor ?


shoot en help mij :-D
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Re: magnesium

Bericht door KWBiker »

Ik gebruik sinds enige tijd die bruistabletten van etixx. Ik gebruik ze na een sportinspanning, en voel mij door die tabletten vrij snel terug recupereren. Het kan misschien in het hoofd zitten, maar ik merk dat ik sneller "opklaar" na een uur lopen of een fietstocht van enkele uren.

Ik heb ook zo van die sticks gekocht, maar nog niet geprobeerd tijdens een rit. Wel nadien, en dat was ff droog in de mond en voor de rest hetzelfde effect.
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 430
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: magnesium

Bericht door Prospeer »

alexhaemers schreef:mijn vraag is vanaf wanneer neem je extra magnesium in ?
Simpel antwoord: als je een aangetoond tekort hebt.

Uitgebreid antwoord: Net zoals met alle supplementen is het eigenlijk beter om eerst je bloed te laten analyseren. Is er veel ruimte tussen jouw huidige bloedwaarde en de bovengrens, dan kan je supplementen nemen om die waarden te verbeteren en 'top' te staan. Als je al aan de bovengrens staat (van bvb Magnesium), dan is het weggegooid geld, want je plast het gewoon uit.

Ben je iemand die gezond leeft, evenwichtig eet en gewoon regelmatig fietst, dan is de kans klein dat je echt nood hebt aan die supplementen. Ga je heel intensief sporten, competitie rijden, last van vermoeidheid tijdens de dag, krampen tijdens/na het fietsen etc etc dan kan je extra inname van supplementen overwegen. Maar opnieuw, je kan dan beter je bloed eerst laten analyseren.

'Men' zegt dat magnesium helpt tegen krampen bij lange inspanningen. Maar is niet echt wetenschappelijk aangetoond...

Bij gebruik neem je dit best als kuur. Dus gewoon een paar weken elke dag 's morgens.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: magnesium

Bericht door Free_ltd »

Ik zelf neem bijna het hele jaar door magnesium met af en toe eens een maandje er tussenuit. Ik heb enorm veel krampen in mijn tenen en daarmee kan het wat verminderd worden (weg niet). Ook periodes gehad dat een ooglid wat wilde trillen dat daarmee weg gaat. Dus al magnesium genomen op aanraden van oogars, huisdokter, sportdokter :lol:

Het is zoals aangehaald, gaat ge er wel effectief genot van hebben als uw lichaam een tekort heeft. Persoonlijk kan ik niet zeggen dat ik beter fiets in de periode dat ik het neem, tegen de periodes dat ik het niet neem.

Zelf neem ik de Promagnor 500 die ge in elke apotheek kunt kopen ofwel in poeder (sinaassmaak) of gewoon in ampullen om te slikken. Poeder vind ik lekkerder en is geloof ik ietske goedkoper.

Maar in ieder geval kan het zeker geen kwaad om het eens te bestellen en te proberen.
Plaats reactie