Trainingsschema

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

De visie van deze 40 plussers met training als persoonlijke dada is de volgende. Ik werk ook aan een trainingshoekje op mijn site, even geduld.

Profiel: trainen voor de gezondheid, maar toch met een verbetering of behoud van de vorm als uitgangspunt.

4 trainingen per week. Poog om geen 2 dagen rust na elkaar te nemen. Als je nog werkt zal echter de zaterdag en zondag in het schema worden geïntegreerd. Best dus dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag trainen.

Een TT, een langere LSD en 2 bijkomende trainingen met wisselende intensiteit lijken mij het best.

Ik veronderstel dat het moeilijk is om een lange LSD in de week uit te voeren. Daarom zou ik zeker geen 2 TT in het weekend rijden, veel te belastend voor een beginner in je leeftijdscategorie. Idealiter zou je de zaterdag een TT moeten rijden, gevolgd door 3 uur op de weg LSD de zondag.

Maar ja de meeste mooie TT's zijn de zondag :-? En een lange LSD voor de TT is ook niet aangewezen.
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Training

Bericht door ivan »

De beschrijving van je profiel is 100% wat ik wil bereiken,ik kon het niet beter verwoorden.

LSD voor wat staat dat ? (lange duur?)

ADRI+VIPER+? = mijn ideaal profiel

genegen groet

Ivan
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

LSD = long slow distance. In de praktijk is dit voor U bvb een rustige rit die in tijd gevoelig langer is dan een TT. Ik denk aan een windstille rustige rit langs de Leie naar Gent en terug. Dit is dan wel een extreem voorbeeld.
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Training

Bericht door ivan »

Vandaag zijn we 1 Maart, en na het lezen van de info van VIPER en ADRI, ga ik eens proberen om ietwat schematisch te werk te gaan. Ik reed Zaterdag een zware tt in Oostduinkerke. Dus gisteren Zondag niet gereden.
Vandaag op de weg gereden(met de MTB op slicks) Mandeldalroute wind tegen op, en langs de Leie terug wind mee 50.5 km kmg/25.00.Geen overdereven inspanningen gedaan.
Normaal Woensdag opnieuw maar ik weet nog niet juist wat.
sugesties ?

mgg Ivan
Plaats reactie