Fietsen naar werk als training

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
smokey_fluppe
Mountainbiker
Berichten: 223
Lid geworden op: za 03 okt 2009 21:00
Rijdt met: Cube LTD SL 29" 2016

Re: Fietsen naar werk als training

Bericht door smokey_fluppe »

Als topicstarter ga ik nu eens mijn resultaat na een jaar sporten geven. Vorig jaar in september ben ik begonnen met de mtb rijden. Na wat kg te zijn verdikt en soms het buiten adem zijn van minieme inspanningen had ik vorig jaar iets van nu moet het gedaan zijn. Ik ben gelijk gestopt met roken en heb me een nieuwe mtb gekocht. Ik kon er met moeite 20 km mee rijden.

Nu 1 jaar verder ben ik nog altijd gestopt met roken, snoep ik niet meer, drink geen alcohol meer in de week, wat voordien wel was want ik werk in de bouw :-) , dat is nu beperkt naar de zaterdagavond een glas of 2 :-) , ik eet ook iedere dag 3 stukken fruit en verse groenten, nooit geen fast food meer en geen frisdranken, inplaats drink ik nu 2 flessen water op m'n werk.


Het resultaat daarvan is dat ik 9 kg kwijt ben , lid ben van een mtb club waar ik ook nieuwe mensen heb leren kennen met dezelfde passie en er geen probleem meer mee heb om nog 3 trainingen af te werken na m'n werk en tt's van rond de 80km te rijden , iets wat een jaar geleden nog ondenkbaar was, en om dan nog maar te zwijgen van alle gezondheidsvoordelen door te stoppen met roken en te beginnen sporten :-)
Laatst gewijzigd door smokey_fluppe op vr 16 sep 2016 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
HPA
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 15:15

Re: Fietsen naar werk als training

Bericht door HPA »

good job Smokey (o)
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Fietsen naar werk als training

Bericht door Reflex »

Dit is mooi om te horen! Goed gedaan, en hou het vol. Zolang je er plezier in blijft houden komt het zeker goed. Netjes hoor!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Fietsen naar werk als training

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Knappe prestatie, chapeau naast zo'n zware job
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Fietsen naar werk als training

Bericht door Sunn Xtreme »

hij laat zien dat je dus wel kan sporten naast een zware job.... MAAR ... het is ook een kwestie van de balans te vinden en zelfs eens even af te remmen ook al voel je je goed op dat moment
het is dus de motivatie om wat te doen - ook voor de mentale afleiding - en wilskracht.
EN geen bruuske omschakeling qua voeding en manier van sporten.
Geen vooropgesteld plan van 'ik moet nu dit doen, morgen zoveel, overmorgen...- moe of niet moe.. doorgaan'... zo werkt het dus helemaal niet in deze omstandigheden.
(tenzij je competitie rijd en hoge ambities hebt, dan word het ook serieus puzzelen)
.. gewoon dag per dag bekijken.
Plaats reactie