Forumoverzicht Productinfo Sportvoeding, drank en training triglyceridenwaarde te hoog ? invloed op prestaties ?

triglyceridenwaarde te hoog ? invloed op prestaties ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.

Moderators: Reflex, Angelo.

Sankaman Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Jan Janssens "BADGER 29er"
heren trappers ...

Mijn triglyceridenwaarde zijn aan de hoge kant ... normaal 150 en MAX 200. Ik zit op bijna 600 :-"
Ik heb mijn voeding al redelijk aangepast , ook mijn alcoholverbruik :drunk: in de hand ... drink in de week nooit en soms eens in het weekend
Ik ben reeds 5 maanden gestopr met roken en heb geen overgewicht.
Mijn Cholesterol is 196 dus net iets te hoog maar niets noemenswaardig volgens dokter

Kan dit invloed hebben op mijn prestaties ... heb het gevoel dat ik minder goed fiets dan voorheen
hartslag redelijk hoog en tempo van voorheen haal ik bijna niet meer ?
Ik ben zeker niet overtraind of iets dergelijks.Soms 1 a 2 ritjes op de week en zeker niet te zot ...
ben benieuwd naar de reacties !

grtz Tom

Dickie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
Bloedproef nuchter laten nemen?
Bij mij lagen de waarden bij een niet-nuchtere test ca 3 x hoger dan in nuchtere toestand.

Reflex Avatar gebruiker
Forum beheerder

Mijn bike: Trek Superfly 9.6 2016
Aan de hoge kant? Zeg maar gerust zeer hoog! Ik neem aan dat de arts waarbij je dit hebt laten nemen hiermee verder gaat? Dit kan een indicatie zijn voor een ziekte. Ervan uitgaande natuurlijk dat de test volgens de regels is genomen.

Mountainbiker

alvast bedankt voor de reacties ...

De waarde zijn idd aan de hoge kant en de bloedafname is gebeurt om 21:10u dus niet nuchter.

Ik neem omega 3 en nog een medicijn deze moet ik minstens een maand nemen en tegen eind januari terug bloedanalyse

Dat is voorlopig alles , ook wel op men eten letten , dus mager eten etc ...

Heb ook begin volgende maand een onderzoek bij de bedrijfsarts (jaarlijkse controle) en ga voordien ook nog een (nuchter) bloed laten nemen op het werk hier.

ben benieuwd en post de resultaten wel ...

grtz Tom

Supernaut Mountainbiker

Mijn triglyceridenwaarde zijn aan de hoge kant ... normaal 150 en MAX 200. Ik zit op bijna 600 :-"

Ik snap echt niet waarom gij zo ne zever op't forum wilt posten ?
Vind ge U nu echt zo belangrijk dat ge zo'n waarde kunt voorleggen ?
Als het U echt zo nauw komt , zoekt ge beter elders raad .

Mijn conditie is soms ook niet zo super , en mijn waarde liggen tussen de 50 en 80mg/dl .

Mountainbiker

mijne beste .... is goe luisteren ! (lezen....)

DIT IS EEN FORUM VOOR RAAD EN DAAD !

Ik voel me ZEKER NIET belangrijk en ik vind dit ABSOLUUT gene zever
Die waarde is een getal dat te hoog ligt en een oorzaak heeft ja ?

ik heb een probleem en heb al veel gelezen , mijn vraag was of er nog mede bikers zijn die dit probleem eventueel ook hebben gehad ? en wat er een eventuele oplossing kan/zou zijn...

Als gij dit zever vind das 1 , geen probleem maar gelieve dan niet te reageren ....
er zijn nog mensen die een normale reactie in huis hebben en niet zo'n arrogante als die van u

reageer je ook zo als er mensen vragen stellen over voeding / training / materiaal of merken ? ja man ...

ik ga me in houden maar u reactie zegt voldoende over u ! ! !

gelieve deze topic zelfs niet meer te lezen !

gegroet

Reflex Avatar gebruiker
Forum beheerder

Mijn bike: Trek Superfly 9.6 2016
https://www.ntvg.nl/artikelen/normaalwa ... e-personen

Een simpel voorbeeld van normale waardes bij niet nuchtere personen. Een TGc waarde van om en nabij de 400 gemeten in de avond. Met jouw waardes zit je daar dus alsnog ruim boven. Dus tenzij je net had gegeten vind ik het wel makkelijk om wat omega3 voor te schrijven en verder niks te doen. Hoge TGc waardes kunnen een indicatie zijn van iets. Ik zou mij dus zeker verder laten testen.

Keer terug naar Sportvoeding, drank en training