nut van een shake

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Vlammer
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 05 jun 2005 14:36
Rijdt met: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Bericht door Vlammer »

Volgens mij heb je gewoon overdreven tijdens de TT als je je daarna "slap" voelt.

Je kunt ook 150gr pasta eten en een stukje kippewit en een glaasje vers fruitsap, dit werkt uitstekend. Voor de rest rusten en veel water drinken.

En zoals hierboven reeds aangehaald, niet overdrijven tijdens een TT, dit heeft echt geen nut om deze zo hard mogelijk te rijden.
In deze periode van het jaar ligt volgens mij het accent nog altijd op duur en niet op kapot rijden...
Vlammer
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 05 jun 2005 14:36
Rijdt met: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Bericht door Vlammer »

Geplaatst: Zo Jan 13, 2008 8:28 pm

Sunn xtreme
Expert


Geregistreerd op: 24-10-2003


waarschijnlijk een combintaie van enige honger en onderweg te beperkt drinken.


_________________
NO PAIN NO GAIN!!!


Dat kan natuurlijk ook...
firemen
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: di 10 apr 2007 14:33
Rijdt met: cube reaction pro sl 2014 29 inch

Bericht door firemen »

klopt maar als ik smorgens eet voel ik me nog slechter tijdens fietsen. Daarom drink ik smorgens alleen voldoende.

grtz
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

firemen schreef:klopt maar als ik smorgens eet voel ik me nog slechter tijdens fietsen. Daarom drink ik smorgens alleen voldoende.

grtz
hoeft geen woorden... duidelijk grof in de fout gegaan.

je moet voor elke training, eten. (uitgezonderd de hongertrainingen, die extensief en max. 1u bedragen, en dit mag nooit met hoge regelmaat gebeuren.



eet smorgens een banaan, wat youghurt, gevolgd door VERS geperste pompelmoes (de rode) als je niet veel binnenkrijgt. banaan is erg voedingrijk en stopt de honger... bewaart je voor een inzinking.
pompelmoessap (vers geperst) geeft je natuurlijke suikers en mineralen, en het remt een opkomende honger... Youghurt is licht verteerbaar, en er zitten nuttige zaken in.

ga je simpel water drinken op een nuchtere maag en erop rijden, kan je een serieuze klap krijgen onderweg.

neem mee voor onderweg : rozijnen (klein pakje), gespreid eten, granny/muesli reep.
water gelengd met cola in 1 bidon, in de andere gewoon water.

dit is erg basic, maar je voorkomt wel 'flanelle benen' onderweg.
firemen
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: di 10 apr 2007 14:33
Rijdt met: cube reaction pro sl 2014 29 inch

Bericht door firemen »

thanks sun xtreme , ga dit zondag al onmiddelijk doen voor de tt. Maar mag je dit doen juist ervoor of 1a2 uur ervoor.

grtz en thanks voor al de info
stef78
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: do 11 aug 2005 13:43
Rijdt met: viper fugitif en megamo trial pro26"

Bericht door stef78 »

rozijnen zijn ideaal ik eet ze ook veel toch beetje opletten vanwege het hoge vezelehalte kan dat zwaar wegen op de darmen, nog ni gehad maar ik eet ook in kleine beetjes.

verder, ik neem regelmatig shakes, ik heb een heel hoog metabolisme en moet echt moeite doen om aan te komen dus heb me een tijd beholpen met weightgainers in combi met krachttraining, bodybuilding achtig, dus op mass, dus van 78 naar 85 bij ongeveer 10%vet nu 81-82 bij matig atletisch en scherp 5-6%.

ik neem veel shaks maar ik weet hoeveel en belangrijker : wanneer achter een duurtraining op extensieve basis heeft eiwitten geen nut, weerstandstraining dan weer wel.

ik doe wel intensief aan massatraining, bodybuilding zou ik het ni noemen, 4-5 keer per week, krijg je dikke benen van :evil: :-D
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

ivm rozijnen, vandaar dat ik ook zeg een beetje meenemen EN gespreid !!! eten. zo weegt het niet door, en de kans op honger onderweg word wel heel klein.
en het zijn uitstekende energiebronnen.

als je nogal veelrozijnen eet, en zeker ineens, zal je onderweg ongetwijld een gedwongen 'pitstop' hebben :-D
dus niet overdrijven, en met beetjes over de ganse training.

ook zeer geschikt op lange duurtrainingen, voor wie wil afvallen maar toch geen honger lijden. (
in februari zijn er nog steeds teveel renners en fervente fietsers die snel willen afvallen, door zich te onderleggen aan honger op duurtrainingen. Totaal fout bezig dan.
Gebruikersavatar
Hemd
Mountainbiker
Berichten: 2385
Lid geworden op: di 21 mar 2006 22:34
Rijdt met: Vanalles e bekke

Bericht door Hemd »

Goede tip. Ik at et zowiezo al geregeld maar eigenlijk niet op duurtrainingen, meestal banaantje , maar op een rit van een 4tal uur is dat toch meestal iets te weinig.
Plaats reactie