Northwave celcius artic GTX

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
den trage rappe
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 21:47
Rijdt met: ne groene

Northwave celcius artic GTX

Bericht door den trage rappe »

Ik heb mij sinds 1 maand één paar northwave winterschoenen aangeschaft waarin de voeten warm en droog zouden blijven.

Maar de minste regen krijg ik natte voeten maar voeten blijven wel warm.
Een groot probleem is ze vlug terug droog krijgen.
Zolang het droog blijft vind ik het wel supper schoenen
Gebruik ze ook niet in extreme omstandigheden enkel woon werkverkeer wel met een snelle i bike waar ook nog spatborden opgemonteerd zijn.

Misschien zijn er sommige wel tevreden van zou graag hun oordeel hierover hebben.
Of zijn tevreden over een ander merk zou het dan ook graag vernemen.

Anders moet ik terug overstappen naar overtrekken met een waterafstotende coating.
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door MC Jo »

Nooit natte voeten in gehad. Ook altijd warm. Ik koop ze wel te groot gekocht, een maat groter dan mijn normale schoenen. Alleen de velcro vind ik ambetant.
Ik heb ook de tegenhanger van sidi. Die vind ik wel beter. Door de velcro moet ik de northwaves soms met een schoenlepel aantrekken. De sidi's kan ik gewoon instappen!
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door Wacky-S »

Bedoeling is wel dat je de velcro opendoet voordat je je schoen aandoet :-"

Heb ook al enkele jaren de Artics en zeer tevreden over.
De keren dat ik natte voeten heb is als het water langs de broek in de schoen wordt gezogen of dat ik in een plas trap die dieper is dan de schoen hoog ](*,)
Om de schoen droog te krijgen, zooltjes eruit halen en zo ver mogelijk optrekken en zo laten drogen. Dan krijg je ze makkelijk op een nachtje droog.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door freezy »

Om mijn schoenen op een halve dag droog te krijgen gebruik ik DryZone. Dat zijn twee zakken die vol zitten met van die kleine silica bolletjes die je meestal vindt in zo'n papieren zakje (bij bvb nieuwe schoenen). Gewoon in de schoenen steken, na een uurtje of 2 eruit halen, de zakken zelf eens laten uitdrogen op de verwarming en dan opnieuw de schoenen in.

http://www.wildernesssports.com.au/shop ... nid=183762" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb trouwens ook de Northwaves, al enkele jaren zeer tevreden van!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door Dickie »

Als het heel nat ligt heb ik dat met mijn Gaernes ook. Het spatwater loopt via het onderbeen in de schoen.
Ik spoel ze dan uit en na het uitdruppen duw ik ze vol met krantenpapier.
Na een kwartiertje nog eens een nieuwe lading.

Een werkende oplossing die ik toepas: ik wikkel brede, lengte ong 1m, verpakkingstape over de schoen tot op de sokken. Vervolgens de broek over alles en elastiek dus langs buiten onder de schoen.

Beter: Getten of ook wel 'gameshen' genoemd (bvb Vaude Watzmann).
Zo iets ga ik trouwens zelf ineenstikken zodat ze beter aansluiten.
Gebruikersavatar
Viper16
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 28 apr 2016 12:22
Rijdt met: Viper TR 350

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door Viper16 »

Altijd zeer tevreden geweest van Northwave schoenen, grote fan van het merk, spijtig dat hun kledingcollectie redelijk beperkt is...
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door frits motaar »

Northwave blaast hoog v/d toren dat z'n Celsius & Arctic "waterdicht" zijn,maar dat zijn ze NIET. [-X
Het water komt gewoon langs boven,langs je benen naar binnen.(bij mijn Celcius)
Sterker nog,ik gebruik al 30j overschoenen,en die plakte ik af aan mijn benen met tape,om daar geen water naar binnen te laten komen,en dat was effectiever dan deze dure schoenen!
Ik rij regelmatig door een plas water om de "drive train" zuiver te houden met dit modderig weer en dan voel je het water zo binnen komen.
ttz je voeten zijn steeds aan de bovenkant nat. :evil:
Nu kun je zeggen,"rij niet door die plassen" maar daar dienen die schoenen toch voor,als ze "waterdicht" zouden zijn. :oops: want als het regent,dan heb je dat ook.... ](*,)
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door i-Mac »

frits motaar schreef:Northwave blaast hoog v/d toren dat z'n Celsius & Arctic "waterdicht" zijn,maar dat zijn ze NIET. [-X
Het water komt gewoon langs boven,langs je benen naar binnen.(bij mijn Celcius)
Sterker nog,ik gebruik al 30j overschoenen,en die plakte ik af aan mijn benen met tape,om daar geen water naar binnen te laten komen,en dat was effectiever dan deze dure schoenen!
Ik rij regelmatig door een plas water om de "drive train" zuiver te houden met dit modderig weer en dan voel je het water zo binnen komen.
ttz je voeten zijn steeds aan de bovenkant nat. :evil:
Nu kun je zeggen,"rij niet door die plassen" maar daar dienen die schoenen toch voor,als ze "waterdicht" zouden zijn. :oops: want als het regent,dan heb je dat ook.... ](*,)
Misschien de bovenkant van je schoen ook dicht tapen? Op lange duur zullen je schoenen goedkoper zijn dan elke zoveel jaar nieuwe overschoenen te moeten kopen. Draag je je sokken tot boven de rand van die schoenen? Indien wel, probeer eens je sokken binnen je schoenen te dragen.

Hoe je het draait of keert, echt waterdicht bestaat volgens mij niet. Ik heb de Shimano versie van deze schoenen, en ook bij mij komt er langs de bovenkant water naar binnen. Maar het is niet dat het grote hoeveelheden zijn.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door vedet »

frits motaar schreef:Northwave blaast hoog v/d toren dat z'n Celsius & Arctic "waterdicht" zijn,maar dat zijn ze NIET. [-X
Het water komt gewoon langs boven,langs je benen naar binnen.(bij mijn Celcius)
](*,)
Lijkt me vrij logisch dat het langs je benen niet waterdicht is. Dat kan geen enkele schoen garanderen.

Ook ik rij met de artic GTX en Ik heb nooit problemen, ik trek wel mijn broek over de rand van mijn schoenen dan loopt het water niet langs je benen naar binnen.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Northwave celcius artic GTX

Bericht door KrisMaes76 »

Sealskinz kousen dragen, voetjes blijven dan langer droog, ook al komt er water in je schoen
Plaats reactie