Het perfecte wintersetje

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Seppe_mtb
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 16 okt 2017 15:36

Het perfecte wintersetje

Bericht door Seppe_mtb »

Ik zou willen beginnen met woon -werk afstand met de fiets te doen maar met het weer van vandaag heb ik een winterset nodig die me droog en warm zal houden. Wat ik zoek is een regenpak (jas/broek), warmte en waterdichte winterschoenen en handschoenen die me toelaten in slechte omstandigheden van Leuven naar BXL te bollen zonder in een staat van ontbinding aan te komen. Iemand enige tips voor mij. Dank Seppe
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Het perfecte wintersetje

Bericht door Free_ltd »

Gisteren bv droeg ik:
- Thermisch truitje van B-Twin
- Zwaarste reeks van de decathlon (B-Twin) - lange bib en vest.
- Regenjas erover van de decathlon
- Nortwave schoenen - Arctic Celcius GTX - -25°C
- Waterdichte sokken van Sealskinz
- Lekker warm mutsje voor onder de helm die over de oren komt
- buff
- regencap voor over de helm

Handschoenen is voor mij nog steeds een raadsel, en krijg hier op dit forum ook zeer weinig antwoord op die vraag. Ik zou graag handschoenen willen waarvan ik 100% zeker ben dat ze heel wat vocht tegen houden en warm blijven. In de online shops ziet ge er 100'den, maar wil ze niet allemaal gaan proberen en direct goeie kopen.
Gisteren zelfs mijn skihandschoenen aangedaan en die konden het zelfs niet aan.
Seppe_mtb
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 16 okt 2017 15:36

Re: Het perfecte wintersetje

Bericht door Seppe_mtb »

Dank voor deze info - ga dat lijste zekers eens bekijken - voor de handscheoen kreeg ik reeds een tip van een collega die me deze aanbevolen heeft. Van Rapha - https://www.rapha.cc/eu/en/shop/pro-tea ... ct/PNG03XX" onclick="window.open(this.href);return false;
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Het perfecte wintersetje

Bericht door Free_ltd »

Ik heb nu toevallig van de decathlon hé. Vind het zeer goed voor de prijs. Andere merken zullen mss nog wel warmer gerief hebben, maar ne Castelli zijt ge voor een zet 3 x zoveel kwijt. Maar zou ook beduidend langer mee gaan.

Het enige waar ik van B-twin kledij totaal niet tevreden ben, zijn de winterhandschoenen. Compleet waardeloos. Ge hebt warmere handen zonder handschoenen dan :lol:
Seppe_mtb
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 16 okt 2017 15:36

Re: Het perfecte wintersetje

Bericht door Seppe_mtb »

copy - geen hanschoentjes van Btwin :-)
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Het perfecte wintersetje

Bericht door Edlisjas »

Ik heb me enkele weken geleden een regen- en waterdichte fietsbroek van Craft gekocht. Echt een superbroek: https://www.futurumshop.nl/craft-storm- ... eren.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Handschoenen momenteel sealzkins maar onder de kerstboom liggen er nieuwe van Craft te wachten:
https://www.sportbeer.nl/handschoen-zwa ... gJacvD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;

Nog onder de boom: 2 duopacks Craft onderhemdjes met lange mouw

Winterschoenen: Northwave Fahrenheit: " onclick="window.open(this.href);return false;

Als jasje kies ik, afhankelijk van de temperatuur, voor een Assos intermediate, Assos Habu, Assos Tiburu of Assos bonka.
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 13 okt 2016 12:20
Rijdt met: Specialized Epic Marathon

Re: Het perfecte wintersetje

Bericht door waarnaartoe »

Mijn ondervinding ivm handschoenen; neopreen helpt niet tegen koude. Het enige waar ik tevreden over ben, zijn skiwanten... dus handschoen waar je vier vingers samen zitten. Na jaren ervaring is dit het enige wat helpt en bij echt extreme koude kan je daar nog pads insteken (handwarmers)

https://www.decathlon.be/nl/p/handwarme ... mc=8373953
Seppe_mtb
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 16 okt 2017 15:36

Re: Het perfecte wintersetje

Bericht door Seppe_mtb »

Dank voor alle tips - Ik ga een grotere kerstboom in huis moeten halen zodat alles eronder past :-)
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Het perfecte wintersetje

Bericht door Dickie »

Ik doe onder mijn winterhandschoenen van BBB een setje latex handschoentjes, kan je in een doos van 100 paar kopen. Een trucje dat in droge koude met negatieve temperatuur altijd goed werkte.
Eergisteren op tt in de regen en nadien met de sneeuw koelden mijn handen toch nog af.
De natte en vochtige handschoenen trekken de warmte weg.
Nu denk ik eraan om er zwarte rubberhandschoenen over te trekken, het zweet trekt in de handschoen en langs buiten kan er niks in.
Stanneke
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: do 31 mei 2012 10:36
Rijdt met: Specialized RH Pro 2013/Specialized Enduro Comp 2017

Re: Het perfecte wintersetje

Bericht door Stanneke »

ik rij in de sneeuw met:

- Five Ten Impact VXi
- Sealskinz sokken Tick weight
- IXS knee pads
- Endura short met daaronder een standaard korte fietsbroek, meestal bioracer
- Thermo base layer
- Winterjaske (Itek)
- Regenjas (Btwin)
- Nek verwarmer van Specialized (geen idee hoe dit noemt, verkopen ze blijkbaar niet meer)
- Element underhelmet muts van specialized
- Handschoen deflect H2o Specialized

Ik rij nu de eerste winter met knielappen en korte short en tot nu toe is de ervaring dat dit warmer is dan met een lange fietsbroek.
Plaats reactie