Aankoop kledij via internet

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
patricklaurent
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 13 jul 2017 12:25

Aankoop kledij via internet

Bericht door patricklaurent »

Heeft iemand ervaring met de aankoop van materiaal via de site fietskleding-nl.com?
Want ik vrees dat hier chinezen achter de toonbank staan.
Graag jullie advies aub.
Gebruikersavatar
Pasta
Mountainbiker
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 09:05

Re: Aankoop kledij via internet

Bericht door Pasta »

Allemaal chinees.
Gebruikersavatar
Pasta
Mountainbiker
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 09:05

Re: Aankoop kledij via internet

Bericht door Pasta »

Alleen dat taalgebruik al :D

Custom
U hoeft geen zorgen te maken over de vraag of het pakket de aangepaste succes kan passeren. Wij werken samen met de rederij te helpen klanten af te douaneprocedures. En je meestal niet nodig om geen belasting te betalen. Tot nu toe, de Douane aangifte percentage van onze producten 100% bereikt
patricklaurent
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 13 jul 2017 12:25

Re: Aankoop kledij via internet

Bericht door patricklaurent »

Ik heb bij de aankoop van de wieleroutfit in al mijn enthousiasme natuurlijk besteld en betaald en ben pas daarna de algemene voorwaarden gaan lezen ](*,) ... dom natuurlijk. Het bedrag van 101 euro is ondertussen opgelopen tot 110 euro (iets te maken met wisselkoersen) en is van mijn rekening ... een wieleroutfit is echter nog steeds niet geleverd (ondanks de leveringstermijn van 12 tot 24 uur (maar ja wat kan je nog geloven van dergelijke oplichters.
Maar ik wou deze zaak hier op de site posten om anderen te verwittigen niet in dezelfde val te lopen.
Bij deze opgelet voor de site fietskleding-nl.com.
Heb ondertussen al contact gehad met Atosworldonline en daar hebben ze bevestigd dat deze "oplichters" vanuit Beijing China opereren. Heb tevens mijn kaart laten blokkeren en een dossier van betwisting laten opmaken via mijnkaart.be en nu is het enkele weken wachten wat er zal gebeuren: centen terug of niet?
Ik hoop dat mijn melding door veel mensen kan gelezen worden zodat niemand nog te maken krijgt met deze oplichters.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Aankoop kledij via internet

Bericht door i-Mac »

Ik weet natuurlijk niet welke kledij je precies hebt gekocht (ploeg?), maar als je al in China wil kopen, kun je beter bij Aliexpress of dhgate kijken.

Bij Alie kan je mooie koerstruitjes kopen voor een habbekrats. En dan spreek ik niet over de kledij van ploegen, maar eigen ontwerpen die ze maken. De kwaliteit van die truitjes is gewoon goed. Ik heb er al diverse zaken laten maken, en ben er zelfs na meer dan 5 jaar nog steeds tevreden over. Een koersbroek zou ik er dan niet kopen. In veel gevallen is de zeem na 1 of 2 jaar volledig versleten.
patricklaurent
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 13 jul 2017 12:25

Re: Aankoop kledij via internet

Bericht door patricklaurent »

Ik wou helemaal geen chinees spul kopen.
Ik had de set van Northwave op de site https://www.bobshop.com/nl/detail/index/sArticle/10125" onclick="window.open(this.href);return false; gezien maar een goedkopere aanbieding gevonden op de site fietskleding-nl.com.
Maar zoals je kan merken is goedkoop, dikwijls miskoop.
Eigen schuld, ik had de algemene voorwaarden bij voorbaat moeten lezen. Want als je die teksten leest en er gaat geen lichtje branden ... tja dan.
Maar ik weet nu: dit overkomt me geen tweede keer en ik hoop dat er niemand nog met deze oplichters te maken krijgt.
Gebruikersavatar
Pasta
Mountainbiker
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 09:05

Re: Aankoop kledij via internet

Bericht door Pasta »

patricklaurent schreef:Ik wou helemaal geen chinees spul kopen.
Ik had de set van Northwave op de site https://www.bobshop.com/nl/detail/index/sArticle/10125" onclick="window.open(this.href);return false; gezien maar een goedkopere aanbieding gevonden op de site fietskleding-nl.com.
Maar zoals je kan merken is goedkoop, dikwijls miskoop.
Eigen schuld, ik had de algemene voorwaarden bij voorbaat moeten lezen. Want als je die teksten leest en er gaat geen lichtje branden ... tja dan.
Maar ik weet nu: dit overkomt me geen tweede keer en ik hoop dat er niemand nog met deze oplichters te maken krijgt.
Bij twijfel, steeds die voorwaarden even bekijken.
Als je bvb bij de verzending 'EMS' zit staan, (eventueel) afblijven, is de Chinese post.

Nog een tip, gebruik PayPal voor zulke aankopen :wink:
PayPal biedt een redelijke bescherming. Gaat veel makkelijk dan bvb via Atos Wordline.
patricklaurent
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 13 jul 2017 12:25

Re: Aankoop kledij via internet

Bericht door patricklaurent »

Bedankt voor jullie tips ... en jullie medeleven =D>
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Aankoop kledij via internet

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Heb al paar keer in via Ali gekocht, daar nooit geen probleem gehad, op uitzondering van zadelpijn bij aankoop koersbroek. Langs een kant wel verwacht voor die prijs, maar is goed om weten. Truitjes durf ik daar wel kopen.
Het is wel zo dat er op de Nederlandse markt nog van die sites opduiken, en waarvan je dan wel denkt dat het origineel is. Ik dacht wel dat er daar een site bestaat met overzicht van betrouwbare sites of net niet.
Plaats reactie