tacx flow vervolg

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

stivo schreef:
PiggyOffThe Hill schreef:
Heb zelf uiteindelijk gekozen voor de goedkope Tacx Speedmatic,in combinatie met de Polar S510 is dit voor mij de beste keuze denk ik.
Veel succes met uw indoor training en lekker zweten :wink:
Mercikes ! ! En nog 's bedankt voor de foto...kneem aan dat die handdoek er ligt voor n reden... :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

mag ik dan algemeen aanvaarden dat de 'flow' van tacx beter is dan een elite hometrainer voor ongeveer dezelfde prijs? de flow staat nu bij van eyck vooor 220 eur.
ik ga me de flow zo vlug mogelijk aanschaffen wrs, alleen vind ik zeeeeer weinig info over de elite-hometrainers :bounce:
werkt de flow ook als je een sigma borstband gebruikt? voor hartslagfreq enzo? :roll:
gzz
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

kgaan de mijne ook gaan bestellen se
bij van eyck tessenderlo komme ze vrijdag terug binne (30 januari)
bij van eyck aalst hemme ze er nog 4, maar gene tijd om tot ginder te rijden

via internet 220 euro (6€ port)
in de winkel 240 euro

maar moet er ook nog een slickske bijkopen...
keb gedacht aan een goeiekoop achterwiel te kopen en daar een slickske op te zetten...

ben benieuwd :P
mieke
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: di 23 dec 2003 16:27

Bericht door mieke »

viperke schreef:mag ik dan algemeen aanvaarden dat de 'flow' van tacx beter is dan een elite hometrainer voor ongeveer dezelfde prijs? de flow staat nu bij van eyck vooor 220 eur.
ik ga me de flow zo vlug mogelijk aanschaffen wrs, alleen vind ik zeeeeer weinig info over de elite-hometrainers :bounce:
werkt de flow ook als je een sigma borstband gebruikt? voor hartslagfreq enzo? :roll:
gzz
Alle niet gecodeerde borstbanden werken onderling met elkaar (sigma, polar, hac4). En gezien Tackx werkt met een Polar band zal hij dus ook wel werken met een Sigma band.
Gebruikersavatar
Iglo
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 20 okt 2002 23:54
Rijdt met: Scott, Specialized, Scott

Bericht door Iglo »

mieke schreef:
viperke schreef:mag ik dan algemeen aanvaarden dat de 'flow' van tacx beter is dan een elite hometrainer voor ongeveer dezelfde prijs? de flow staat nu bij van eyck vooor 220 eur.
ik ga me de flow zo vlug mogelijk aanschaffen wrs, alleen vind ik zeeeeer weinig info over de elite-hometrainers :bounce:
werkt de flow ook als je een sigma borstband gebruikt? voor hartslagfreq enzo? :roll:
gzz
Alle niet gecodeerde borstbanden werken onderling met elkaar (sigma, polar, hac4). En gezien Tackx werkt met een Polar band zal hij dus ook wel werken met een Sigma band.
Inderdaad , dat werkt prima. Ik gebruik mijn oude Sigma borstband bij de Flow, omdat mijn Polar dus gecodeerd is.

Iglo
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

Vandaag kwam ik thuis en stond er een Tacx op de keukentafel :P
Mijn stiefvader had er ene meegebracht en dan konden we er afwisselent op trainen.

ondertussen staat hem al wel op mijn kamer naar den tv gericht :roll: :wink:

Mijn 1ste training ook gedaan, werkt goe... Voorlopig mijn (zeer) oud koersfietske opgezet.
26 km gereden aan 200W gem. en aan 28.8km/h gem.



'kvond het redelijk plezant alleen dat zweten was ni zo tof...
Hij stond toen ook nog beneden zodat mijn stiefvader is kon zien hoe alles werkte en ik moet zeggen, trainen en terwijl naar familie zien is toch ook ni alles zle #-o

Is dat waar dat ge bij trainingen op de rollen best ni meer dan uur rijdt, of is dat maar zever... :-s

(ik heb mijn ciclo hartslagband gebruikt, die is toch ook gecodeerd en werkte toch perfect...)
Gebruikersavatar
rallymaster
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: do 10 jul 2003 20:15
Rijdt met: trek 8000 + red bull cc-werks

Bericht door rallymaster »

bravho schreef:Trainen op rollen zou iets meer belastend zijn voor pezen en gewrichten dan gewone buitentrainingen. Dit is ook één van de redenen waarom men mij heeft aangeraden niet al te lang op de rollen te rijden.
Ai ik heb last van men knie en dacht dat het net beter was om op de rollen te rijden?
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Bmweke schreef:Is dat waar dat ge bij trainingen op de rollen best ni meer dan uur rijdt, of is dat maar zever... :-s
Het schijnt inderdaad belastender te zijn voor uw gestel, maar af en toe een paar uur trainen op de rollen mag geen probleem zijn, tenminste als je dat niet elke dag doet.
Maar het heeft er vooral mee te maken dat weinig mensen (inclusief ik) het kunnen opbrengen langer dan een uur op de rollen te trainen...
Plaats reactie