Met Stradivarius vs Giro E2

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Met Stradivarius vs Giro E2

Bericht door viperke »

Hoi , ik ben stilaan op zoek naar nieuwe helm (huidige = mango; te weinig verluchting aan voorhoofd + vind em niet zo mooi)
Ik zat te denken aan een Met Stradivarius of een Giro E2.
De Met kost ongeveer 95€ , de Giro zou ik viavia kunnen kopen voor +-90€.
voordelen en nadelen die mij opvallen;
Met; + uitzicht en gewicht
- goedkopere basisprijs dan giro dus mindere kwaliteit ?

Giro; + goed passysteem, hoge basisprijs (=hoge kwaliteit?), mooie visor
- uitzicht (tzou de rooz-groene worden, al model van 2003 denk ik)


Wat zouden jullie nemen, het gewicht van de Met is +-270 gram, dat van de Giro = 285 gram. Het passysteem van de Giro is volgens mij zeer goed, dat van de met ook wel denk ik , mss iets minder.

Help me...

of andere alternatieven? moet wel een crashgarantie zijn!

Doel= mtb competitie!!

grzzz
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

Ik rij met een Specialized Chamonix. Het is een zeer lichte helm met toch wel een mooi design. Op de website van Specialized staat wel te lezen "for recreational riders" maar maakt dit zoveel verschil?

meer info, klik hier
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Misschien kan volgende info uit een helmentest van het Duitse MountainBIKE je helpen:

Over de E2 (aangezien mijn Duits nog under construction is, geef ik je gewoon de Duitse commentaar wat in enkele gevallen interpretatiefouten uitsluit - evenwel zonder lastige accenten):

Prijs: 175
Gewicht: 315 gram, 3 sterren op 5

Aanpassing: das verstellsystem ist fein gerastert, aber mit handschunen schlecht zu greifen, 3 sterren

Verluchting: drie sterren, in stirnbereich perfect beluftet, am schadel aber keine spitzenwerte

Draagcomfort: 3 sterren, hinten fehlt eine pulsterung. Die recht starren gurte kosten komfortpunkte

Algemene beoordeling: Goed (da's maar net beter dan bevredigend en onder "zeer goed" en "uitstekend")

Commentaar: Giros klassiker. Ein helm ohne gravierende schwachen in bewahrter qualitat. Im labor und in der praxis zahlt der E2 trotz des hohen Preises nicht zur absoluten spitze.

Helmen van verschillende prijzen met de beoordeling zeer goed: Alpina Hurrican, Casco Vautron (uberragend! maar denk ik wel een DE merk, dus voorzichtig zijn), Cratoni Zethos, Met Anaxagore II, Casco Viper Mountain, Giro Skyline, Giro Xen, Lazer Blade, Met Sfero, Met 5th Element.

Maar ik denk dat je je mss wel een idee kan vormen op dergelijke artikels over geschikte helmen, maar dat je eigenlijke keuze in grote mate best bepaald wordt door naar een winkel te gaan die zo veel mogelijk kandidaathelmen heeft en te passen.
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Ik rij al een jaar of 2 met die Stradivarius van MET en ben hier heel tevreden over, lichte helm, aangename pasvorm en prima verluchting
(in de winter zelfs iets te fris, ik gebruik dan altijd een Buff sjaal onder mijn helm om de wind wat van mijn hoofd te houden). Natuurlijk is de aankoop van een helm een persoonlijke zaak, maar ik ben in elk geval heel tevreden over de mijne. Groetjes (en sorry voor de late reactie)
Plaats reactie