Training: hoogtemeter

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
koenvools
Mountainbiker
Berichten: 912
Lid geworden op: zo 06 okt 2002 21:42
Rijdt met: GT zaskar pro

Training: hoogtemeter

Bericht door koenvools »

Zijn er hier gasten die gebruik maken van een hoogtemeter op hun fietsie? Bij welke handelaars vind je zo iets (ik heb al heel Brugge en omstreken rondgezocht, maar niks... 't is hier dan ook zo plat als een vijg in de Vlaanders). En hoeveel moet zo'n spul kosten? Werkt dat dan goed, of slaan ze er een wilde gok in???
Gebruikersavatar
jef
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 02:00
Rijdt met: Exodus Rock 03 LX XT / Cannondale jekyll 1000 XT

Re: BETROUWBARE HOOGTEMETER

Bericht door jef »

koenvools schreef:Zijn er hier gasten die gebruik maken van een hoogtemeter op hun fietsie? Bij welke handelaars vind je zo iets (ik heb al heel Brugge en omstreken rondgezocht, maar niks... 't is hier dan ook zo plat als een vijg in de Vlaanders). En hoeveel moet zo'n spul kosten? Werkt dat dan goed, of slaan ze er een wilde gok in???
Koen, effe de zoekfunctie wakker maken, der zijn hier al boeken over dit onderwerp geschreven. :wink:
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

Ik dat hier wel een beetje info voor je staat.
Gebruikersavatar
koenvools
Mountainbiker
Berichten: 912
Lid geworden op: zo 06 okt 2002 21:42
Rijdt met: GT zaskar pro

Bericht door koenvools »

DANKT ... U, JFK!!! Sorry Jef, nooit gezien :roll:
Gebruikersavatar
koenvools
Mountainbiker
Berichten: 912
Lid geworden op: zo 06 okt 2002 21:42
Rijdt met: GT zaskar pro

Bericht door koenvools »

dus als ik het goed heb, kun je enkel een hoogtemeter kopen bij de ciclosport hac 4 of de polar S710??? Probleem is dat ik al een hartslagmeter heb, een polar M51. Werkt zo'n hoogtemeter een beetje nauwkeurig???
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

Ge kunt ook een hoogtemeter hebben op uw kilometertellerke.

VR heeft zo een http://www.vetta.com/product_computerv100.html. Ge kunt de temperatuur er ook op zien.

En da werkt toch wel relatief nauwkeurig. Der zijn betrouwbaardere toestellen, maar dan gaat ge ne grote rugzak moeten meehebben om die in te steken.
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

Bericht door Tom »

Seg Jfk, ik ben eens op de website van Vetta gaan loeren, maar ben je er zeker van dat het computertje van VR over een hoogtemeter beschikt ?? Op www.vettta.com vind ik hier niet onmiddelijk iets van terug.
Enne, wat heeft VR er voor betaald ??
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

Tom schreef:Seg Jfk, ik ben eens op de website van Vetta gaan loeren, maar ben je er zeker van dat het computertje van VR over een hoogtemeter beschikt ?? Op www.vetta.com vind ik hier niet onmiddelijk iets van terug.
Enne, wat heeft VR er voor betaald ??
Das mijn probleem ook. VR heeft mij gezegd dat er ZEKER een hoogtemeter inzit, maar op de site vond ik dat ook niet terug.

En qua prijs heeft ie die aan een serieus voordelige prijs kunnen kopen. Maar hij gaat da en nog meer info hieronder vandaag nog posten. (Hé VR ;))
Laatst gewijzigd door JeF GT op ma 20 jan 2003 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

Godvertoeme :evil: ... das nu al de tweede keer dak ipv op edit op quote klik en zo een nutteloos berichtje post. Kadee of Phille... gelieve dit bericht hier te verwijderen.
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

Aangezien dat die dingen aan de hand van de luchtdruk werken, zijn die vrij nauwkeurig zolang ge niet van 35° en volle zon terecht komt in een storm ... dan gaat dat niet zo goed meer werken ... zowel de Polar S710 als de Cateye AT100 ALti werden meerdere malen getest in het hooggebergte en bij stabiel weer en goeie referentie punten (begin hoogte moet je natuurlijk altijd eerst calibreren en dient dus ook vrij nauwkeurig gekend te zijn ahv Topo kaart bvb)...zijn die zeer betrouwbaar...een aantal (eveneens betrouwbare roadbooks) gevolgd en de hoogte die daar in gespecifieerd stond bij een bepaalde splitsing of zo kwam op de meter overeen met wat er op de teller stond...

Absoluut geen klachten over...

Eric
Plaats reactie