Schoenplaatje verhogen bij beenlengte verschil

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Schoenplaatje verhogen bij beenlengte verschil

Bericht door Joriz »

Vaak wordt er aangeraden om een beenlengte verschil te compenseren met een inlegzool.
Is er ook een mogelijkheid om het schoenplaatje te verhogen ipv een inlegzool? Binnenkort begint het koude weer en met dikke sokken klemt alles teveel naar mijn goesting door de inlegzool.
Als ik een maat groter van schoenen koop zitten ze meestal te los met dunne sokken :roll:

Gewoon iets tussen het plaatje en de schoen steken gaat volgens mij niet want de plaatjes zetten zich in de zool vast met tandjes.

Iemand raad?
Ghizz
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 30 apr 2005 13:06
Rijdt met: Giant XTC team

Bericht door Ghizz »

Welke plaatjes..? Bij look pedalen heb je 2 verschillende diktes plaatjes bijgeleverd. Misschien kan je deze gebruiken?
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Een plaatje ertussen heeft meestal geen nut. Het schoenplaatje zakt dan alleen dieper in het pedaal. De schoenzool wordt immers gedragen door het pedaal, niet door het schoenplaatje
stevy
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 03:17
Rijdt met: "specialized stumpjumper 29" "Turner SUltan" "cannondale Six"

Bericht door stevy »

Bij racepedalen is dat mogelijk maar bij mtb pedalen is dit niet te doen
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

is te doen. geen metalen plaatjes gebruiken, wel rubberen tussenstukjes.
dan blijven de plaatjes ook op hun plaats en zakt het niet dieper.
je moet wel zien dat je plaatelijk ook wat mee ophoogt voor de steun op het pedaal. er komt iets meer bij kijken dan bij een raceschoen, maar het kan.

normaal heb je ook een tussenmaat van schoenen. je kan eventueel een minder duur setje aankopen , enkel voor de winter en voorjaar, en de andere verder in het zomer en najaarseizoen gebruiken.
dan geef je wel iets uit maar zit je niet met dat geknutsel.

of de andere optie die ik al aangaf in de pm, met de schoenmaker...
Plaats reactie