Adres voor inlegzolen op maat

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
koen83
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 16 feb 2008 21:10
Rijdt met: Scott Scale 35 (2008)

Adres voor inlegzolen op maat

Bericht door koen83 »

Ik gebruikt al een hele tijd de steunzolen van mijn "gewone" schoenen in mijn fietsschoenen. Volgens de mensen van body2bike, waar ik mijn fietsen heb laten afstellen, kan ik deze zolen best niet gebruiken in mijn fietsschoenen. (Had iets te maken met drukpunten tijdens het trappen)

Aangezien ik al een tijdje last heb van beide knieën na het fietsen zou ik inlegzolen op maat willen laten maken, speciaal voor de fietsschoen.
Wie heeft hier een goed adres voor?
Iemand ervaring met bike-experience?:http://www.bikeexp.be/inlegzolen.html
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Adres voor inlegzolen op maat

Bericht door Dickie »

Hangt imo van de reden af waarom je steunzolen draagt.
Bvb beenlengteverschil kan ook voor fietsschoenen aangepast worden, ik had voor 1cm verschil een extra zooldikte van +1mm eerste 14dagen en dan +2mm volgend.
Voor doorgezakte voet, holle voet, kanteling naar binnen of naar buiten kan ik me voorstellen dat een aangepaste zool voor de fietsschoen vergelijkbaar is met eentje in een loopschoen.

Voor mijn steunzooltjes ben ik toch naar 'Runners( :-D )-lab' geweest, die zitten nu in Zwijndrecht. Voor mij was het wel wegens holle voet, verschil tussen links en rechts drukpunt op de bol van de voet.
Zeiden toch dat het in mijn geval niet uitmaakte of het voor lopen of fietsen was.

Uw last aan de knieën kan ook van de instelling van de schoenplaatjes komen.
Ook opletten voor de knie-coördinatie tijdens de rotatie, een aanpassing die van tussen de oren moet komen :wink:
Mss eerst daar eens naar laten kijken.
Gebruikersavatar
koen83
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 16 feb 2008 21:10
Rijdt met: Scott Scale 35 (2008)

Re: Adres voor inlegzolen op maat

Bericht door koen83 »

Instelling van de schoenplaatjes zou normaal juist moeten zijn, die zijn (normaal gezien) juist gezet bij de bikefit. Wat bedoel je juist met de knie-coördinatie tijdens de rotatie?
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Adres voor inlegzolen op maat

Bericht door Dickie »

koen83 schreef:Instelling van de schoenplaatjes zou normaal juist moeten zijn, die zijn (normaal gezien) juist gezet bij de bikefit. Wat bedoel je juist met de knie-coördinatie tijdens de rotatie?

Toen ik last in de linkerknie had bleek er bij het 3-D monitoren van de beweging dat ik onbewust mijn knie niet in hetzelfde vertikale vlak hield. Onderaan de pedaalslag ging de knie wat naar binnen terwijl ze bovenaan te veel uit het vlak naar buiten knikte.
Dat viel me pas op toen men me er attent op maakte.
Slechte coördinatie.
Opgelost door bewust die beweging te controleren.
Alle andere instellingen waren in orde.
Hier langs geweest:
http://mg-sports.be/Onzediensten/Bikefitting.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Adres voor inlegzolen op maat

Bericht door prideandglory1891 »

Energylab zou dat ook doen.
TREMBIKER
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 04 feb 2011 22:45
Rijdt met: bulls

Re: Adres voor inlegzolen op maat

Bericht door TREMBIKER »

Vigo in Heverlee/Haasrode.

Enige zolen die voor mij werkten. Superstijve zolen op maat voor fietsen. Vragen naar consult bij Eddy Mellaerts. Topkerel.
Gebruikersavatar
Shorty
Mountainbiker
Berichten: 326
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00

Re: Adres voor inlegzolen op maat

Bericht door Shorty »

http://www.smartcycling.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie