Northwave celcius artic GTX

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Strijkijzer
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 14:24

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door Strijkijzer »

Ik heb ook de northwaves en ben er zeer tevreden van.... en voor zeer extreem nat weer heb ik ooit eens een tip gekregen van een woon-werkverkeerfietser.
Namelijk: een dun paar zomersokjes (1e laag) + diepvrieszakjes (2e laag) + gewone of winterkousen (3e laag) = blijft droog en warm en werkt bij mij.
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door frits motaar »

Alles wat ik hier lees,zijn vijgen na Pasen.
Ik heb ze gekocht (tegen beter weten in) omdat ze waterdicht zouden zijn,en dat zijn ze niet.
Ik heb meerdere bikers gevraagd of ze wel degelijk waterdicht zijn,en ja hoor iedereen beaamde dit.
Het feit dat iedereen er het ene of andere truukje voor heeft,zegt al genoeg.
Tijdens de X-mas bike in Lummen stond het water letterlijk in mijn schoenen!
Dit heb je niet met ordinaire overtrekken van 25eu,want dan weet je dat je ze moet afplakken aan de bovenkant.(dat gaat nog omdat die dun zijn ad bovenkant,met de NW schoenen kan dat niet want die zijn te dik)
Om een lang verhaal kort te maken de NW schoenen zijn NIET waterdicht!
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door Reflex »

Als je een beetje logisch nadenkt dan begrijp je wel wat er met "waterdicht" wordt bedoeld. De schoen zelf is waterdicht en in tegenstelling tot mijn zomerschoen kan ik door plassen rijden zonder natte voeten te krijgen. Modder en ijswater wat op mijn schoenen spat is geen probleem terwijl ik met mijn Shimano XC90 zo natte voeten heb.

Dat er bij diepe plassen of hevige regenval wel wat water via je benen naar binnen kan lopen lijkt mij niet meer dan normaal. Doch als je wat moeite neemt en je voorbereidingen treft is dat te minimaliseren. Velcro goed steken helpt al veel.

Met je schoenen in knie diepe plassen gaan staan of modder tot boven je rand van je schoen behoort ook niet tot het normale gebruik waarvoor de schoen is gemaakt. Je kan toch moeilijk een automerk kwalijk nemen dat de auto die maximaal 245km/h moet halen volgens de brochure dit niet in zijn achteruit doet?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door Free_ltd »

frits motaar schreef:Alles wat ik hier lees,zijn vijgen na Pasen.
Ik heb ze gekocht (tegen beter weten in) omdat ze waterdicht zouden zijn,en dat zijn ze niet.
Ik heb meerdere bikers gevraagd of ze wel degelijk waterdicht zijn,en ja hoor iedereen beaamde dit.
Het feit dat iedereen er het ene of andere truukje voor heeft,zegt al genoeg.
Tijdens de X-mas bike in Lummen stond het water letterlijk in mijn schoenen!
Dit heb je niet met ordinaire overtrekken van 25eu,want dan weet je dat je ze moet afplakken aan de bovenkant.(dat gaat nog omdat die dun zijn ad bovenkant,met de NW schoenen kan dat niet want die zijn te dik)
Om een lang verhaal kort te maken de NW schoenen zijn NIET waterdicht!
Ik heb die X-mas in Lummen ook gedaan met zomerschoentjes en ordinaire overtrekken van Shimano 'zonder' af te plakken'. Ik ben daar weliswaar met droge voeten uit gekomen. De rest van mijn kledij was een ander paar mouwen :lol:
Langs boven komt er bij mij nagenoeg geen water in, maar wel langs onder. Heb bontragers en als ik ergens door nat gras of moder moet stappen, komt het water gewoon langs onder binnen. En als het dan tegen het vriespunt zit, worden de voetjes rap koud :oops:

Daarom dat ik eigenlijk ook NW's aan het overwegen was voor in de winter. Zijn er dan andere alternatieven? Natte voeten vind ik niet zo erg, wel koude voeten :lol:
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door KrisMaes76 »

Free_ltd schreef:
frits motaar schreef:Alles wat ik hier lees,zijn vijgen na Pasen.
Ik heb ze gekocht (tegen beter weten in) omdat ze waterdicht zouden zijn,en dat zijn ze niet.
Ik heb meerdere bikers gevraagd of ze wel degelijk waterdicht zijn,en ja hoor iedereen beaamde dit.
Het feit dat iedereen er het ene of andere truukje voor heeft,zegt al genoeg.
Tijdens de X-mas bike in Lummen stond het water letterlijk in mijn schoenen!
Dit heb je niet met ordinaire overtrekken van 25eu,want dan weet je dat je ze moet afplakken aan de bovenkant.(dat gaat nog omdat die dun zijn ad bovenkant,met de NW schoenen kan dat niet want die zijn te dik)
Om een lang verhaal kort te maken de NW schoenen zijn NIET waterdicht!
Ik heb die X-mas in Lummen ook gedaan met zomerschoentjes en ordinaire overtrekken van Shimano 'zonder' af te plakken'. Ik ben daar weliswaar met droge voeten uit gekomen. De rest van mijn kledij was een ander paar mouwen :lol:
Langs boven komt er bij mij nagenoeg geen water in, maar wel langs onder. Heb bontragers en als ik ergens door nat gras of moder moet stappen, komt het water gewoon langs onder binnen. En als het dan tegen het vriespunt zit, worden de voetjes rap koud :oops:

Daarom dat ik eigenlijk ook NW's aan het overwegen was voor in de winter. Zijn er dan andere alternatieven? Natte voeten vind ik niet zo erg, wel koude voeten :lol:
In de as adventure kan je zakjes kopen met poeder dat een paar uur warm blijft :)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door Free_ltd »

KrisMaes76 schreef:
In de as adventure kan je zakjes kopen met poeder dat een paar uur warm blijft :)
Ik ken die zakjes. Ne maat van mij heeft ook iets in dat genre, maar dan plakkers voor op de tenen waardoor die een paar uurkes warm zijn. Hij heeft die via zijn werk. Ik heb eens wat van die dingen in china besteld, maar wss pas geleverd als het terug wat warmer is :lol:

In ieder geval lijken mij zomer en winterschoenen wel aan te raden.

Handen kunt ge nog wat foefelen als ze koud zijn, maar eens de tenen koud, is de rit om zeep :lol:

In ieder geval hoop ik snel op beter weer, maar vrees dat het zondag weer ijskoud gaat zijn. Ook voor de handjes, maar met mijn snowboardhanschoenen komt dat wel goed :lol:
ktm boy
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 19:51
Rijdt met: ktm race line

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door ktm boy »

Insmeren met vicks of peper strooien is ook een optie,dit werkt ook bij koude handen,wel oppassen dat je met je ogen niet in contact komt
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door frits motaar »

Free_ltd schreef:
Ik heb die X-mas in Lummen ook gedaan met zomerschoentjes en ordinaire overtrekken van Shimano 'zonder' af te plakken'. Ik ben daar weliswaar met droge voeten uit gekomen. De rest van mijn kledij was een ander paar mouwen :lol:
Daarom dat ik eigenlijk ook NW's aan het overwegen was voor in de winter. Zijn er dan andere alternatieven? Natte voeten vind ik niet zo erg, wel koude voeten :lol:
Dat is net wat ik bedoel,dat je beter met ordinaire overtrekken van 25eu beter af bent wat natte voeten betreft. [-o<
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door frits motaar »

Reflex schreef:Als je een beetje logisch nadenkt dan begrijp je wel wat er met "waterdicht" wordt bedoeld.
Dat er bij diepe plassen of hevige regenval wel wat water via je benen naar binnen kan lopen lijkt mij niet meer dan normaal.
Je kan toch moeilijk een automerk kwalijk nemen dat de auto die maximaal 245km/h moet halen volgens de brochure dit niet in zijn achteruit doet?
Logisch nadenken is geen probleem..... :-k
Als je dit nadrukkelijk vraagt ad verkoper,hoort die ook te zeggen dat ze eigenlijk van boven water pakken.
Wat die 245/h rijdende auto betreft,in de handleiding (ja er zit nog 1tje bij) van mijn 22j jonge wagen,staat geschreven dat de max.snelheid al in 4de versnelling bereikt word. :wink:
d-shack
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 13:49
Rijdt met: GT Zaskar

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door d-shack »

dus de theorie even doortrekken:
als ge uw broek IN uw rubberbotten steekt en het regent en er loop water in uw botten, dan zijn ze niet waterdicht :-k
alle gekheid op een stokje, ik heb de GTX'en ook al enkele jaren, gebruik ze 90% in de week voor woon/werkverkeer en ben er zeer tevreden van.
Als ik ze in het weekend nodig heb wil dit zeggen dat het (zeer) koud is en dat ik met lange broek ga/moet rijden (gebeurd niet veel want ik ben een zweterke). dan doe ik de broek over de schoenen en ik heb mijn lange broeken onder de knie ingespoten met zo'n waterafstotende spray van de decathlon => niks water in de schoenen.

grtz
D
Plaats reactie