creatine ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Tommie
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 16 jan 2003 21:31
Rijdt met: MTB: Radon Full XT 2008, Cannondale F 600, Giant. RACE: Giant TRC Team, minerva

Bericht door Tommie »

scottboy schreef:
Kurry schreef:pffff, ik ken er die dat eens geprobeerd hebben en ZE GINGEN GEEN SECONDE SNELLER, integendeel zelfs ... trainen, rusten, trainen, rusten, mannen, ... en goe in 't koppeke

WIJ HEBBEN ZO'N VRIEND DIE NOOIT MEEKON TIJDENS DE MTB EN OPEENS VAN WEEK OP WEEK BLIJFT HIJ BIJ ONS EN MEER NOG STEEKT HIJ ONS VOORBIJ. OP HET EINDE VAN DE RIT KREEG HIJ TOCH DE SLAG VAN DE MOLEN. LATER VERNOMEN WE DAT HIJ VITAMIENTJES VAN DAVITAMON NEEMT. ZAL TOCH VOORNAMELIJK HET KOPPEKE ZIJN ZEKER ? WANT DENK NIET DAT DIE DAVITAMONNEKES ZOVEEL VERSCHIL KUNNEN MAKEN.
Dat zal wel int kopke zitten zene :)

Die productjes zullen u een klein beetje beter vooruit helpen maar niet in die mate dat het wonderen gaat verrichten.

Het trappen is en blijft voor uzelf
Gebruikersavatar
PAUL
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 02 aug 2002 02:00

Bericht door PAUL »

scottboy schreef: (...)
Dat zal wel int kopke zitten zene :)
Die productjes zullen u een klein beetje beter vooruit helpen maar niet in die mate dat het wonderen gaat verrichten.
Het trappen is en blijft voor uzelf
Heel juist! Het placebo-effect wordt steeds enorm onderschat.
Gebruikersavatar
PAUL
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 02 aug 2002 02:00

Bericht door PAUL »

GT schreef:=D> =D>
And what about this?
In onderstaande tekst staat dat creatine de spiergroei bevordert. (...)Bron: http://www.webfit.nl/webfit/template.ph ... el&uan=248
Ik ken veel websites die bol staan van de bullshit zenne. Als ge het internet al als betrouwbare informatiebron begint te beschouwen...
Gebruikersavatar
polarbear
Mountainbiker
Berichten: 357
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
Contacteer:

Bericht door polarbear »

tommie schreef: Maar sprinters zoals Cipollini, McEwen, Pettachi, Steels, Zabel, ... "kennen" het legale product wel. Dit wil zeggen dat ze er waarschijnlijk wel gebruik zullen van maken.
Dat staat er niet he tommie. Er staat dat ze het wel zullen kennen. Er staat nergens dat ik beweer dat ze het daadwerkelijk gebruiken.
tommie schreef: ...maar Vb Chris Boardman daar niet zoveel kan meedoen als hij vb een werelduurrecordpoging zal ondernemen??
"Spurt" Boardman gedurende zijn recordpoging of heeft hij bvb een explosieve start? Indien ja, dan kan hij er baat bij hebben. Indien hij niet (meermaals) een maximale, anaerobe proef van max 30sec fietst, dan heeft hij daar theoretisch geen baat bij. Praktisch daarentegen durf ik niet beweren dat hij dan geen creatine inneemt, maar dat kan ook gezegd worden over het hele wielerpeloton tov enkel de spurters.
Kiriby schreef:Ik denk niet dat topsprinters hun prestaties leveren door creatine.
Dat beweer ik ook niet. Creatine is een hulpmiddel, geen doel.
Geen enkel van de spieraanpassingen door training kan geïmiteerd worden door creatine. De inname van creatine werkt in op een andere manier dan deze van de training. Ze kan dus noch de noodzaak, noch de waarde van training vervangen. Ze kan wel de training aanvullen in specifieke omstandigheden.
Kiriby schreef:Daar is het veel te flauw voor. Er zijn veel andere dingen die de explosiviteit doen toenemen. Creatine is gewoon een hype die wel over gaat.
Welke "andere dingen" naast training laten de explosiviteit dan toenemen? Creatine is trouwens geen hype. Creatine werkt.
"Bij een éénmalige maximale proef van 30 sec kan extra inname van creatine leiden tot een verbetering van slechts 2,5-5% van de prestaties.
Maar bij herhaalde sprints stelt men een verbetering vast van de spierprestatie tot 10%." Punt uit.
GT schreef: And what about this? ...
Bron: http://www.webfit.nl/webfit/template.ph ... el&uan=248
Zo ken ik nog een 100-tal sites met dergelijke al-dan-niet commerciele bedoelingen. Ik baseer mij enkel op double blind studies van gerenormeerde bronnen.
tommie schreef:Creatine zijn geen anabolen he. Daar kan je best wel afblijven [-X :wink:
Van creatine dien je als recreatief biker ook af te blijven.
Plaats reactie