lycra vs baggy

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: lycra vs baggy

Bericht door BertG »

Barracuda in Waver heeft ook wel redelijk wat non-lycra kledij te koop, een paar jaar terug toch in ieder geval.
Henrik
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 okt 2017 09:25

Re: lycra vs baggy

Bericht door Henrik »

Interessant om iedereens ervaring te lezen! Het is inderdaad wel een belangrijke overweging, en voor mij hangt het ook maar van de rit af wat ik fijner vind dragen. Vind baggy bijvoorbeeld erg comfortabel, maar draag met slecht weer dan weer liever lycra. Voor mijn gevoel ben ik toch wat wendbaarder dan.

Als bredere man moest ik in het begin trouwens vaak zoeken naar de juist maat en dat kan zeker lastig zijn als je ook een beetje op de centen wilt letten. Ik vind Decathlon bijvoorbeeld een goede optie, maar vaak hebben ze de grote mate niet in huis of vallen die net weer een beetje te klein. Toen ik een paar jaar geleden begon met biken, was ik nog een stuk zwaarder. Toen vond ik een hele fijne baggy (korte) broek op de sportafdeling voor mannen van deze site: https://www.ullapopken.nl/. Die ging nog best lang mee en was voor mij (toen met een maatje meer al helemaal) echt een uitkomst over een goede bib heen.

Nu ben ik weer een beetje 'gestroomlijnder', maar ja, als je bouw nu eenmaal breed is dan blijft het altijd wel zoeken naar de juiste maat met goede prijs-kwaliteitverhouding. Iemand daar ook ervaring mee? Ik vind deze website er wel veelbelovend uitzien (ze leveren in Belgie), maar kan niet inschatten hoe de service zal zijn: https://www.bike-discount.de/en. Iemand ervan gehoord? Of nog andere tips voor goede gear voor stevige mannen?
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: lycra vs baggy

Bericht door Dickie »

Ik heb eens een shimano losse short met 'passende' zeembroek gekocht.
Binnenbroek paste prima, maar de short moest op het maximum aangespannen worden in de taille.
Ik opteer nu ook voor een aparte 'onderbroek' met zeem, en daarover draag ik dan eender welke short.
Goeie ervaring met de zeem van Gore momenteel.
Helmut B
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 06 jan 2010 13:59
Rijdt met: Cannondale F400 mudbike (2002), Kona Honzo AL/DL (2016)

Re: lycra vs baggy

Bericht door Helmut B »

Bij G-bikes in Westerlo verkopen ze de kledij van Fox. Ik heb enkele broeken en shirts van Fox, vooral de shorts zijn onverslijtbaar. Ben nog niet bij G-bikes geweest, geen idee of het aanbod er groot is.

Andere merken die leuke non-lycra bike kleding maken: Royal, Morvelo, Void, ...
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: lycra vs baggy

Bericht door dirkdierickx »

Wijde broek komt gewoon uit de decathlon.
als shirt gebruik ik soms nog wel eens een loopshirt, die zitten niet zo vast maar zijn licht en voeren ook goed zweet af.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: lycra vs baggy

Bericht door RigolleM »

Helmut B schreef:Andere merken die leuke non-lycra bike kleding maken: Royal, Morvelo, Void, ...
Endura...

Ik rij ook met een bib short onder de baggy short. Ik gebruik hiervoor oude clubkledij, door de wrijving verslijten de bib shorts wat sneller.
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: lycra vs baggy

Bericht door crosserke585 »

Ik heb momenteel de losse broeken van Alpinestars, de zeem is hier een aparte broek. Als je wil kan je ze vastklikken aan de short zelf maar dit is geen meerwaarde.
Als je wat overjaarse modellen of dergelijke zoekt valt de prijs hiervan wel mee. Ik koop vaak bij https://www.chainreactioncycles.com/be/en
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: lycra vs baggy

Bericht door roderider »

Blijven jullie met die baggy short nooit aan u zadel hangen bij het achter het zadel gaan? Of rijden jullie allemaal met nen dropper?
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: lycra vs baggy

Bericht door dirkdierickx »

decathlon is zowat de enige waar ik een 'baggy' mtb broek heb gevonden, lycra vind je overal.
voor mtb vind ik lycra nu niet zo fijn eigenlijk, zo'n baggy broek is toch veel beter bestand tegen de natuur (takken al dan niet met dorens etc).
nog nooit last gehad dat ik daar mee blijf hangen.

als je nu echt competitie-xc rijdt, dan zou ik waarschijnlijk wel lycra kleding (en klikpedalen) aanraden.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: lycra vs baggy

Bericht door dennisVO »

roderider schreef:Blijven jullie met die baggy short nooit aan u zadel hangen bij het achter het zadel gaan? Of rijden jullie allemaal met nen dropper?
voor ik met dropper reed, heb ik dat wel eens voorgehad.
vlak aan een afdaling... geen pretje.
Plaats reactie