Airshot

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
piet_19
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 02 jun 2015 20:45

Airshot

Bericht door piet_19 »

Iemand ervaring met Airshot (http://www.airshotltd.com/" onclick="window.open(this.href);return false;) om gemakkelijk tubeless banden op de velg te krijgen zonder compressor? Lijkt me handig en neemt bijna geen plaats in, in tegenstelling tot de compressor die werkloos in de garage staat.

Is wel niet zo goedkoop, zo'n 78 EUR aan de huidige wisselkoers en inclusief verzendkosten.

De vraag is of het goed werkt en het je leven vergemakkelijkt voor die prijs..

Thanks!
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Airshot

Bericht door Headshot »

Bontrager heeft zo een voetpomp met reservoir erop dat je eerst op druk kan pompen
piet_19
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 02 jun 2015 20:45

Re: Airshot

Bericht door piet_19 »

Zie ik inderdaad, die is nog duurder: 130 EUR. En ik heb al een pomp, vandaar mijn vraag of Air Shot een nuttige aanvulling kan zijn. Iemand ervaring?
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: Airshot

Bericht door Stokke »

Probeer mss eerst eens de Ghetto style 8) " onclick="window.open(this.href);return false;
Kan je bekijken of je al dan nog met je €€€€€€€€€ gaat gooien
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Airshot

Bericht door Headshot »

Of een oude brandblusser ombouwen... Wel wat meer werk dan
TopBike
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 16:55
Rijdt met: Open One+ & Open U.P
Contacteer:

Re: Airshot

Bericht door TopBike »

Heb het sinds een paar weken in de winkel, en werkt zeer goed eigenlijk !
(schwalbe werkt nu met hen samen om zoiets onder schwalbe uit te brengen)
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Airshot

Bericht door aresius »

Zo'n Schwalbe TireBooster / Airshot fles heb ik op de bikebeurs in Utrecht even vast gehad, lijkt me goed materiaal.
Maar ik vind het nogal aan de dure kant en ga zelf ook eens knutselen met zo'n plastieken fles.

Nieuwe banden willen niet altijd van de eerste keer meewerken met m'n high volume vloerpomp.
Maar heb er dan een handig truukje voor:
Laten ploppen met een binnenband erin > één kant terug losmaken > bb eruit > de losgemaakte kant opnieuw laten ploppen moet vloeistof erin.

De Bontrager Charger pomp is ook wel een handige pomp ervoor. Op een bikereis in Spanje heb ik deze eens gebruikt
Gebruikersavatar
Philippe1
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: do 12 jan 2012 19:42
Rijdt met: Canyon Nerve 29 & Spectral 27.5

Re: Airshot

Bericht door Philippe1 »

Ik heb altijd een compressor gebruikt maar nu heb ik al enkele keren mijn kitesurf pomp gebruikt, zeer groot volume en dubbelwerkend. Er zit geen passend koppelstuk bij maar met één hand klem ik het vulstuk rond het ventiel en met de andere pompen, twee pompslagen zijn voldoende om de band tegen de velgrand te drukken om hem dan verder op druk te brengen met een voetpomp.
Pompen die men gebruikt om zwembadjes op te pompen zijn vaak indentiek, niet altijd dubbelwerkend.
piet_19
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 02 jun 2015 20:45

Re: Airshot

Bericht door piet_19 »

Ondertussen heb ik ook een Airshot aangeschaft. 1 band tubeless maken ging perfect (Vredestein BP Xtreme, nieuw), 1 band is me uiteindelijk niet gelukt met de Airshot (Vredestein BP Xtrac, goede staat maar al 2 winters opgelegen). Nogal bizar want het zijn banden van dezelfde leverancier en de Xtrac heeft al op deze velg gelegen maar toch lukte het niet. Misschien heb ik nog oefening nodig. In elk geval goed concept, ik ga er nog plezier aan beleven in de toekomst!
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Airshot

Bericht door aresius »

Onlangs wat geknutseld, deze 1 literfles heb ik al getest tot 3 bar. Maar nog geen band mee opgeblazen.
De ventielen komen van een oude DT swiss tubeless kit.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie