Aanpassen van trainingsschema

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
basto
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 30 jul 2007 21:19
Rijdt met: Orbea

Aanpassen van trainingsschema

Bericht door basto »

Ik heb 2 vraagjes:

1) Ik volg nu al een 4tal weken het trainingsschema voor de rvv 260 km, tot nu toe gaat dit allemaal redelijk vlot, maar ik heb het gevoel dat ik de krachttrainingen op de rollen niet meer zal aankunnen :oops: .
Nu zou ik graag deze krachttrainingen willen vervangen door andere trainingen, om toch geen conditieverlies te lijden.
Heeft er iemand een idee hoe ik dat het best zou doen?
Lopen mag eventueel ook.

2) Dit weekend staat er een duurtraining van 5 uur op het programma, nu is het probleem dat ik zowel zaterdag naar gent moet voor de opendeurdag van een hogeschool en zondag naar het voetbal om 13 uur. #-o Daardoor kan ik dit weekend deze duurtraining niet voltooien, nu is mijn vraag: door welke training kan ik deze duurtraining vervangen? Lopen mag eventueel ook.

Alvast bedankt op voorhand

Basto 8)
Vlammer
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 05 jun 2005 14:36
Rijdt met: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Bericht door Vlammer »

Eens een training overslaan is echt geen probleem, daarvan heb je geen verlies.

Ivm de krachttraining; als je denkt deze niet meer aan te kunnen, kun je toch gewoon de intensiteit verlagen? Dit is toch geen schande?

Lopen kun je altijd eens doen maar denk wel dat je daardoor niet sneller gaat fietsen.
Plaats reactie