Pagina 1 van 1

Personal coach

Geplaatst: do 11 aug 2016 18:19
door Numberz
Ik ben op zoek naar een personal coach omgeving kempen en bij uitbreiding provincie Antwerpen.

Iemand een adresje?

Re: Personal coach

Geplaatst: do 11 aug 2016 22:33
door Sstefke007
Walter vorselmans uit rijkevorsel
Wvsportbegeleiding

Re: Personal coach

Geplaatst: di 16 aug 2016 13:33
door kristof gilis
Maarten Gybels uit Herselt.

Re: Personal coach

Geplaatst: ma 10 okt 2016 18:59
door cube-rider
Wat kost een personal coach zo gemiddeld en wat doet die precies, iemand een idee van.
gr.

Re: Personal coach

Geplaatst: di 11 okt 2016 19:26
door Sunn Xtreme
[quote="cube-rider"]Wat kost een personal coach zo gemiddeld en wat doet die precies, iemand een idee van.
gr.[/quote]


PC = iempand die een test aflegt en een schema opmaakt, u wat opvolgt als hij daarop wil ingaan. tarieven verschillen en hangen af van de mate van opvolging en bijstellingen, naargelang uw doelen en behoeften.

voor een competitierijder :
- is het een beetje de boom in het bos zoeken. maw : je moet iemand vinden die niet enkel een schema kan opmaken maar ook zich helemaal in de situatie kan stellen, voelen en denken aan de geconfronteerde situaties waarmee de renner kampt in en naast de wedstrijd. Waarom ? omdat zij vooral betere inzichten hebben in indelingen en correcties. (en liefst ook afeniteit heeft met blessure problemen)


dat hangt ervan af welke richting je uitwil en in welke mate hij je moet opvolgen. Voor een competitierijder met hogere doelen ligt dat wel wat anders en hoe hoger hij mikt, te korter de coach moet opvolgen en kan corrigeren indien nodig.

voor de gemiddelde ... is dat simpel. eerst en vooral begin je met een CONDITIE TEST !
daaruit zal blijken waar je ongeveer staat (de meesten zitten erg basic en moeten aan de basis werken om te beginnen)
vanuit dat punt zal hij een schema opmaken... is dat voor MTB, dan zal je vooral de helft van de week in je zetel hangen en te weinig regelmaat kennen om sneller vorderingen te maken.
is dat eentje waar je vooral doelt op conditiewinning...zal je bijna dagelijks iets moeten doen.... en dat gaat van matig tot sterk variabel (afhankelijk van uw conditie)
het zit hem niet in 2-3x veel te doen en dan in je zetel te hangen de dagen ertussen... je zal ook in de week vaker KLEINERE afstanden rijden op de baan en zo zowel souplesse als conditie opbouwen (2 erg belangrijke bouwstenen in je basis)
maw : REGELMAAT is de sleutel, niet een paar keer doorgeven en wat langer rijden, met een matige tot povere basis...

de basis groeit, de mogelijkheden worden beter , idem de contitie, en dan word het pas leuk omdat de variaties dan zeer uitgebreid kunnen worden.
In de winte zijn enige krachtoefeningen en lopen zeer gioed...
de winter is perfect omdat je dan ook rustiger kan opbouwen, en het mooiste toch allemaal in de zomer gebeurd.... daar moet je dus naar vooruit kijken.

maar let wel op : als men niet bereid is in de week zijn lichten boven te halen in de winter, haalt een coach ook geen bal uit.
Ook enige training op rollen zijn best raadzaam (zeker als het regent en koud is)

je moet er ook wat voor overhebben, conditie krijg je niet gratis. Een stukje wilskracht en zelfdicipline zijn vereist.
je moet niet echt dagelijks rijden, maar 4-5x per week - is toch wenselijk omdat daar net de verbetering zit in de basis ,door regelmaat. het zwaartepunt leg je dan in een TT (weekend),
hier ervan uitgaande dat je een matige basis beschikt.............

ik denk dat de meesten die dit hebben doorgemaakt, ook wel kunnen bevestigen.

een vb is Smokey Fluppe (topic : met de fiets naar het werk) die wel fietse, met een zwaar werk zit en daar toch via deze methode in lukte de conditie aanzielijk te verbeteren in relatief korte tijd, zonder zich helemaal leeg te rijden - en ondanks zijn zwaar werk.
Ook Reflex kan erover meepraten, die ook al heel ver is intussen. (en nog een hoop anderen........)