Pijnlijke polsen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Beuckelaers
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 20 jul 2011 11:03
Rijdt met: Trek Procaliber 29" 2017

Pijnlijke polsen

Bericht door Beuckelaers »

Hallo!

Sinds een maand of 2 ben ik begonnen met MTB'en. Ik had toen last van pijnlijke polsen, na 2 weken stil te liggen heb ik er opnieuw enorm veel last van. Na een tijdje beterde het wel, maar het probleem is er wel constant geweest.

Heb vroeger nog competitie gereden (weg, veld en piste). MTB nooit gedaan vroeger.
Ik rijd met een Lefty, volgens mij staat mijn vork hard genoeg.
Fiets is een 26 inch, maar rij met 27,5 inch wielen. Met 2.1 banden meer dan ruimte genoeg.
Ben 1m73 en rij op een M
Mijn stuur is wel heel smal tegenover andere bikers.

Met wat zou dit te maken kunnen hebben?
Ik neem mijn stuur niet te hard vast, heeft dit te maken met een te smal stuur? Of mijn zadel dat te ver naar achter staat?

Ik moet wel zeggen dat ik enorm veel rugproblemen heb. Zit al maanden bij de Kine en osteophaat om mijn bekken recht te houden voor een lange periode, en mijn tussenwervel is afgesleten (23 jaar ](*,) ) . Ik kan amper naar achter buigen, daar komt geen beterschap in door de kine/osteophaat, mijn gewone rugproblemen wel. Als ik van de fiets kom, heb ik enorm veel last en kan ik amper rechtkomen van de rugpijn. Vooral lage-midhoge rugpijn.

Benieuwd of jullie een oplossing of raad hebben voor mij.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Pijnlijke polsen

Bericht door Free_ltd »

Zelf ook rugproblemen en had ook wa last van armen en nek tijdens de rit. Enkele weken terug laten opleten en fiets aanpassen en beste investering ooit. Nu voel ik na 50km zelfs niet dat ik gefietst heb daar ik voorheen die laatste 10km aant bidden was dat de aankomst er snel aan zou komen, de namiddag moest gaan liggen en de dagen erna nog pijnlijk aan het nagenieten was.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Pijnlijke polsen

Bericht door Sunn Xtreme »

duidelijk een fietsafstelling probleem.

je kan al een beetje eraan werken... wat vaak helpt bij mensen die veel op de baan fietsen en dan de mtb gebruiken, is, dat ze ietwat de gebruikelijke fietsafstelling op de mtb overbrengen.
je zal nog altijd wat rechter zitten, maar zaak is dat je gewicht gelijkmatiger is verdeeld, en dat geeft dus ook minder druk op de polsen en de onderrug.

te kort en te recht, geeft de 2 problemen samen.
best mogelijk dat je op de mtb een eind korter zit dan je gewoon bent, en dan krijgen de polsen echt wel klappen. meet even op....
Peet V
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 14 nov 2013 20:40

Re: Pijnlijke polsen

Bericht door Peet V »

Ook de positionering van je remgrepen/shifters eens checken. Als die te hoog/laag gekanteld staan, rij je continue met geplooide of overstrekte polsen rond. Dat op zich kan al pijn veroorzaken na een tijd, maar zorgt ook dat je minder goed schokken kan opvangen
Plaats reactie