Tacx Galaxia t1100

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
scaler60
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: zo 05 okt 2008 14:01
Rijdt met: specialized 29er

Tacx Galaxia t1100

Bericht door scaler60 »

Heeft iemand ervaring met de losse rollen en het systeem dat heen en weer beweegt zou mij mss losse rollen willen kopen maar zijn deze de extra prijs waard :roll:
balphydus
Mountainbiker
Berichten: 782
Lid geworden op: za 04 nov 2006 09:16
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door balphydus »

Ik heb losse (galaxia) en vaste rollen
De losse gebruik ik voor souplessetraining en losrijden.
Ze zijn minder saai t.o.v. vaste omdat je constant je aandacht er moet bijhouden. Het gevoel (zeker op de galaxia) is net alsof je op de weg traint.
Ik ben er zeer tevreden van.
Gebruikersavatar
scaler60
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: zo 05 okt 2008 14:01
Rijdt met: specialized 29er

Bericht door scaler60 »

Heb ze mij ook gekocht! ik heb de indruk dat je meer je ganse lichaam traint omdat je toch je balans moet houden enige vervelende dat ik moet ombouwen als de vriendin ze wil gebruiken (kortere afstand tussen de wielen)
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

Ik heb me eind januari ook de Galaxia aangeschaft en ik moet zeggen heb er vandaag een minder goeie ervaring mee gehad.

De achterste rol is gewoon losgeschoten tijdens het rijden. gelukkig ben ik recht kunnen blijven.

Maar om na +/- 150/200 km dit al aan de hand te hebben.... :evil: :evil: :evil:
Pieter21
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: di 19 mei 2009 18:45
Rijdt met: Merida Trail 300-D

Bericht door Pieter21 »

Ik heb ook eens voor rollen gekeken,en kwam ook bij deze uit.

Heb er filmkes van gezien op youtube,als ge het sommige ziet doen,dan is het twee keere niks...

Maar als ge de crash filmkes dan ziet van sommige... :-?

Ik denk wel da ge het gewoon moet worden om op zo een rollen te rijden.

Ze zijn "handig" omdat ge uwe fiets er eigenlijk gewoon kunt opplaatsen en afnemen.en de tacx is rap weg gezet.
Tomac 29er
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 30 dec 2011 18:10
Rijdt met: Tomac xx 29er

Bericht door Tomac 29er »

Twijfel ook om deze aan te kopen,heb alleen nog twijfels of het na paar keer niet enorm saai word!?
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

In het begin is het onwennig, maar het went wel snel. En met de laptop en een DVD of Itunes op valt het wel mee. Het is sowieso niet zo supersaai aangezien je ook de hele moet opletten om niet te vallen :lol:

Heb vandaag mijn stukken terug moeten sturen naar Bike-Discount, ben benieuwd wat de oorzaak van het probleem was...
Gebruikersavatar
scaler60
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: zo 05 okt 2008 14:01
Rijdt met: specialized 29er

Bericht door scaler60 »

het is minder saai dan met vaste rollen maar het is wel wennen, bv voor drinken te nemen of als je ergens jeuk krijgt! En als je vriendin je aanraakt als je bezig bent vliegen de vonken er van af!!! (statische elektriciteit)
balphydus
Mountainbiker
Berichten: 782
Lid geworden op: za 04 nov 2006 09:16
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door balphydus »

In het egin zeker vreem, die losse rollen.
na wat gewenning rijd je rechtstaand, zonder handen en stop en start je hier op als bij vaste rollen.
ravke
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 12 mei 2008 00:52
Rijdt met: Cannondale Fsi Carbon 3

Bericht door ravke »

Zouden deze rollen ook te combineren zijn met mijn "Schwalbes Big Apples" die ik gebruik voor woon-werk verkeer op mijn 29er? Ik sta nog in twijfel tussen losse rollen, vaste rol zoals de Flow (maar daar krijg ik mijn band niet in vrees ik) en een spinningfiets. Heb niet direct zin om een derde paar wielen aan te schaffen (moet zo al genoeg van wielset veranderen vind ik :lol: ) Zou dit vooral gebruiken om op hartslag te trainen.
Plaats reactie