Sealskins sok of overschoen?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Sealskins sok of overschoen?

Bericht door Joriz »

Vandaag was het droog maar toch serieus koude voeten gehad, zelfs met 2 paar sokken aan. Ik fiets met standaard Shimano schoenen. Zolang de temperatuur niet zakt onder de 10graden heb ik geen last maar éénmaal kouder begint het toch fris te worden aan de tenen.
Voorheen gebruikte ik wel eens overschoenen van BBB maar omdat ik grotere schoenen heb moeten aanschaffen passen deze niet meer.

Ik vroeg me dus af of sokken van Sealskins een goed alternatief kunnen zijn voor overschoenen in combinatie met standaard mtb schoenen. Iemand ervaring met beide?
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Sealskins sok of overschoen?

Bericht door Edlisjas »

Ik vind Sealskins sokken echt niet warm, perfect om uw voeten droog te houden maar daar stopt het.

Het best vind ik degelijke winterschoenen. Ik heb de Northwave Celsius en nog nooit koude voeten gehad, zelfs niet bij -10 en gewone sokken.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Sealskins sok of overschoen?

Bericht door G-m@n. »

Edlisjas schreef:Ik vind Sealskins sokken echt niet warm, perfect om uw voeten droog te houden maar daar stopt het.

Het best vind ik degelijke winterschoenen. Ik heb de Northwave Celsius en nog nooit koude voeten gehad, zelfs niet bij -10 en gewone sokken.
idd, die sokken zijn waterdicht maar zeker niet warm! een paar goede schoenen lijk die celsius lost veel op!
Gebruikersavatar
Frankske73
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 29 nov 2015 21:16
Rijdt met: Radon ZR Race 27.5 en Rose CGF 3000

Re: Sealskins sok of overschoen?

Bericht door Frankske73 »

Heb toch wel flink wat warmte van mijn sealskins in de mid variant, knie hoogte (grijs / blauw), maar als er niet te veel water van boven verwacht wordt, zijn het bij mij ook de Northwave bottekes. Super qua warmte gevoel aan de voeten, tt van Diest was het -4 en lekker warme voeten met een gewone sok. 1 x de sokken en bottekes gecombineerd in een dikke plensbui, was wel nodig, want insijpelend water kan ook niet uit de northwaves :-D , maar voor mij geen overschoenen meer.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Sealskins sok of overschoen?

Bericht door roger »

Gewoon 1 paar sokken,schoenen niet te hard aantrekken en overschoentjes in neopreme.Ruimte geven aan je voeten voor een goede doorbloeding is veel belangrijker.Zelf rij ik met men zomerkousjes en overschoen van GripGrab voorlopig geen probleem.

In men schaatsen doe ik geen kousen aan-,zelfs niet bij min 10°,die kousjes gaan niet veel helpen.Bij vochtig weer smeer ik men voeten in met vaseline.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Sealskins sok of overschoen?

Bericht door KUBA »

1. Overschoenen voor MTB zijn geklooi.
2. Sealskinz sokken is om water van buitenaf tegen te houden , in vorst ervaar ik deze zelfs als sneller bevroren voeten door voeten die zweten/ vocht kan niet weg en bevriest.
3. Mijn combinatie voor alles beneden 0 = northwave celcius met een paar merino whool sokken en schoenen niet te hard aanspannen dat voeten wat "speling" hebben, nooit geen last.

2 paar sokken over elkaar is soms minder warm dan 1 paar goede sokken , voeten zitten met 2 paar meer gekneld en worden zo sneller koud.

En als je toch koud krijgt...harder duwen :wink:

Succes
Plaats reactie