recup drink

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
mieke
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: di 23 dec 2003 16:27

Bericht door mieke »

jurgen_w schreef:Bedoelen jullie dit? (komt van mountainbike.nl)

Veel goedkoper en minstens net zo goed is het zelf te maken. Meng 60 gram maltodextrine (Maxim, Fantomalt), druivensuiker of gewone kristalsuiker in een halve liter magere melk. De suiker vult de lege glycogeenvoorraden aan terwijl het eiwit helpt om de suiker beter te laten opnemen in de spiercel en voor vermindering van spierafbraak zorgt.
Wat een dikke zever, die weet gewoon niet waar hij het over heeft.
'maltodextrine, druivensuiker, kristalsuiker' dat zijn drie verschillende produkten, van goed naar slecht, trouwens. Alleen maltodextose (suiker uit granen) is te gebruiken als energieleverancier tijdens sporten. Maltodextrose veroorzaakt geen insulinepieken terwijl de 2 andere dit juist bevorderen.
BTW ik gebruik altijd Recup Fast van Performance (in te nemen in de 0-zone). Is nog lekker ook (volgens mij toch, persoonlijke smaak , tja blijft natuurlijk persoonlijk). Is licht zuur/zoet van smaak. En die W-cups mag je idd houden, daar wordt ik gewoon mottig van.
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

Wij gebruikten die Recup Fast ook tijdens de TAC2003, moet wel zeggen dat dit het ergste was van een ganse dag, die drinkbus binnenkrijgen ;-)

Heeft waarschijnlijk wel zijn nut gehad, maar lekker zou ik dat nu niet direkt noemen ;-)

Eric B
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Re: recup drink

Bericht door SPECI »

Mick schreef:Speci, ge moet den Recup fast van Performance eens proberen. Heel lekker, werkt goed en de Rudi verkoopt da ook.
ha dan zal ik da is proberen :wink:

moet er niemand gene pot w-cup recoverydrink hebben?
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

halé dan :lol: kzou da wel eens willen proberen int wedstrijdseizoen als ik zo'n 6 weken na elkaar wedstrijd heb, dan is da mss wel goed om te gebruiken denk ik :wink: oeveel wilt ge er nog van hebben; 2euro?? :) kzou der eventueel me mijne bike es omkomen, kwoon in melsele, dus zo'n 50 km ofzo van herentals :roll: of ik kan met mn papie mee naar z'n werk daar en dan es afkome.....
we zien wel, laat me iets weten
grz 8)
Gebruikersavatar
den Tomme
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 07 jan 2004 19:20
Rijdt met: Specialized

Bericht door den Tomme »

Ik gebruik sinds kort Maxim recovery (chocolate flavour). Lijkt me toch wel iets te helpen , ik zeg wel LIJKT . Het kan ook maar een gedacht zijn natuurlijk .
Plaats reactie