Verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Sammerd88
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 23 feb 2016 13:02

Verlichting

Bericht door Sammerd88 »

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede verlichting om in het donker/nighttrails te kunnen rijden.

Budget: +-100 euro.

Hoeveel lumen/lux moet ik minstens hebben volgens jullie?

Alvast bedankt!

Sam
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Verlichting

Bericht door KrisMaes76 »

Minstens 1000 lumen, ik heb mijn lampje op mtb-led.com gekocht

Ideaal zet je een lamp op je stuur en nog 1 op je helm
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Verlichting

Bericht door Wacky-S »

Gerbuik even de zoekfunctie, enkele zeer nuttige topics met deze informatie zijn hier reeds te vinden. :wink:

Staar je ook niet te blind op het aangegeven aantal lumen, de werkelijke aantal lumen zijn vaak een stuk minder. Belangrijker is de vorm van de bundel en de hotspot.

Met 2 lampjes (stuur+helm) ga een heel stuk beter zien (krijg je ook meer dieptezicht).
Als je bv de Xeccon S14 (57,00-/stuk ) neemt ben je voor 114,00- euro inclusief verzenden gesteld.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Verlichting

Bericht door Free_ltd »

Best ook vermelden wat ge met deze lamp wil doen. Night rides in het bos, of gewoon woon-werkverkeer op het fietspad? Want bv die lampen van 5000 lumen en zo, daar zijn de automobilisten niet zo gelukkig mee als ze wat ongelukkig hoog staan :lol:
BikerCM29
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 26 aug 2017 16:27

Re: Verlichting

Bericht door BikerCM29 »

Sammerd88
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 23 feb 2016 13:02

Re: Verlichting

Bericht door Sammerd88 »

KrisMaes76 schreef:Minstens 1000 lumen, ik heb mijn lampje op mtb-led.com gekocht

Ideaal zet je een lamp op je stuur en nog 1 op je helm
Bedankt! Ik heb er al een die ik op m'n helm kan zetten.
Wacky-S schreef:Gerbuik even de zoekfunctie, enkele zeer nuttige topics met deze informatie zijn hier reeds te vinden. :wink:

Staar je ook niet te blind op het aangegeven aantal lumen, de werkelijke aantal lumen zijn vaak een stuk minder. Belangrijker is de vorm van de bundel en de hotspot.

Met 2 lampjes (stuur+helm) ga een heel stuk beter zien (krijg je ook meer dieptezicht).
Als je bv de Xeccon S14 (57,00-/stuk ) neemt ben je voor 114,00- euro inclusief verzenden gesteld.
Bedankt! Ik bekijk ze even.
Free_ltd schreef:Best ook vermelden wat ge met deze lamp wil doen. Night rides in het bos, of gewoon woon-werkverkeer op het fietspad? Want bv die lampen van 5000 lumen en zo, daar zijn de automobilisten niet zo gelukkig mee als ze wat ongelukkig hoog staan :lol:
Bedankt! Zoals ik zei, nighttrails bijvoorbeeld, dus wel van de weg af.
BikerCM29 schreef:Lees dit eens door: https://www.mantel.com/blog/be/fietsver ... -koopgids/
Top! Dit artikel heeft inderdaad een heel goed inzicht!

Bedankt voor de snelle commentaren allemaal! Ik weet nu waar en wat ik moet zoeken!
Plaats reactie