Fietshelm in de Lidl

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Fietshelm in de Lidl

Bericht door Justin »

Voor de geïnteresseerden : vanaf 18/03 is er in de Lidl (www.lidl.be) een fietshelm in de aanbieding -> 15,99 Euro.

Volgens de info is het een helm die voldoet aan de veiligheidsnormen, maar persoonlijk weet ik niet wat ik (volgens de foto) ervan moet denken.
Als ik verder ga op de topics die er hier al over geweest zijn, heb ik eerder de indruk dat het waarschijnlijk toch niet zo'n goede kwaliteit is.
Kan misschien wel dienst doen als reserve helm.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Ik hem die helm bekeken op de website. Los van het feit dat er blijkbaar wel een klep aanzit (of vergis ik me?), zijn er blijkbaar maar weinig luchthappers, wat minder is.

Ik denk dat zelfs een beginnende biker beter af is met een -misschien wel iets duurdere - helm van een gekend merk.

De redenen:

* beschikbaarheid in verschillende maten: betere pasvorm geeft meer comfort en meer veiligheid
* doorgaans onderworpen aan zeer strenge testen (kijk naar de keurcertificaten)
* beter ontwikkeld: daardoor meer comfort (ventilatie, zweetopvang, retentiesysteem, etc.
* vaak een stuk lichter
* veel beter garantiebeleid
* mooier design (minder Calimero-effect) waardoor sommigen gemakkelijker geneigd zijn om de helm altijd op te zetten (wat je best doet, zelfs al ga je maar een kwartier biken)
* ...

Ik denk dat dat soort helmen (Lidl) eerder "geschikt" is voor mensen die wel zeer krap bij kas zitten (beter een helm dan geen!) en/of zeer zeer zeer recreatief rijdende fietsers (bij voorkeur op de baan).

Persoonlijk zou ik nooit een helm op reserve kopen, tenzij ik aan competitie of extreem intensief biken zou doen. De helmtechnologie en jou smaak veranderen toch met de tijd... Plus, het wordt aangeraden om na x jaar van helm te veranderen omdat het materiaal zijn eigenschappen zou verliezen. (Of dat waar is of gewoon geldklopperij, kan ik echter niet zeggen.)

Voor 35-50 euro's heb je trouwens al een degelijke helm van een gekend merk. Voor iemand die weinig geld heeft klinkt dat veel, maar je hebt maar 1 hoofd en eventuele ziekenhuiskosten (als je een accident al overleefT) vallen in vergelijking toch "iets" duurder uit.
Laatst gewijzigd door Jack77 op ma 15 mar 2004 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

Jack77 schreef: ... maar je hebt maar 1 hoofd en eventuele ziekenhuiskosten (als je een accident al overleefd) vallen in vergelijking toch "iets" duurder uit.
Daar heb je niet 100 maar 200% gelijk in.
Gebruikersavatar
fiete R-vrouw2
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 10 feb 2004 11:00
Rijdt met: bossue sport/magura hs33/manitou axel

Bericht door fiete R-vrouw2 »

er zitten ook kindermaatjes in!!
dus wie graag gaat fietsen met zijn gezin dan lijkt het me wel interessant om u kind zo'n eerste helmpje aan te doen, ze kosten nie veel en t'is voor hen ook een ervaring naar veiligheid toe............
er zitten wel leuke tekeningen op(voor kinderen dan!)




=P~ meirhaeghe rules =P~
Plaats reactie