Na krassen?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Na krassen?

Bericht door KennethS »

Ik ben nog nieuw in het MTB gebeuren maar ik merk dat je krassen gaat krijgen op je fiets. Onvermijdelijk lijkt me bij zo'n sport.

Maar ik zou graag weten of er iets op de markt is dat je dan nadien over de krassen kan doen om verdere slijtage te verkomen?

Bedankt.
Mvg
Kenneth
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Na krassen?

Bericht door KrisMaes76 »

Je kan een zonnebril opzetten om ze minder te zien :)

Of kijken voor een fiets met anodisatielaag (bij een alu frame) ipv lak, veel minder krasgevoelig.

Ik heb ook al berichten gelezen van mensen die een soort van coating op de lak doen (liefst voordat ie gekrast is), plastic dipping of een soort van folie.

Of gewoon accepteren dat er krassen zullen opkomen
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Na krassen?

Bericht door KennethS »

KrisMaes76 schreef:Je kan een zonnebril opzetten om ze minder te zien :)

Of kijken voor een fiets met anodisatielaag (bij een alu frame) ipv lak, veel minder krasgevoelig.

Ik heb ook al berichten gelezen van mensen die een soort van coating op de lak doen (liefst voordat ie gekrast is), plastic dipping of een soort van folie.

Of gewoon accepteren dat er krassen zullen opkomen
Het gaat mij niet om de krassen maar de schade achteraf. Roest, e.d.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Na krassen?

Bericht door KrisMaes76 »