MTB voorlicht

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: MTB voorlicht

Bericht door Wacky-S »

Zeker doen!

Tip: als je zonder rugzak rijdt, voer dan de kabel langs rug aan de binnenkant van je truitje door naar je achterzak. :wink:
luc gs
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 24 jun 2011 14:35
Rijdt met: Thompson

Re: MTB voorlicht

Bericht door luc gs »

Bedankt voor de info!Ik dacht eerst de batterij te plaatsen op de bovenbuis en de kabel onder de trui via de voorkant aan te sluiten.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: MTB voorlicht

Bericht door Wacky-S »

Dat doe je best niet :-) Kan vervelende situaties opleveren als je valt of moet afstappen.

Zo heb ik hem bevestigd (staat vast op oude helm), kabel gaat dan langs de bovenkant de rugzak in.

Afbeelding
luc gs
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 24 jun 2011 14:35
Rijdt met: Thompson

Re: MTB voorlicht

Bericht door luc gs »

Bedankt voor de nuttige info !
Ik zie dat je de kabel nog eens vastlegt aan de connectie.Prima (o)
GilVV
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 11 jun 2018 14:54

Re: MTB voorlicht

Bericht door GilVV »

Over het algemeen zijn de meesten hier wel tevreden over Xeccon (S14). Ik vind deze echter niet meer terug, kan het zijn dat deze niet meer gemaakt worden?

Ik ben op zoek naar een lamp die zou gebruikt worden om 's avonds een toer te doen in de bossen gedurende ca 2u.

Op de website van mtb-led.be zie ik "NITEFIGHTER BT40S" staan (https://www.mtb-led.com/a-53211557/mtb- ... chtritten/).
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Hoe lang gaat de standaard batterij (4.400 mah) mee?
Samsung 9.600 mah zou zo'n 8,5u meegaan -> standaard batterij 4u dan?
Wit of warm licht?
Of alternatieven?

Ik zou deze precies op m'n helm willen plaatsen en later misschien een andere (of dezelfde) bijkopen voor op het stuur.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: MTB voorlicht

Bericht door Headshot »

GilVV schreef:Over het algemeen zijn de meesten hier wel tevreden over Xeccon (S14). Ik vind deze echter niet meer terug, kan het zijn dat deze niet meer gemaakt worden?

Ik ben op zoek naar een lamp die zou gebruikt worden om 's avonds een toer te doen in de bossen gedurende ca 2u.

Op de website van mtb-led.be zie ik "NITEFIGHTER BT40S" staan (https://www.mtb-led.com/a-53211557/mtb- ... chtritten/).
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Hoe lang gaat de standaard batterij (4.400 mah) mee?
Samsung 9.600 mah zou zo'n 8,5u meegaan -> standaard batterij 4u dan?
Wit of warm licht?
Of alternatieven?

Ik zou deze precies op m'n helm willen plaatsen en later misschien een andere (of dezelfde) bijkopen voor op het stuur.
Deze website verkoopt volgens mij Ali express lampen aan hogere prijs. Wel direct beschikbaar en waarschijnlijk ook garantie
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: MTB voorlicht

Bericht door poeperman »

inderdaad... vooor minder dan 1/5 van de prijs heb je dezelfde lampen (ja, identiek) op aliexpress

Je moet gek zijn om daar zoveel geld voor te betalen, koop dan een échte merklamp zoals de Knog PWR Trail.

Daar betaal je veel geld voor, maar zie je tenminste dat er ontwikkeling in zit
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: MTB voorlicht

Bericht door Jumping Jack »

Ik heb vorige week een Spanninga Thor 1100 gekocht bij mantel. Geweldige lamp, zowel op het stuur als helm te monteren. Bij mij staat ie op het stuur. Op mijn helm gebruik ik een hoofdlamp van decathlon van 30€ die eigenlijk dient voor trail-running maar het perfect doet in het bos!

Ik heb hier nog een lamp van mtb-led liggen ook, maar de lamp is veel te zwaar voor het meegeleverde houdertje (dat ondertussen ook al stuk is :roll: ).
Plaats reactie