Handschoenen voor vriestemperaturen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

H-rock schreef:Als ik je een tip mag geven: neem er met gore tex windstopper. Had die ook vroeger en heel content van geweest. Spijtig genoeg ergens één verloren. Nu rij ik met Roeckl handschoenen die ook winddicht zouden moeten zijn, maar dat zijn ze dus niet, je voelt de koude binnenstromen (en ik ben een koukleum :-? , dus das niet aangenaam)
Ging ik net hierop reageren, want ik heb die handschoenen ook al enkel jaren en ben er ook niet geweldig tevreden over van zodra het kwik onder 3-5°C duikt. Vooral de vingertoppen en de kneukels krijgen het soms zwaar te verduren, zeker als er wat wind staat. Onderhandschoenen zijn geen oplossing want dan begint alles te knellen en geen lucht = geen isolatie.

Lees ik DIT:
H-rock schreef: Naar aanleiding van dit bericht, goed een jaar geleden heeft de invoerder van Roekl mij gecontacteerd. Na wat heen en weer te mailen met de beschrijving van het probleem, werden mijn oude handschoenen vervangen door een nieuw paar. Ik ben er dan vast van overtuigd dat ik mijn mening van Roekl mag herzien, want moest de invoerder niet zo overtuigd zijn van zijn product, zou hij zo'n knap staaltje van klantenservice niet uit zijn mouw schudden. Nu nog de nieuwe handschoenen testen in de Vogezen volgende week (als er dan nog vriestemperaturen zullen zijn).
Zou je mij evt. de contactgegevens van de invoerder kunnen bezorgen?

P.S.: Om te eindigen met een positieve noot: over mijn nieuwe Roeckl Air Control zomerhandschoenen heb ik tot nu toe anders niets dan lof. Rij er zeer graag mee. Vooral de ventilatiestroom (kan het moeilijk anders omschrijven) is bij warm weer heel aangenaam.
Gebruikersavatar
Superkrisser
Mountainbiker
Berichten: 290
Lid geworden op: do 01 apr 2004 17:36
Rijdt met: GT Zaskar, BMC Speedfox Trailcrew

Bericht door Superkrisser »

Ik rijd ook met Roeckl-handschoenen rond en heb hier geen problemen mee. Heb je wel een model met windstopper gekocht? Ik heb nog nooit koude handen gehad in mijn Roeckls en ik fiets elke dag 70km heen-en weer naar mijn werk.
Om kwart voor zeven kan 't in de winter erg koud zijn!

Superkrisser
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Superkrisser, ik dacht dat ik door mijn aanwezigheid op deze site alleen al bewezen heb dat ik kan lezen? :bounce:

Misschien hebben ze die handschoenen drastisch verbetert de afgelopen jaren OF ben jij niet zo een kouwelijk mens als ik. Ik vind ze in ieder geval verre van ideaal bij lage temperaturen.
Plaats reactie