Kraantjeswater of fleswater

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Puzzle
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 19 aug 2006 11:15
Rijdt met: MBK Super Sprint

Kraantjeswater of fleswater

Bericht door Puzzle »

Sommige mensen vinden kraantjeswater vies. Dat is juist. Er zit chloor in. Als je het in een pot doet en je laat het één tot twee uur staan dan is de chloor verdampt. Er moet bovenaan een groot oppervlak zijn, dus werkt het niet met een fles.

Ik doe het in een literpot, dan doe ik er zes koffielepels suiker bij en twee multivitaminebruistabletten van de Aldi. Dat drink ik in plaats van limonade.

Sommige mensen vinden fleswater lekkerder. Dat is ook juist. Ze doen er een beetje zout bij. Dat kun je dus ook doen met je kraantjeswater.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Allez merci, 'k zal er aan denken bij mijn volgende zware klim :roll: #-o
Gebruikersavatar
Puzzle
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 19 aug 2006 11:15
Rijdt met: MBK Super Sprint

Bericht door Puzzle »

Het foefje werkt ook met een waterrugzak. Ik gebruik altijd een waterrugzak.

Ik heb dat gelezen in de Eet-wijzer van Test-Aankoop. Als je te voet achter je eten moet, en je mag geen kraantjeswater, dan is het veel moeite om achter drinken te gaan. Dan maakt dat foefje een groot verschil.

Je kunt ook het volgende doen: suiker, zout, aspro's en een beetje azijn in het water mengen. Je proeft het bijna niet.
formax
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 17:50

Bericht door formax »

Puzzle schreef:Het foefje werkt ook met een waterrugzak. Ik gebruik altijd een waterrugzak.

Ik heb dat gelezen in de Eet-wijzer van Test-Aankoop. Als je te voet achter je eten moet, en je mag geen kraantjeswater, dan is het veel moeite om achter drinken te gaan. Dan maakt dat foefje een groot verschil.

Je kunt ook het volgende doen: suiker, zout, aspro's en een beetje azijn in het water mengen. Je proeft het bijna niet.
Volgens mij zit gij echt wel aan de drugs! Of misschien hebt ge een beetje teveel aan den azijn gezeten! #-o
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Bericht door van_hoof »

nja in technopolis enkele jaren geleden een test gedaan met om water te herkennen 3 kraantjes ofzo uit 1 van de kraantjes kraantjeswater en de uit de rest flessenwater, ik vond het kraantjeswater verre van slechtst sindsdien altijd kraantjeswater in de bidons hoor, je proeft dat verschil haast niet zeker niet bij een inspanning. Als je dorst hebt smaakt alles (allé toch veel :wink: )
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Bericht door JurgenG »

van_hoof schreef:nja in technopolis enkele jaren geleden een test gedaan met om water te herkennen 3 kraantjes ofzo uit 1 van de kraantjes kraantjeswater en de uit de rest flessenwater, ik vond het kraantjeswater verre van slechtst sindsdien altijd kraantjeswater in de bidons hoor, je proeft dat verschil haast niet zeker niet bij een inspanning. Als je dorst hebt smaakt alles (allé toch veel :wink: )
Fleswater of kraantjeswater, beiden smaken naar plastiek in mijn drinkbus...
Gebruikersavatar
Puzzle
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 19 aug 2006 11:15
Rijdt met: MBK Super Sprint

Bericht door Puzzle »

formax schreef:
Puzzle schreef:Je kunt ook het volgende doen: suiker, zout, aspro's en een beetje azijn in het water mengen. Je proeft het bijna niet.
Volgens mij zit gij echt wel aan de drugs! Of misschien hebt ge een beetje teveel aan den azijn gezeten! #-o
Nee, het klopt wel degelijk: als je alle smaken combineert (zout, zoet, zuur, bitter) dan smaakt het naar niets.
Gebruikersavatar
Puzzle
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 19 aug 2006 11:15
Rijdt met: MBK Super Sprint

Bericht door Puzzle »

JurgenG schreef:Fleswater of kraantjeswater, beiden smaken naar plastiek in mijn drinkbus...
Er zijn ook drinkbussen van aluminium.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

Puzzle schreef:
JurgenG schreef:Fleswater of kraantjeswater, beiden smaken naar plastiek in mijn drinkbus...
Er zijn ook drinkbussen van aluminium.
maar nog geen camelbacks (of aanverwanten) ;)
Gebruikersavatar
Joe Banana
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: di 20 jul 2004 09:40
Rijdt met: Cube reaction 2008, On One Scandal 29'r (in opbouw)

Bericht door Joe Banana »

Aspro's ????? Als in de pijnstillers ASPRO???

Aspro's zijn eigenlijk aspirinnekes, nen arme coureur zijn doping zoals ze zeggen ..... ik dacht zelfs dat aspirinezuur op de dopinglijst stond ....... dus voorzichtig met die prullen, niet alleen daarvoor maar ze zij ook een enorme aanslag op de maag bij veelvuldig gebruik en geloof me ...... een maagbloeding is het laatste wat je wil, zeker met zoveel aspirinezuur in je bloed ......... in 50% van de gevallen dodelijk.

Weze gewaarschuwd......

Greetz,
Joe Banana
Plaats reactie