Obesitas Dieet

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Obesitas Dieet

Bericht door Sunn Xtreme »

Montignac was ook een boek voor een betere lijn.... maar word kompleet fout omschreven als een dieetboek.

Terwijl de man gewoon een boek maakte vol fantastische en minder fantastische voedingcombinaties, die je zonder honger en moeite deden afvallen.
het is het bewijs dat je met een vooral mediteriaans voedingspatroon, gekoppeld aan wat bourgondisch, mooie resultaten haalt.

de boodschap die hijzelf uitdraagt is : zonder moeite een voedingswijze eigen maken die je actiever en gezonder houd, zonder op dieet te gaan. Op langere termijn.
Nog steeds is dit oudere boek, vaker een beter boek gebleken dan meer dan de helft van de dieetboeken.

Pascale Naessens haar boeken, zijn uitgebracht alsof zijn dit alles uitvind, maar zijn eigenlijk een 2.0 versie van de montignac in een modern jasje. met ook erg simpele zaken die je in enkele minuten kan klaarmaken. En ook gericht op de modernere versfruit-coctaildrankjes.
je kan ook zelf allerlei combinaties proberen.
best wel leuk.


Wil je op korte termijn vrij veel afvallen, dan zal je aan caloriebeperking moeten doen en enkele zaken moeten toepassen om de honger te weren (eiwitschakes, rauwe peterselie, pompelmoes,...)
Gebruikersavatar
Ratchet
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: do 26 apr 2012 10:59
Rijdt met: Iets met twee wielen

Re: Obesitas Dieet

Bericht door Ratchet »

Spelling...
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Obesitas Dieet

Bericht door chrisper »

mijn gewicht en vooral mijn cholesterol was ook te hoog.
overgeschakeld op een gezonder voedingspatroon, meer kip vis en mager vlees, minder slechte vetten
en 3 maand later van 88kg naar 76kg gegaan.
cholesterol is nu op peil, en voel me ook fitter, echt een enorme vooruitgang
nu al 8 maand blijf ik op gewicht
en ja, ik eet nog wel eens een friet of cola of zo
maar ipv elke week 2x friet, is dit nu 1x per maand of om de 2 maand (om maar iets als voorbeeld te nemen)
dus voor mij heeft mijn gezonder voedingspatroon geholpen
Gebruikersavatar
Sstefke007
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 30 nov 2014 02:11
Rijdt met: epic

Re: Obesitas Dieet

Bericht door Sstefke007 »

Plaats reactie